2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Traction avant files
Tom Duckpower
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2487
Geregistreerd: 27-03-2004

Gepost: 14 september 2004 11:04 AM
  [ # 16 ]

was dat een zwart witte die te koop stond???

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 14 september 2004 11:28 AM
  [ # 17 ]

Volgens mij was die witte traction van de Jong trouwauto’s, en volgens mij hebben ze die nog, maar ze zijn een paar jaar geleden verhuisd en ik kom er niet meer toevallig langs. Maar, niet zo lang geleden hadden ze zeker nog een witte traction. Was het een na-oorlogs voor ‘52 11BL met ribbelkap? Ik weet niet zeker of dat de witte was van de Jong of niet, ik geloof dat er twee in leiden rondzworven,  en ik weet nou niet meer zeker of die 11BL van de jong was of niet. (Zal wel niet want als je gaat trouwen wil je je niet in een Legere hoeven vouwen).

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 14 september 2004 08:00 PM
  [ # 18 ]
sans-pareil schreef:

Volgens mij was die witte traction van de Jong trouwauto’s

Die naam komt me inderdaad bekend voor, ja.

Ik zou het eens moeten vragen aan die zwager van me uit Noordwijk….maar die spreken we al 10 jaar niet meer. Rolling Eyes
Die had het toen geregeld…..in 1979.

Wat ik me nog wel herinner is, dat je lekker ruim zat achterin…..en het Stervens-KOUD was in die Traction !! Shocked
Er zat schijnbaar geen kachel in….het was december en toen had je nog winters die de naam *Winter* mochten hebben. Cool

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 14 september 2004 08:55 PM
  [ # 19 ]

Kachels waren idd niet standaard Smile. Als je ruim zat, was het geen Legere… tenzij je het vergelijkt met een moderne auto kwa beenruimte. Alleen wel knus daarachter in die BL’s - lekker dicht tegen elkaar.

De Jong bestaat overigens nog steeds en is tegenwoordig ook de Citroen Dealer hier in Leiden, en doet ook Ambulances en Taxi’s, en volgens mij ook nog trouwauto’s. Was al langer de citroen dealer in Valkenburg, toe had ie XM diesels als taxi.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Gerard2cv
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 30-07-2003

- Xantia Turbo Diesel Break
Gepost: 15 september 2004 08:07 PM
  [ # 20 ]

Mis.De voorste was toen van de voorzitter en is lichtgroen

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook