3 van de 23
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Citroën in de film
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 12 maart 2004 02:48 PM
  [ # 31 ]
rocco schreef:

mijn zus (ook wel een beetje citrofiel, ze leert nu rijden met haar eerste auto, xantia 1.8i) heeft de “volledige reeks” de funes films op DVD in een winkel zien liggen, en heeft hem NIET gekocht,
hoe ze dat gedaan heeft weet ik niet,
maar ik zal het haar niet vlug vergeven… Wink

De volledige reeks bestaat uit 138 films….. lijkt me erg veel om dat in één koop te doen.
Verder films met Citroëns:
Cold Fever met een Citroën DS
Day of the Jackal ook met een Citroën DS
For your eyes only (James Bond) met een 2CV (staat op mijn website)
Indiane Jones and the last Crusade met een Traction Avant (staat op mijn website)
Bandits met een DS (ook te zien op mijn website)
La grande Vadrouille (Louis de Funes) met een Citroën vrachtwagen
Natuurlijk een aantal films van de Inspector Clouseau (the pink panther)
Les triplettes de Belleville met een HY en 2CV’s (binnenkort op mijn site)
En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Op mijn site http://www.citroworld.tk staan veel filmpjes, waaronder ook fragmenten uit films waarin Citroëns te zien waren.
Tips blijven welkom.

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 25 juli 2004 01:19 AM
  [ # 32 ]
Wimmie schreef:

In de Film “De Schippers Van De Kameleon” komt een DS voor: de motor hiervan wordt gebruikt voor het bootje!!!!

zojuist de DVD gehuurd:

naast de DS, die jammerlijk te water raakt en daarna haar krachtbron afstaat aan de hoofdpersoon van de film, de boot ‘De Kameleon’ , komen er nog een aantal Citroens in voor.

Zoals een fraaie TA in het dorpje, en een vroege 2CV in een rij auto’s op de dijk…

Trouwens, de transplantatie van de motor is voor Citrofielen een aanrader; de scene duurt zo’n 5 minuten !

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 25 juli 2004 01:32 AM
  [ # 33 ]

heb je hem wel ff geript?

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 25 juli 2004 01:34 AM
  [ # 34 ]

Klein detail: voor die film hebben ze 2 boten gebruikt: 1 speedboot en 1 gewone ‘bak’-boot. Beide boten hebben ze in 2-en gezaagd en op de onderkant van de speedboot hebben ze de bovenkant van de ‘bak’-boot gezet. De grens ligt ter hoogte van de waterlijn. Daar zit dus echt geen DS-motor in.

Overigens had ik een Trax als doktersauto leuker gevonden.

En nee, ik heb de film niet gezien helaas ...

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 25 juli 2004 01:48 AM
  [ # 35 ]
erik wijngaarden schreef:

heb je hem wel ff geript?


Surprisedops:  wat is rippen ?  Surprisedops:


ondanks 20 jaar computerervaring heb ik nu even een bewerking gemist blijkbaar…

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 25 juli 2004 02:01 AM
  [ # 36 ]

http://www.google.nl/search?sourceid=navclient&hl=nl&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=dvd+rippen


wat heb je gedaandan achter die pc de laatste 20 jaar? pacman proberen uit te spelen ?  haha

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 25 juli 2004 04:51 PM
  [ # 37 ]

in 1984 op school begonnen met Basic op een Philips P2000
vanaf 1988 een beetje spelen met AutoCad, vanaf 1990 beroepsmatig AutoCad, waarvan sinds 1995 in de autobanden…

en natuurlijk in de privesfeer erg veel race- en rallysims.

Razz

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 25 juli 2004 07:18 PM
  [ # 38 ]

En waar blijven nu al die films waarin Citroëns spelen zodat ik mijn website verder kan vullen Wink

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 31 juli 2004 08:10 PM
  [ # 39 ]

In Virtual Reality-2 (Beyond Cyberspace) rijdt één van de vrouwelijk hoofdrolspeelster in een DS. Het is wel duidelijk te zien dat het een DS is, echter het logo (double Chevron) ontbreekt op de motorkap.

De betreffende DVD lag al een tijdje onder het stof te vergaan toen ik besloot deze gisteren eens te gaan bekijken. Ik keek nogal verbaasd toen ik de DS zag. Ik wist niet dat je ook Citroens in Amerika had en al helemaal een DS Shocked

Profiel  
 
Bassman
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1170
Geregistreerd: 12-07-2004

Gepost: 31 juli 2004 08:21 PM
  [ # 40 ]
ZX1.4i schreef:

In Virtual Reality-2 (Beyond Cyberspace) rijdt één van de vrouwelijk hoofdrolspeelster in een DS. Het is wel duidelijk te zien dat het een DS is, echter het logo (double Chevron) ontbreekt op de motorkap.

Ik wist niet dat je ook Citroens in Amerika had en al helemaal een DS Shocked

De DS heeft nooit een double chevron-logo op de motorkap gehad.
In Amerika moesten de DS-en trouwens op verschillende punten worden aangepast aan de wetgeving aldaar, o.a. de richtingaanwijzers en, bij de derde neus, de koplampen (de dubele lampen mochten niet achter glas zitten) 
Zat er in Ghostbusters geen DS Break?

Hans

Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 31 juli 2004 08:32 PM
  [ # 41 ]

De DS heeft nooit een double chevron-logo op de motorkap gehad

Ik zal die DVD nog eens goed bekijken of er op de achterkant een double Chevron te zien is. Dat van die koplampen klopt wel, ze zitten inderdaad niet achter glas.

Waarom is Citroen destijds niet doorgebroken in de VS, komt het omdat de Amerikanen altijd al een hekel aan de Fransen hebben gehad?

Profiel  
 
Bassman
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1170
Geregistreerd: 12-07-2004

Gepost: 01 augustus 2004 01:43 PM
  [ # 42 ]
ZX1.4i schreef:

De DS heeft nooit een double chevron-logo op de motorkap gehad

Ik zal die DVD nog eens goed bekijken of er op de achterkant een double Chevron te zien is. Dat van die koplampen klopt wel, ze zitten inderdaad niet achter glas.

Waarom is citroën destijds niet doorgebroken in de VS, komt het omdat de Amerikanen altijd al een hekel aan de Fransen hebben gehad?

Normaal gesproken heeft ook de USA uitvoering van de DS de chevrons op de koffer.
Dat Citroën het met de DS nooit echt goed gedaan heeft in de VS heeft verschillende oorzaken. Er moesten aan de DS in de loop de jaren steeds meer modificaties plaatsvinden ivm de specifieke wetgeving, maar ook stelde het Amerikaanse publiek nogal verschillende eisen aan een auto t.o.v. de Europeanen: standaard radio, airco, betere kachel, volautomatische bak etc. En daar kon de DS niet aan voldoen. De Amerikaanse monteurs hadden bovendien niet zoveel kaas gegeten van het goed afstellen van een hydraulique. Al met al was de DS voor Amerika veel te duur. (zie ook het boek “De originele Citroën DS” van Jan de Lange en Paul Reynolds Wink )

Hans

Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 01 augustus 2004 03:02 PM
  [ # 43 ]

fransen zijn ook niet leuk.. 
ik ben ook gek op race sims XTR..  GPL en Nascar das wat we hier doen

http://dutch.simracingzone.net/all/newsbb.php

Profiel  
 
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 04 augustus 2004 03:52 PM
  [ # 44 ]

In de film “The Delivery” (van NL- bodem maar Engels gesproken) komen diverse Citroëns (CX, BX, Xantia) voor (en aan hun einde Shocked ).

Van TV zijn natuurlijk de Schimanski CX-en niet te vergeten.

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 04 augustus 2004 04:57 PM
  [ # 45 ]

In de serie van Buffy the Vampireslayer rijdt Giles rond in een (erg stoffige) DS

Profiel  
 
 
3 van de 23
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook