1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Deuren rond sloten BX beschadigd, hoe weer goed te krijgen?
BX16TGI
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 757
Geregistreerd: 11-05-2004

Gepost: 12 december 2004 09:09 PM

Na mijn rijvaardigheidstraining bij een vriend in Utrecht gelogeerd, daar vond een Junk het nodig een schroevendraaier in de beide portiersloten te rammen.  Evil or Very Mad

Ook heeft hij de schroevendraaier lekker heen en weer gebogen. Dus zijn de deuren, rond het slot verbogen.

Sloten heb ik al besteld (voor de tweede keer dit jaar Sad  )

Jullie nog enig idee hoe ik de gaten waar de sloten in gaan weer een beetje netjes kan krijgen?

Die smerige junk heeft trouwens de auto niet open gekregen.

Profiel  
 
mvbbx
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 534
Geregistreerd: 21-06-2004

Gepost: 12 december 2004 11:48 PM
  [ # 1 ]

das klote! Evil or Very Mad Fijn van die mensen die niet van andermans spullen af kunnen blijven. Weer recht krijgen zal denk ik niet meevallen, als je het plaatwerk weer voorzichtig terug tikt met een zachte hamer en er iets achter houdt (blokje hout ofzoiets) zal het misschien lukken. Wel heb je kans dat hierdoor je lak ‘breekt’. Succes in ieder geval!

Profiel  
 
BX16TGI
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 757
Geregistreerd: 11-05-2004

Gepost: 13 december 2004 01:21 AM
  [ # 2 ]

Daar dacht ik ook al aan, alleen moet ik dan de hele deur uitelkaar slopen om bij de achterkant van het slot te komen. Aan de binnenkant wordt het grootste deel van het slotgat bedekt door de raamrails.

Nou ja, maar even kijken of ik daar de moed voor op kan brengen….

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 13 december 2004 02:59 PM
  [ # 3 ]
BX16TGI schreef:

Daar dacht ik ook al aan, alleen moet ik dan de hele deur uitelkaar slopen om bij de achterkant van het slot te komen. Aan de binnenkant wordt het grootste deel van het slotgat bedekt door de raamrails.

Nou ja, maar even kijken of ik daar de moed voor op kan brengen….

Om de sloten te vervangen zul je toch de binnenbekleding los moeten halen, darana kun je van de binnenkont kracht zetten tegen het plaatwerk en zo de deuk eruit halen.
Bij mijn BX heb ik dat ook moeten doen, nadat ze beide sloten zowat door het portier heen geslagen hadden.

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 13 december 2004 03:03 PM
  [ # 4 ]

Waarom eigenlijk. De BX is toch niet de meest voor de hand liggende auto om open te breken Sad Ik had altijd een dikke Kenwood in mn Bix liggen ( en die komt er in de volgende weer in ) maar nog nooit last gehad van inbraak. Gebeurt toch vaker bij Golfjes en Slopels dacht ik zo…

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352
Geregistreerd: 13-09-2004

Gepost: 13 december 2004 03:07 PM
  [ # 5 ]
T(h)ijs schreef:

Waarom eigenlijk. De BX is toch niet de meest voor de hand liggende auto om open te breken Sad Ik had altijd een dikke Kenwood in mn Bix liggen ( en die komt er in de volgende weer in ) maar nog nooit last gehad van inbraak. Gebeurt toch vaker bij Golfjes en Slopels dacht ik zo…

Zeg nooit, nooit !!!! Cit’s zijn idd auto’s die niet vaak opengebroken worden, maar het kan dus wel es gebeuren… ffe afkloppen :27

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 13 december 2004 03:17 PM
  [ # 6 ]
gti_styling84 schreef:
T(h)ijs schreef:

Waarom eigenlijk. De BX is toch niet de meest voor de hand liggende auto om open te breken Sad Ik had altijd een dikke Kenwood in mn Bix liggen ( en die komt er in de volgende weer in ) maar nog nooit last gehad van inbraak. Gebeurt toch vaker bij Golfjes en Slopels dacht ik zo…

Zeg nooit, nooit !!!! Cit’s zijn idd auto’s die niet vaak opengebroken worden, maar het kan dus wel es gebeuren… ffe afkloppen :27

Klopt, mijn vorige BX is één keer opengebroken door de sloten door te draaien. Buit was een gsm-oplader (van een hele oude gsm) en een zonnebril van het tankstation.
De tweede keer dat ze geprobeerd hebben in te breken, hebben ze alleen de sloten bijna door de carrosserie geslagen, maar zijn niet binnengekomen.

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 13 december 2004 03:19 PM
  [ # 7 ]

Hmm ik had dan wel nooit wat in het zicht liggen en het klepje van mijn autoradio dicht. Of frontje eruit. Als er niets zichtbaars ligt dan zijn ze minder snel geneigd om in te breken volgens mij…

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352
Geregistreerd: 13-09-2004

Gepost: 13 december 2004 03:50 PM
  [ # 8 ]

Ik ga Centr. deurvergr. inbouwen en maybe een alarm Smile aangezien mijn auto er steeds beter uit gaan zien Surprisedops:

Profiel  
 
JustShootMe
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 320
Geregistreerd: 02-10-2004

Gepost: 13 december 2004 03:58 PM
  [ # 9 ]
BX16TGI schreef:

Daar dacht ik ook al aan, alleen moet ik dan de hele deur uitelkaar slopen om bij de achterkant van het slot te komen. Aan de binnenkant wordt het grootste deel van het slotgat bedekt door de raamrails.

Nou ja, maar even kijken of ik daar de moed voor op kan brengen….

En zo`n vervloekte junk krijgt alle hulp en ondersteuning die ie maar wensen kan en dat van ons belastinggeld, maar toch moeten ze zo nodig met hun smerige klauwen aan andermans spul zitten   Evil or Very Mad  Mad

Het lijkt mij dat je het plaatwerk rond de sloten sowieso weer in vorm zult moeten brengen omdat anders je sloten niet goed zullen passen. Wil je het goed doen dan moet het plaatwerk weer strak gemaakt worden met een beetje plamuur en bijgespoten worden. Heb je hier geen zin in; maak het dan zo strak als je kunt met kloppen en plak deurslot beschermers rond je slot (verkrijgbaar bij de meeste auto materialen handelaren). Zorg er dan wel voor dat de laklaag onder de plakkers niet beschadigd is anders kun je daar roest krijgen.
Veel succes !

Citroën XM-V6 (1990) - Citroën Xantia Break-1.9TD (1998) - Fiat Ducato LMC-camper (1987) - Jaguar XJ6L (1974) Jaguar XJ6-S3 (1985)- Jaguar X40 (1990) - Jaguar X40 (1993) - Jaguar XJ8 (2000) - Jaguar S-type (2004) - Lancia Flavia 2000i-coupé (1970) - Renault Fuego 2.0-automatic (1983)

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 13 december 2004 03:59 PM
  [ # 10 ]

Ik zou op de ZX de centrale deurvergrendeling wel via radiografisch willen en met een piepje in plaats van die gare infrarode ab. Wat een ellende is dat altijd Sad

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
BX16TGI
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 757
Geregistreerd: 11-05-2004

Gepost: 17 december 2004 04:02 PM
  [ # 11 ]

Ik heb gisteren twee nieuwe sloten geplaatst, (€36,18 Sad )
en de boel zo goed mogelijk rechtgebogen. Het ziet er in iedergeval weer netjes uit.
Het is verdomme de tweede keer dit jaar!
De eerste keer had het tuig mijn mooie Blaupunkt radio gejat, en wat gereedschap, de tweede keer is het ze gelukkig niet gelukt binnen te komen…

Het “leuke” van die radio was dat er een chipkaart in zat, voor de beveiliging, en die heb ik hier nog liggen…
Die klootzakken hebben een onbruikbare radio gejat Evil or Very Mad  Evil or Very Mad

Maar goed, voorlopig zit alles weer inelkaar, ik kan die deurbekleding zolangzamerhand met mijn ogen dicht erafhalen Confused

Ik heb nu een sleutel om te starten, één voor de deuren en één voor de achterklep.  Crying or Very sad

Profiel  
 
Gepost: 07 maart 2006 01:58 PM
  [ # 12 ]

bij onze 19RD break hebben ze het ook gedaan een paar jaar geleden, waren in frankrijk op vakantie.
1ste keer linker slot aan frut, niet binnen geraakt
2de keer rechterslot aan frut, wel binnengeraakt, hadden die klojo’s een zwart mapje mee waar een notablokje inzat en een balpen Confused
eikels waren enkel maar opzoek naar de papieren van de wagen(die we dus allegeluk altijd op zak hadden en niet in de auto lieten liggen…)

ook beide sloten vervangen, schade bleef je zien, dat krijg je ècht moeilijk weg.

Het stomme vanal is dat je de deur boven zo opentrekt en het slot pennetje zo naar boven kan trekken… wat zitten die klojo’s dan in het slot te rommelen…

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
boonbeest
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 395
Geregistreerd: 09-02-2006

Gepost: 07 maart 2006 04:47 PM
  [ # 13 ]

heb je geen fotootje van die deuren?
want this echt wel tezien hoe hard ze geplooid zijn
maar
kdenk als ze te har geplooit zijn
dat je gaat mogen kijken voor

1 een nieuwe deur
of
2 lak gebarsten en gescheurd dus afschuren ,plamuren en dergelijke
in het slechtste geval zelfs nieuw stuk plaat inlassen
maar da denk ik ni

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 07 maart 2006 04:54 PM
  [ # 14 ]
Citroenbx schreef:

Het stomme vanal is dat je de deur boven zo opentrekt en het slot pennetje zo naar boven kan trekken… wat zitten die klojo’s dan in het slot te rommelen…

Nee, daar zit je op te wachten. Bij mij was eens de deur 5 cm opengebogen aan de bovenkant. Dan kun je sowieso de hele deur vervangen. Als het nu perse snel moet, tik een ruitje in. Dat is nog het meest pijnloos te herstellen.

Liefst blijven ze met hun poten er vanaf.

Profiel  
 
Gepost: 07 maart 2006 10:12 PM
  [ # 15 ]

tja, als je het goed doet heb je geen probleem…

Ze moeten er idd afblijven..

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook