2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
APK checklist…  by Gerard Maas
marrek
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 13-09-2004

Gepost: 17 oktober 2005 11:04 PM
  [ # 16 ]

Nu we het toch hebben over de apk.
Wie kan mij vertellen wat de minmale dikte van de remschijven mag zijn alvorens de apk deze afkeurt.
Ik bedoel de voor en achter schijven.

xantia 1.8-16v g3 268.000 km, naar polen.
xsara 1.6-16v g3 165.000 km, ingeruild.
c5 2.0-16v g3 ligne prestige, wat een pret.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 17 oktober 2005 11:41 PM
  [ # 17 ]

Het gaat bij de APK toch vooral om de werking van de remmen, of zit ik daar naast?

Profiel  
 
erwt
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1890
Geregistreerd: 19-04-2004

- Xantia 1.6 Allure
Gepost: 17 oktober 2005 11:50 PM
  [ # 18 ]
patje74 schreef:

Het gaat bij de APK toch vooral om de werking van de remmen, of zit ik daar naast?

nee ze kijken echt wel naar of de schijven/blokken aan vervanging toe zijn.

Profiel  
 
Regino
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 01-05-2005

- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
- Xantia Break 1.8i 16v Pallas
- C5 C5 break difference 2 Ph1
Gepost: 04 december 2005 10:59 PM
  [ # 19 ]

APK vraagje omtrent verlichting

Een vraag van mijn kant:welke kleuren mogen de stadslichten (voor) zijn wit e/o geel bv? En mag men de stadslichten en knipperlichten “omdraaien” bij de XM zodat de knipperlichten beter opvallen naast de verlichtingsunits zoals bij de Xantia,en de stadslichten nu onder de bumper komen.De kleur van de lichten worden wel “meegenomen”?
Alvast bedankt voor het antwoord.
_________________

C5 break ph1.  2004. Zilver. Orga:09599.  Color:EZRC.


v/h:L300/Xantia HB’94/XM HB ‘91/XM break TCT ‘98/+ ongv.20 leasewagens

Profiel  
 
mvbbx
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 534
Geregistreerd: 21-06-2004

Gepost: 06 april 2006 01:30 AM
  [ # 20 ]

Een vraag van mijn kant:welke kleuren mogen de stadslichten (voor) zijn wit e/o geel bv? En mag men de stadslichten en knipperlichten “omdraaien” bij de XM zodat de knipperlichten beter opvallen naast de verlichtingsunits zoals bij de Xantia,en de stadslichten nu onder de bumper komen.De kleur van de lichten worden wel “meegenomen”?
Alvast bedankt voor het antwoord.

Volgens mij ziet niemand dat als het goed werkt maar of het mag… Confused:

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 06 april 2006 01:40 AM
  [ # 21 ]
erwt schreef:
patje74 schreef:

Het gaat bij de APK toch vooral om de werking van de remmen, of zit ik daar naast?

nee ze kijken echt wel naar of de schijven/blokken aan vervanging toe zijn.

volgens de regelgeving moet de auto een bepaalde vertraging halen en moeten de remmen deugdelijk zijn. Ijzer op ijzer is niet ok, maar iets daarboven wel, je hoeft de schijven niet op te meten, maar je mag wel weer opmerken dat “delen van het remsysteem ernstige slijtage vertonen”

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
janneman
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 263
Geregistreerd: 08-11-2004

Gepost: 06 april 2006 01:51 AM
  [ # 22 ]

Weet iemand de duidelijke eisen voor de voorruit?
Wat noemen ze het gezichtsveld?
Mijn bx gaat nml volgende week voord e apk

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 06 april 2006 01:59 AM
  [ # 23 ]

zichstveld is: twee A4-tjes op het gedeelte wat de wisser schoonmaakt aan de kant van de bestuurder

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
janneman
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 263
Geregistreerd: 08-11-2004

Gepost: 06 april 2006 02:03 AM
  [ # 24 ]

bedankt Exclamation  Dat word dan een net-wel/net-niet gevallletje….. afwachten dus.

Profiel  
 
mvbbx
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 534
Geregistreerd: 21-06-2004

Gepost: 06 april 2006 02:04 AM
  [ # 25 ]

volgens de regelgeving moet de auto een bepaalde vertraging halen en moeten de remmen deugdelijk zijn. Ijzer op ijzer is niet ok, maar iets daarboven wel, je hoeft de schijven niet op te meten, maar je mag wel weer opmerken dat “delen van het remsysteem ernstige slijtage vertonen”

En als de remvertraging goed is en l en r niet te verschil zit, moeten dan de remblokken-/schijven wel vervangen worden? Ik bedoel op zich zit het deugdelijk(er valt niks af ofzo) en de remwerking is op het moment van keuring goed (los van het feit of het verstandig is!)

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 06 april 2006 02:10 AM
  [ # 26 ]
mvbbx schreef:

volgens de regelgeving moet de auto een bepaalde vertraging halen en moeten de remmen deugdelijk zijn. Ijzer op ijzer is niet ok, maar iets daarboven wel, je hoeft de schijven niet op te meten, maar je mag wel weer opmerken dat “delen van het remsysteem ernstige slijtage vertonen”

En als de remvertraging goed is en l en r niet te verschil zit, moeten dan de remblokken-/schijven wel vervangen worden? Ik bedoel op zich zit het deugdelijk(er valt niks af ofzo) en de remwerking is op het moment van keuring goed (los van het feit of het verstandig is!)

nee, als je ziet dat de veoring bijna op is moet je dus die opmerking maken. Er zijn natuurlijk wel andere eisen, neit meer dan 50% roest, geen scheuren… enz.

Maar de dikte van de schijf mag geen afkeurpunt zijn, evenals de dikte van de voering.

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 06 april 2006 03:15 AM
  [ # 27 ]
oldenhage schreef:

....Maar de dikte van de schijf mag geen afkeurpunt zijn, evenals de dikte van de voering.

Dat is dan zeker sinds kort veranderd ?

Tot een paar jaar geleden keurden ze m’n BX er wel op af….op te dunne schijven…...ze hadden dus zo’n rand op het eind (bovenkant) en het remvlak zelf was dunner.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 06 april 2006 03:22 AM
  [ # 28 ]
Bram schreef:
oldenhage schreef:

....Maar de dikte van de schijf mag geen afkeurpunt zijn, evenals de dikte van de voering.

Dat is dan zeker sinds kort veranderd ?

Tot een paar jaar geleden keurden ze m’n BX er wel op af….op te dunne schijven…...ze hadden dus zo’n rand op het eind (bovenkant) en het remvlak zelf was dunner.

Nee hoor, dit is al langer zo. Het grootste probleem met schijven is dat het nogal bewerkelijk wordt om diktecriteria te formuleren. Denk je eens: moet de RDW van alle auto’s en typen gaan bijhouden wat de slijtagelimiet is. Dat zou geen doen zijn.

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 15 juni 2006 11:37 PM
  [ # 29 ]

Even een vraagje.
Een kennis van mij heeft een non-Citroën uit 2002 met ABS, echter is zijn ABS sensorring gebarsten en grijpt de ABS nu in bij elke lichte rembeweging.
Op mijn aanraden heeft hij er tijdelijk de zekering van de ABS computer eruit gehaald maar nuu vroeg hij zich af hoe dit zat met de APK… wie geef mij antowrrd?

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 16 juni 2006 12:19 AM
  [ # 30 ]
Simpele Ziel schreef:

Even een vraagje.
Een kennis van mij heeft een non-Citroën uit 2002 met ABS, echter is zijn ABS sensorring gebarsten en grijpt de ABS nu in bij elke lichte rembeweging.
Op mijn aanraden heeft hij er tijdelijk de zekering van de ABS computer eruit gehaald maar nuu vroeg hij zich af hoe dit zat met de APK… wie geef mij antowrrd?

als er ABS aanwezig is moet het werken, dus het controlelampje op het dashboard moet aangaan en weer uitgaan. Bij twijfel of het syteem goed werkt mag/moet er een stuk mee worden gereden.

Dit euvel zal dus een afkeur zijn.

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook