4 van de 14
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Problemen uitwisselen
Gerard2cv
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 30-07-2003

- Xantia Turbo Diesel Break
Gepost: 29 maart 2004 01:27 PM
  [ # 46 ]

De DS23IE heeft een injectiesysteem met een koudstartinjector op het
inlaatspruitstuk,waardoor hij eerst aanslaat,maar dan moeten de 4 injecteurs het overnemen,deze worden aangestuurd door de ontsteking,
dus die aansluiting is zeer belangrijk voor het moment van de inspuiting,
als daar een storingkje inzit,denkt de computer dat hij niet draait en zal dus geen injectie meer geven.Dus bedrading perfect in orde maken,Daar
hangt en staat alles mee.

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 30 maart 2004 01:13 AM
  [ # 47 ]

Bedrading/aansluitingen

Hallo Gerard,

Heb jij enig idee op welke plekken ik dan het beste kan kijken/voelen?
Of is de accu wellicht de schuldige?
Naar mijn idee zit alles nog steeds vast, dus waar kan er dan nog in een hoekje iets los zitten? Het hoeft maar één klein stekkertje te zijn, helaas….. maar, het zijn er nogal wat, en ze zitten ook op de meest onmogelijke plekken.

MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
Gerard2cv
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 30-07-2003

- Xantia Turbo Diesel Break
Gepost: 30 maart 2004 11:00 AM
  [ # 48 ]

Hallo Superptur.
Waar ik hier op doelde was de extra aansluiting die aan de ontsteking zit
met dat stekkertje met die 2 draadjes of die een signaal aan de computer
geven.En meet eens of de injectoren spanning krijgen.

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 30 maart 2004 10:24 PM
  [ # 49 ]

ontsteking ie

Hoi Gerard,

Wel, het slechte nieuws is dat één van de twee stekkertjes op de sensor voor het koudstart gedeelte is afgebroken. Ik zal dus “even” op zoek moeten naar zo’n klein plat stekkertje.
De stekker aan de ontsteking waar jij op doelt is volgens mij ook een kleine platte stekker, met zo’n dikke rubberen mof erovrheen, en volgens mij zit die wel goed. Even controleren kan geen kwaad. Zal als ik de stekkertjes heb gefikst, eens kijken hoe het zit met het trekken van vonken vanuit de bobine en de stroomverdeler.
Daarna volgen de sensoren bij de injectoren…..
Wordt velvolgd…..
MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
Gerard2cv
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 30-07-2003

- Xantia Turbo Diesel Break
Gepost: 31 maart 2004 10:53 AM
  [ # 50 ]

Hallo Peter.
Die dubbele dikke stekker is niet voor de vonk,maar wanneer en hoeveel
keer(toerental)ze moeten injecteren,
Gerard.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25389
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 31 maart 2004 12:25 PM
  [ # 51 ]

die stekkertjes liggen bij de brezan! wel isoleren van elkaar maar dat mag duidelijk zijn.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 31 maart 2004 10:06 PM
  [ # 52 ]

niet werkende ontsteking

Hallo allemaal,

Kabelschoentjes en multimeter gescoord bij Halfords. Na het vervangen van het eerste kabelschoentje, was ook de andere aan de beurt, dus daar mag de fout niet meer inzitten.
Bobine kabel naar verdeler toe geeft wel een vonk, bekeken door de kabel uit de verdelerkap te trekken, en bij het kleppendeksel te houden.
De brede witte stekker met drie polen bij de verdelerkap zit goed vast, de twee draadjes aan de andere kant van de verdelerkap (waarvan er eentje van de bobine aansluiting ALL komt) zitten ook vast.
Vrees toch dat die gele jongens eraan te pas gaan komen….... starten maakt weinig indruk. Overtollige brandstof loopt deels in de slang naar het luchtfilterhuis toe, de rest loopt in het gat dat ervoorbedoeld is, maar dit terzijde. Wat er daarna mee gebeurt is me een raadsel.
De stekkers bij de injectoren meten, hoe doe ik dat het beste, en aan wat voor sterkte moet ik dan denken? Op contact, tijdens startpoging of niet? Aan die kant is het nogal vol, dus alleen de eerste cilinder is goed bereikbaar, de tweede iets minder, de derde is nog wel te doen, maar de vierde is niet eens zichtbaar….. Echter, alle stekkers lijken goed vast te zitten.
En, even terug naar een “typische” DS kwaal, zou het contactslot misschien de schuldige kunnen zijn? Ook bij een IE versie?
Ik weet het, ik vraag weer veel…... maar die dame vraagt ook veel, op zo’n verhipt mooie middag nog wel verwend worden met een verse accu, en dan nog dienst weigeren…...... Wellicht tijd om eens een prasatje te maken met de oudijzerboer Laughing
Alvast en wederom bedankt,
Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
Gerard2cv
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 30-07-2003

- Xantia Turbo Diesel Break
Gepost: 31 maart 2004 11:08 PM
  [ # 53 ]

De injectie van 1 en 4 lopen gelijk en die van 2 en 3 ook,dus dat wordt
iets makelijker.Na een tijdje starten zou ik de stekker van de koudstart-
imjector er afhalen zodat hij niet verzuipt(aan het eind van het (sruitstuk)
Ik schat dat er op de injectors een puls van 5V.staat.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25389
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 01 april 2004 12:24 PM
  [ # 54 ]

Als je naar de oud ijzer boer gaat moet je erst mij bellen. Ik kom haar voor de oud ijzer prijs wel halen!
Als je er een bougie uit draait kan je zien of ze benzine krijgt. haal de koudstart eraf want daar komt wel benzine uit. Nu starten en daarna de bougie inspecteren. De schakelaars onderin de verdeler moeten ombeurten dicht gaan. Meten tussen de middelste en de een van de buitenste pootjes( op de verdeler niet de draad). Op een bepaald moment moet die weerstand nul geven. Duwen aan de auto of de verdeler uitbouwen werkt het best. Dat is het makkelijkst te testen. Om de puls te detecteren aan een injector kom je er niet met een multimeter. die puls duurt 3 milli seconde….
Met een druk meter kan je meten of er wel 2 bar benzine druk op de benzine rail staat. ( ja het is een common rail, maar geen diezel)
Als deze dingen goed zijn kan het zijn dat de compu geen stroom krijgt. Heel dommig maar een zekering kan roet in je eten gooien!
De brandstof pomp loopt toch even en gaat weer lopen als je daarna gaat starten toch?
Luchtinlaat mag nergens een opening hebben. Alle slangen moeten aangesloten zijn. Vooral die die naar de MPS ( manifold pressure sensor) loopt. Zie ook: http://members.rennlist.com/pbanders
voor een beschrijving van de D-jetronic!
Zit dat allemaal goed dan doet ie het!
Oja, vonken de bougie kabels wel, net als de bobine kabel maar dan 4 keer zo langzaam?
joris
PS waar staat die auto? als je in debuurt woont wil ik wel eens kijken!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 02 april 2004 01:55 AM
  [ # 55 ]

ik weet wel dat de vlag uitgaat hier op het forum als ze lopen wil !
we leven met je mee superpetur Rolling Eyes

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 02 april 2004 08:12 PM
  [ # 56 ]

aanhoudende startproblemen

Hoi allemaal,

Nou met een beetje mazzel…... morgen maar even afwachten. Eens kijken of een ander licht in deze duistere zaak kan werpen.
Dus, wordt nog even vervolgd. En wat betreft die vlag, misschien dat die ook uit kan morgen.

MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 03 april 2004 02:21 PM
  [ # 57 ]

geen start

Hallo allemaal,

Helaas, ook na een vakkundige blik en medewerking van een wegenwachter, geen rijdend eindresultaat op dit moment. De motor verzopen, en dan moeten de bougies schoongemaakt worden. Daar draai je je handen bij een normale auto niet voor om…..... maar wel bij een 23ie…......  kortom, ik mag zelf als beginnend sleutelaar zelf het spruitstuk eraf knutselen, een bougiesleutel kopen(die vind ik dus niet hier om de hoek in het dorp….) en een staafmagneet om het ding op te tillen, de bougies eruit halen, schoonmaken en weer terug plaatsen. De demontage van het spruitstuk is niet echt mijn favoriet. De slangenkuil is niet een echt probleem, de aansluiting op de moffen voor de inlaatpoorten vind ik zelf iets lastiger, en ik weet niet precies wat waar vast zit van het spruitstuk zelf. Het ding lijkt los te zweven, maar dat is niet het geval, en wil ikzelf prettig kunnen werken, dan is het voor mij handig om het hele dign eraf te halen, in de garage op te bergen, en dan verder te werken. En doppen op de inlaatpoorten te zetten, ter voorkoming van vuil in de motor zelf.
Werkplaatshandboeken heb ik wel, helaas met ietwat donkere afbeeldingen….. Ik ga alvast beginnen met een bekende klus, het verwijderen van de accu…..... kan ik straks met mijn ogen dicht Smile
MVG, Peter…. die morgen niet meerijdt in de sterrit…

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 03 april 2004 08:39 PM
  [ # 58 ]

Re: geen start

superpetur schreef:

(...)een staafmagneet om het ding op te tillen(...)

Als je de bougies bedoelt: gewoon de dop van de bougiekabel er weer een beetje op drukken en zo de bougies uit je blok ‘plukken’.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 03 april 2004 11:55 PM
  [ # 59 ]

waarschijnlijk heel dom:
ga je de schroefdraad niet scheef duwen als je de kabel niet recht of met te veel kracht weer rond de bougie duwt?

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 04 april 2004 09:34 PM
  [ # 60 ]
rocco schreef:

waarschijnlijk heel dom:
ga je de schroefdraad niet scheef duwen als je de kabel niet recht of met te veel kracht weer rond de bougie duwt?

Als de bougies van zuiver lood lood (= een van de zachtste soorten metaal) is misschien wel ja ...

Maarja, dan knallen ze ook gelijk je blok uit als je de motor start Laughing

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
 
4 van de 14
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook