2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Afgang Citroen C5,Picasso en Belgische importeur op VRT tele
Weefje
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 246
Geregistreerd: 08-02-2004

Gepost: 12 december 2004 10:39 PM
  [ # 16 ]

Hallo!?! Dit is een Citroën forum. Ga maar lekker ergens anders praten over die #)$(*@ merken. Ik neem aan dat je een grapje maakt. Als PK’s inderdaad voor jou DE maatstaf is, zou ik zeggen: doe je Citroën weg, neem een derde hypotheek en GA voor die droomauto met rode-T, rode-D, rode-I. Maar verveel ons er niet mee aub. Er is meer op aarde dan PK’s en topsnelheid

Wat een botte, kortzichtige reactie! DAT hoort mijns inziens niet thuis op het forum….

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1609
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 13 december 2004 12:58 AM
  [ # 17 ]
Peteryed schreef:

Ho, er wordt hier iets uit zijn verband getrokken geloof. Het is erom begonnen dat als een importeur en dealer niet mee wil werken als er problemen zijn met je nieuwe auto dat je dan een ander merk zou over wegen. Toen heb ik gezegd dat ik dan wel Skoda wil gaan rijden als deze situatie zich bij mij voor zou doen. Maar omdat Skoda nog altijd niet een gewaardeerd merk is wil ik dat graag bestijden. Dit wil niet zeggen dat ik anti citroën ben( in tegendeel) echter er is wel leven NA citroën. Maar als er dan mensen heel snel op hun teentjes zijn getrapt als ik voor mijn mening uit kom is het jammer van een forum.

Je noemde die andere automerken in een adem met Citroën alsof Citroën ‘slechts’ een automerkje is zoals er zovelen zijn. En je ging in op een detail als de hoeveelheid PK’s?! Die link zie ik niet zo goed mbt het topic.
Ik betwijfel echt niet dat andere merken ook positieve punten hebben! Ik ben zeker niet merkblind en ook niet op de teentjes getrapt (waar je dat leest?). Zoals je het nu hierboven schrijft snap ik je verhaal Wink. Het ging mij dus om de topic.

De (enige?) reden om naar Skoda (of iets anders van de VAG-plank) over te stappen is dus de hoeveelheid PK’s van die TDI’s?! Hmm. Ben echt blij dat Citroën auto’s maakt die ook op andere aspecten goed scoren. Behalve dan de betrouwbaarheid/behandeling door dealers in Belgie…

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 13 december 2004 01:32 AM
  [ # 18 ]
Handjes schreef:
Peteryed schreef:

Ho, er wordt hier iets uit zijn verband getrokken geloof. Het is erom begonnen dat als een importeur en dealer niet mee wil werken als er problemen zijn met je nieuwe auto dat je dan een ander merk zou over wegen. Toen heb ik gezegd dat ik dan wel Skoda wil gaan rijden als deze situatie zich bij mij voor zou doen. Maar omdat Skoda nog altijd niet een gewaardeerd merk is wil ik dat graag bestijden. Dit wil niet zeggen dat ik anti citroën ben( in tegendeel) echter er is wel leven NA citroën. Maar als er dan mensen heel snel op hun teentjes zijn getrapt als ik voor mijn mening uit kom is het jammer van een forum.

Je noemde die andere automerken in een adem met Citroën alsof Citroën ‘slechts’ een automerkje is zoals er zovelen zijn. En je ging in op een detail als de hoeveelheid PK’s?! Die link zie ik niet zo goed mbt het topic.
Ik betwijfel echt niet dat andere merken ook positieve punten hebben! Ik ben zeker niet merkblind en ook niet op de teentjes getrapt (waar je dat leest?). Zoals je het nu hierboven schrijft snap ik je verhaal Wink. Het ging mij dus om de topic.

De (enige?) reden om naar Skoda (of iets anders van de VAG-plank) over te stappen is dus de hoeveelheid PK’s van die TDI’s?! Hmm. Ben echt blij dat Citroën auto’s maakt die ook op andere aspecten goed scoren. Behalve dan de betrouwbaarheid/behandeling door dealers in Belgie…

Wat een discussie weer. Het woord skoda werkt hier als een rode lap op een stier.  Grappig dat mensen soms zo verblind zijn dat ze totaal geen oog meer hebben voor de positieve kwaliteiten van andere merken. Je wordt zelfs al bijna gevierendeeld als je het durft op te nemen voor een ander merk. En dat terwijl je niet kan ontkennen dat ook VW beregoede en sterke diesels maakt.

GR,
Marten

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 13 december 2004 01:47 AM
  [ # 19 ]
Handjes schreef:

De (enige?) reden om naar Skoda (of iets anders van de VAG-plank) over te stappen is dus de hoeveelheid PK’s van die TDI’s?! Hmm. Ben echt blij dat Citroën auto’s maakt die ook op andere aspecten goed scoren. Behalve dan de betrouwbaarheid/behandeling door dealers in Belgie…

VAG heeft nog wel meer leuke techniek in huis.

- sterke diesels
- goedwerkende 4 wielaandrijving (die van PSA is beslist niet degelijk).
- degelijkheid

nadelen

- duur
- onderstel haalt het niet bij citroen
- kaal

mja.. mogen we dat lekker zelf uitmaken?

Gr
Marten

Profiel  
 
david.tb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 924
Geregistreerd: 02-06-2004

Gepost: 13 december 2004 05:51 AM
  [ # 20 ]

Och, beste mensen, we weten toch allemaal dat Franse auto’s niet de meest betrouwbare zijn als het op electronika aankomt? We rijden er in dus weten we het… Maar wat we allemaal ook weten is dat we Citroën rijden omdat we allemaal iets met dat merk hebben, van AX tot XM, van 2cv tot Berlingo, het heeft gewoon iets. Nemen we de ZX, de Citroën Astra… Lelijk, kaal, saai, tot je er in hebt gereden, dan ben je verkocht. En dan mag er wel eens iets kapot gaan. Dat een C5 zo enorm goed verkoopt geeft aan dat het een (ook commercieel) goede auto is. In de Autoweek werd de auto technisch de vernieling ingejaagd, evenals de Laguna. Zie je ze er minder om…? Nope… Een Franse auto is zelfs tegenwoordig in de wat conservatievere (zie dit zeer ruim) kring een gammel rammel product. Alles gaat kapot en het roest aan alle kanten, de GM/VAG-groep rijder zal dit altijd aanvoeren om zijn keuze te verdedigen.  Er is weinig tot niets mis met de auto’s van deze fabrikanten, maar ze hebben niet datgene wat wij zoeken. Een Audi is geen Citroën, een Citroën is geen Audi. Kwalitatief doen zij niet voor elkaar onder, de eisen van de bestuurder(sters) zijn echter wel anders, in een A4 mag een asbak niet rammelen, in een C5 mag dat. De asbak annsich gaat net zo lang mee… Een Opel is net zo’n slecht product als elke andere auto, electronika tegenwoordig dicteert het functioneren.
Laat Bosch nu toevallig een hele grote fabrikant zijn voor zo ongeveer alle fabrikanten… In de tijd dat ik Opels verhuurde ging er meer aan de auto’s kapot dan ik ooit voor mogelijk had gehouden. Wat wil ik hiermee allemaal zeggen? Een Citroën behoort onbetrouwbaar te zijn, dat is in de volksmond zo, gaat er iets kapot, dan wordt het vooroordeel maar weer eens bewezen. De pers heeft geen makkelijker onderwerp… Franse auto’s zijn slecht, Duitse auto’s zijn goed, laat ze lekker in de waan…?!

Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1609
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 13 december 2004 11:04 AM
  [ # 21 ]
mpostma schreef:
Handjes schreef:

Ik betwijfel echt niet dat andere merken ook positieve punten hebben! Ik ben zeker niet merkblind

Wat een discussie weer. Het woord skoda werkt hier als een rode lap op een stier.  Grappig dat mensen soms zo verblind zijn dat ze totaal geen oog meer hebben voor de positieve kwaliteiten van andere merken. Je wordt zelfs al bijna gevierendeeld als je het durft op te nemen voor een ander merk. En dat terwijl je niet kan ontkennen dat ook VW beregoede en sterke diesels maakt.

Sinds wanneer ben ik negatief over Skoda of ontken ik iets? Schuif mij aub geen woorden in de mond die ik niet schreef Wink. Ik heb niks tegen Skoda of enig ander merk. Lees even goed mijn postings aub om misverstanden te voorkomen. Het ging mij ergens anders om: het is een andere discussie dan de hoeveelheid PK’s. Verder is het natuurlijk altijd uitdagend om plussen en minnen van Citroën en andere merken te bekijken. Maar zoals david.tb schreef heeft Citroën voor de (meeste) mensen hier iets extra’s. Voor sommigen zal het slechts een van de zoveel merken zijn.

mpostma schreef:
Handjes schreef:

De (enige?) reden om naar Skoda (of iets anders van de VAG-plank) over te stappen is dus de hoeveelheid PK’s van die TDI’s?! Hmm. Ben echt blij dat Citroën auto’s maakt die ook op andere aspecten goed scoren. Behalve dan de betrouwbaarheid/behandeling door dealers in Belgie…

VAG heeft nog wel meer leuke techniek in huis.

Dit is dus niet mijn mening, ik vat een paar eerdere postings schertsend samen (vandaar het woordje ‘dus’ hierboven). Het is retorisch bedoeld, je hoeft mijn (incomplete) mening niet onderuit te halen/aan te vullen, want daarvoor was het niet bedoeld. Maar bedankt dat je de plussen en minnen van VAG nog even noemde (die ik wel weet dus Wink).

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 13 december 2004 11:21 AM
  [ # 22 ]
Handjes schreef:
mpostma schreef:
Handjes schreef:

Ik betwijfel echt niet dat andere merken ook positieve punten hebben! Ik ben zeker niet merkblind

Wat een discussie weer. Het woord skoda werkt hier als een rode lap op een stier.  Grappig dat mensen soms zo verblind zijn dat ze totaal geen oog meer hebben voor de positieve kwaliteiten van andere merken. Je wordt zelfs al bijna gevierendeeld als je het durft op te nemen voor een ander merk. En dat terwijl je niet kan ontkennen dat ook VW beregoede en sterke diesels maakt.

Als je even leest wat ik schreef dan zie je dat ik ergens anders over schreef. Sinds wanneer ben ik negatief over Skoda of ontken ik iets?! Schuif mij aub geen woorden in de mond die ik niet schreef Wink. Ik heb niks tegen Skoda of enig ander merk. Het ging mij ergens anders om: het is een andere discussie dan de hoeveelheid PK’s. Verder is het natuurlijk altijd uitdagend om plussen en minnen van Citroën en andere merken te bekijken. Maar zoals david.tb schreef heeft Citroën voor de (meeste) mensen hier iets extra’s. Voor sommigen zal het slechts een van de zoveel merken zijn.

mpostma schreef:
Handjes schreef:

De (enige?) reden om naar Skoda (of iets anders van de VAG-plank) over te stappen is dus de hoeveelheid PK’s van die TDI’s?! Hmm. Ben echt blij dat Citroën auto’s maakt die ook op andere aspecten goed scoren. Behalve dan de betrouwbaarheid/behandeling door dealers in Belgie…

VAG heeft nog wel meer leuke techniek in huis.

Dit is dus niet mijn mening, ik vat een paar eerdere postings schertsend samen (vandaar het woordje ‘dus’ hierboven). Het is retorisch bedoeld, je hoeft mijn (incomplete) mening niet onderuit te halen/aan te vullen, want daarvoor was het niet bedoeld.

Nee dat klopt het negatieve kwam van iemand anders vandaan. En Citroen heeft voor mij altijd het streepje extra Wink . Ik heb zelfs speciaal een rijschool uitgezocht omdat ze daar ZX reden(10 jaar geleden).

Peter

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 13 december 2004 11:35 AM
  [ # 23 ]

ach, ik denk maar zo: als iedereen nou maar denkt dat franse auto’s kut zijn kan ik ze goedkoop aanschaffen Twisted Evil

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1609
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 13 december 2004 12:50 PM
  [ # 24 ]
metro2005 schreef:

ach, ik denk maar zo: als iedereen nou maar denkt dat franse auto’s kut zijn kan ik ze goedkoop aanschaffen Twisted Evil

Maar het is zeker niet goed te praten dat Citroën (en Peugeot, of welk merk dan ook) auto’s de markt op stuurt die aan alle kanten net even te veel mankementen vertonen. Het is ook belachelijk als een dealerorganisatie onwillig is om klanten te helpen bij het verhelpen.
Maar zelfs BMW en Mercedes kampen momenteel met veel storingen. Is dus niet iets unieks voor een volumemerk als Citroën. Gelukkig scoort Citroën in de statistieken wel goed als een van de betere Europese automerken.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 13 december 2004 09:07 PM
  [ # 25 ]
Handjes schreef:
Peteryed schreef:

Ooit in een Skoda gereden?????? Dan praten we weer ik heb er verschillende gehad. Waaronder een Octavia 110 PK TDI L&K nou ik moet zeggen daar is helemaal niks mis mee. Of een Superb 19 TDI 130 PK ik wil niet vloeken in de kerk maar ben nog niet een citroën tegen gekomen met een diesel die zoveel brute kracht levert 220 kilometer per uur is geen enkel probleem en dan is er ook nog een V6 TDI. Nee als je wel een Audi wil maar geen Skoda dan moet je vaker een autoblad lezen.

Hallo!?! Dit is een Citroën forum. Ga maar lekker ergens anders praten over die #)$(*@ merken. Ik neem aan dat je een grapje maakt. Als PK’s inderdaad voor jou DE maatstaf is, zou ik zeggen: doe je Citroën weg, neem een derde hypotheek en GA voor die droomauto met rode-T, rode-D, rode-I. Maar verveel ons er niet mee aub. Er is meer op aarde dan PK’s en topsnelheid.

Nja. heb ik het blijkbaar toch verkeerd gelezen.

Gr,
Marten

Profiel  
 
breakie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 104
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 13 december 2004 09:52 PM
  [ # 26 ]
gti_styling84 schreef:

Alle merken hebben gebreken daar kom je niet over uit, en de C4 is een perfect product, lees maar op Autoweek. Ik snap niet waarom je spijt hiervan hebt Confused  of prefereer je liever Slopel ? of Auwdie?

Nu wat er in Autoweek staat dat noem ik geen test,het is niet meer dan over een slingerweg de berg op scheuren.
Hier kan ik niet uit opmaken of hij goed of slecht is.
Ook niet wat er in Autovisie staat dit is vermaak voor journalisten om met een snelle(180PK) uitvoering te gaan scheuren.
Onder een test versta ik een uitgebreidt rijverslag over zeker honderden kilometers met verschillend wegdek land,stad en snelwegen en dan het liefst met een type bv 1.6 16V dat het meest verkocht gaat worden.

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 13 december 2004 10:00 PM
  [ # 27 ]

En om het Skoda vuurtje nog even op te stoken Twisted Evil
Ik rijd er ook in! En ik heb nog nooit zoveel plezier gehad van mijn auto’s als van die Felicia station Razz
En, door dagelijks in zo’n goedkope betrouwbare auto te rijden, houd ik geld over….. Cool
Voor mijn “echte” auto, de DS 23 ie Cool
Maar, we zijn wel erg off topic zo.
Punt is wat doet een dealer als je problemen hebt met je nieuwe voiture?
En of je een dredehands of een nagelnieuwe koopt, mag dan niets uitmaken.

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 13 december 2004 10:10 PM
  [ # 28 ]

Ik mag niet klagen van m’n dealer…
m’n pa vind ze te duur, maar da’s nu eenmaal de prijs van werkuren.

Ik ken er iemand,
en kom er dus ook wel regelmatig en moet zeggen dat de service tegenover mij niet slecht is, al ben ik geen echte klant (ik heb er een keer contactpunten gekocht en enkele modelletjes… samen €50).

Met de importeur heb ik niks te maken,
maar ik vind het een schande dat hij slechte service geeft (als dat al waar is).

Vroeger had Citroën een goeie service…
maar toen hadden ze ook nog goeie auto’s Very Happy Wink

Profiel  
 
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 13 december 2004 10:14 PM
  [ # 29 ]

Tja… gevoelig punt hè, het merk Citroën. Ja ik schrijf het met een hoofdletter, want anders kan ik daar ook nog op aangekeken worden Razz

Profiel  
 
PBO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 663
Geregistreerd: 23-05-2004

- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Gepost: 13 december 2004 10:23 PM
  [ # 30 ]
breakie schreef:
gti_styling84 schreef:

Alle merken hebben gebreken daar kom je niet over uit, en de C4 is een perfect product, lees maar op Autoweek. Ik snap niet waarom je spijt hiervan hebt Confused  of prefereer je liever Slopel ? of Auwdie?

Nu wat er in Autoweek staat dat noem ik geen test,het is niet meer dan over een slingerweg de berg op scheuren.
Hier kan ik niet uit opmaken of hij goed of slecht is.
Ook niet wat er in Autovisie staat dit is vermaak voor journalisten om met een snelle(180PK) uitvoering te gaan scheuren.
Onder een test versta ik een uitgebreidt rijverslag over zeker honderden kilometers met verschillend wegdek land,stad en snelwegen en dan het liefst met een type bv 1.6 16V dat het meest verkocht gaat worden.

Autovisie heeft al eerder een uitgebreid (positief) verslag van de C4 gepubliceerd, weliswaar met een C4 HDi 110, maar toch.
De Autoweektest was nog niet erg uitgebreid, nee. Komend nummer de eerste vergelijkende test, met wederom de HDi 110.
Ook in buitenlandse tests komt de C4 uitermate goed naar voren. In Frankrijk wint de auto bijna alle vergelijkende tests (zijn de Fransen dan toch chauvinistisch? Wink ), in aanwezigheid van concurrenten van Peugeot, Renault, VW, Opel, Ford en Toyota. In Engeland is de auto zeer positief en in Duitsland gematigd positief ontvangen.

Maar journalisten kunnen testen totdat ze een ons wegen, de allerbeste test is wat mij betreft nog steeds een uitgebreide proefrit.

On-topic: Het is natuurlijk dieptriest hoe er met groepen (trouwe) klanten wordt omgegaan. Lijkt een beetje op de slechte score van Peugeot en Renault in de Autoweek-tevredenheidsonderzoeken. Schijnbaar kan de organisatie (en dan met name de importeur) de verkoopgroei die de laatste jaren in België te zien is geweest, niet goed aan.

C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook