Ervaringen C2 1.4 HDI
moeha
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 16-12-2004

Gepost: 16 december 2004 12:24 AM

Ooi, iedereen.

Ik ben in afwachting van een zeer mooie Citroen C2 Ambiance 1.4 HDI Noir Onyx, met Oslo velgen, sony radiotje en standaard zes boxjes en een dakspoilertje…...mooie keus dacht ik zo he. Ik bedoel een komplete spoilerkit voor een HDItje is misschien wat overkill he Wink

Maar ik lees eigenlijk niet zoveel over de HDI tjes, zijn er niet veel in omloop van de hditjes, en wat zijn de ervaringen ermee….etc..etc…
Ik krijg hem eind januari denk ik…....

In afwachting van de C2 Ambiance 1.4 HDI Noir Onyx

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 16 december 2004 01:05 AM
  [ # 1 ]

ik heb geen ervaringen met c2 in het algemeen, maar welkom op het forum Very Happy

Profiel  
 
moeha
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 16-12-2004

Gepost: 16 december 2004 06:03 PM
  [ # 2 ]
leujel schreef:

Wat ik hoor is dat het wel aardig rijdt… Nou moet ik zeggen dat ik ook heel even bij de garage was (toen ik daar vorige week was om mijn schade te laten taxeren Confused ) er iemand was die er een had….

hmmz…dat was natuurlijk om even te zeggen dat het als een tiet rijdt natuurlijk Wink

Maar mijn vraag is een beetje of het ook een beetje optrekt, ik weet dat hij een normaal koppel heeft voor een 1.4, maar in combinatie met zijn gewicht of dat een beetje lekker optrekt.
En de cruisecontrol werkt die ook een beetje fatsoenlijk, want ik heb eigenlijk niet een proefrit gedaan in de C2hdi, maar een kort ritje in een C3

In afwachting van de C2 Ambiance 1.4 HDI Noir Onyx

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 16 december 2004 11:41 PM
  [ # 3 ]

De cruise-control in m’n benzine C3 werkt voortreffelijk !

(beter dan in een C5 trouwens…)


Ik denk dat er voornamelijk C2 HDi vooralsnog voornamelijk op de zakelijke markt verkocht zal worden, misschien reden waarom je er op dit forum nog niet zoveel over hoort.

Als de diesels over een tijdje als inruilers op de markt komen kan het misschien veranderen.

(oops, dit lijkt wel Senseo-browsing)  koffiedikkijken

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
moeha
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 16-12-2004

Gepost: 17 december 2004 01:10 AM
  [ # 4 ]
XTR schreef:

De cruise-control in m’n benzine C3 werkt voortreffelijk !

(beter dan in een C5 trouwens…)


Ik denk dat er voornamelijk C2 HDi vooralsnog voornamelijk op de zakelijke markt verkocht zal worden, misschien reden waarom je er op dit forum nog niet zoveel over hoort.

Als de diesels over een tijdje als inruilers op de markt komen kan het misschien veranderen.

(oops, dit lijkt wel Senseo-browsing)  koffiedikkijken

tja…...vandaar dat ik ook voor een diesel heb gekozen….ik maak vrij veel km’s en dan is een diesel toch net ff iets prettiger. Ach ja ik weet zeker dat ik er geen spijt van krijg.
Ik vind alleen geen afbeelding van mijn velgjes…de Oslo. Die zitten niet echt in het velgenpakket van de C2, maar van een ander model, maar weet niet meer welk. Maar ik zie ze alleen in de folder van de dealer, maar nergens online…heeft niemand die toevallig ergens staan? een foto dan he Wink

In afwachting van de C2 Ambiance 1.4 HDI Noir Onyx

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 17 december 2004 01:26 AM
  [ # 5 ]
moeha schreef:
XTR schreef:

De cruise-control in m’n benzine C3 werkt voortreffelijk !

(beter dan in een C5 trouwens…)


Ik denk dat er voornamelijk C2 HDi vooralsnog voornamelijk op de zakelijke markt verkocht zal worden, misschien reden waarom je er op dit forum nog niet zoveel over hoort.

Als de diesels over een tijdje als inruilers op de markt komen kan het misschien veranderen.

(oops, dit lijkt wel Senseo-browsing)  koffiedikkijken

tja…...vandaar dat ik ook voor een diesel heb gekozen….ik maak vrij veel km’s en dan is een diesel toch net ff iets prettiger. Ach ja ik weet zeker dat ik er geen spijt van krijg.
Ik vind alleen geen afbeelding van mijn velgjes…de Oslo. Die zitten niet echt in het velgenpakket van de C2, maar van een ander model, maar weet niet meer welk. Maar ik zie ze alleen in de folder van de dealer, maar nergens online…heeft niemand die toevallig ergens staan? een foto dan he Wink

op de NL site van Citroen staan de Oslo wielen bij de accessoires van de C3,  weliswaar een klein plaatje, maar toch…

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 17 december 2004 01:30 AM
  [ # 6 ]

GEVONDEN !!

op http://www.citroen.be

nederlandstalig, bij accessoires, Xsara Picasso, Tuning

daar staan de Oslo-wielen !


behalve een foto, vind je er ook een PDF-bestand met informatie over het wiel   (15”)

Vriendelijke groet,

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 17 december 2004 04:29 PM
  [ # 7 ]
Profiel  
 
moeha
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 16-12-2004

Gepost: 20 december 2004 02:53 PM
  [ # 8 ]
rocco schreef:

Woei!!! \o/
dankjewel

In afwachting van de C2 Ambiance 1.4 HDI Noir Onyx

Profiel  
 
activa
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 20 december 2004 05:27 PM
  [ # 9 ]

zijn idd erg mooie velgen Very Happy . ik denk dat het goed bij de C2 past

Profiel  
 
moeha
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 16-12-2004

Gepost: 09 januari 2005 01:36 PM
  [ # 10 ]

hmmz cataloguswaarde verhoogd

Potverdikkeme…blijkt dat de cataloguswaarde van de C2 HDI Ambiance verhoogd is. Zou dit komen dat de C2 toch een populair autootje aan het worden is of iets anders?

In afwachting van de C2 Ambiance 1.4 HDI Noir Onyx

Profiel  
 
activa
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 09 januari 2005 03:06 PM
  [ # 11 ]

nee, omdat over verschillende zaken weer BTW wordt verheven, zoals boordcomputer etc.

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 09 januari 2005 04:12 PM
  [ # 12 ]

klopt,

met ingang van 1/1/2005 vervalt de BPM-vrijstelling op een aantal zaken die met veiligheid & brandstofverbruik te maken hebben, zoals cruisecontrol, boordcomputers en navigatiesystemen.

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
moeha
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 16-12-2004

Gepost: 10 januari 2005 12:37 AM
  [ # 13 ]
XTR schreef:

klopt,

met ingang van 1/1/2005 vervalt de BPM-vrijstelling op een aantal zaken die met veiligheid & brandstofverbruik te maken hebben, zoals cruisecontrol, boordcomputers en navigatiesystemen.

Dat is dan eigenlijk wel weer sjit, want dat houdt dan natuurlijk in dat de fiscale bijtelling bij het leasen weer meer wordt, en eerste was er nog een regeling dat je een boordcomputer en die onzin allemaal niet hoefde mee te tellen bij je catalogus waarde(of een gedeelte daarvan) van de auto of zoiets, maar dat wordt dan ook weer wat ongunstiger.
....potver…het blijft allemaal maar geld kosten en het gaat allemaal meer kosten. Evil or Very Mad
Maar ja die C2 komt er toch!! Twisted Evil

In afwachting van de C2 Ambiance 1.4 HDI Noir Onyx

Profiel  
 
---Special-T---
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 02-01-2006

Gepost: 05 april 2007 04:14 PM
  [ # 14 ]

mijn Citroentje C2 VTR HDI rijdt zalig. heb hem nu een jaar en ik ben er helemaal weg van. enkel veel poetsen hé als ie zwart is. maar dat heb ik er voor over. wel een electrisch schuifdakje laten zetten, ook heerlijk in de zomer. zal enkele foto’s posten.



Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook