1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Citroën C3 X-TR
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 11 februari 2004 09:41 PM

Citroën C3 X-TR verlaat gebaande wegen


Op de Salon van Bologna toonde Citroën eind vorig jaar het concept C3 X-Treme. Met dit studiemodel onderzocht Citroën de wereld van de SUV: avontuurlijke recreatie op elke mogelijke ondergrond en op alle terreinen.

Op basis van de C3 zal Citroën een productieversie van dit studiemodel in het voorjaar op de markt brengen. De Citroën C3 X-TR heeft het robuuste uiterlijk van een SUV en een interieur met talrijke gebruiksmogelijkheden.
Uiterlijk: bescherming en recreatief gebruik Het uiterlijk van de C3 X-TR straalt een robuuste persoonlijkheid uit en geeft de bestuurder vertrouwen én biedt bovendien bescherming. Het front met de grote, zwarte grille laat zien dat de Citroën C3 X-TR onverzettelijk is. Tegen de zwarte grille steken de zilveren ‘double chevrons’ nadrukkelijk af. De koplampen zijn van helder glas. De forse voorbumper gaat naadloos over in de flankbescherming die aan de rand van de wielkasten is aangebracht. Dit zwarte profiel van kunststof loopt aan beide zijkanten van de auto door aan de onderzijde tot aan de achterwielen. Net als aan de voorzijde hebben de wielkasten achter het dikke profiel ter bescherming en ook hier gaat het profiel naadloos over in de forse bumper. De Citroën C3 X-TR heeft hiermee rondom volledige bescherming van de carrosserie. Naast dit stevige kunststof profiel zijn subtiele stijlkenmerken aangebracht, waarmee de C3 zijn elegante lijn behoudt. Zo is de flankbescherming in de kleur van de carrosserie en de behuizing van de mistlampen in de voorbumper grijs gespoten. Ook aan de achterzijde is gebruik gemaakt van een grijs paneel dat sterk contrasteert met de zwarte bumper. Met deze uiterlijke verschijning en zijn verplaatsbare dakrails laat de Citroën C3 X-TR zien dat hij is gemaakt voor recreatief gebruik.

Gebruiksgemak
De Citroën C3 X-TR is ontwikkeld met het oog op dagelijks gebruik, in de stad, op de buitenweg en ook op minder verharde wegen. Zo zijn de niet gespoten bumpers beter bestand tegen parkeerschades en kleine beschadigingen (steenslag, krassen). Standaard worden forse banden gemonteerd (185/60 R 15) die op elk mogelijk wegdek borg staan voor uitstekend comfort en weggedrag. De dakrails zijn niet alleen een karakteristiek stijlkenmerk van de Citroën C3 X-TR, ze zijn ook uiterst praktisch en veelzijdig in het gebruik. In de basispositie zijn de rails in de lengterichting geplaatst om zo min mogelijk vat op de wind te hebben. Het lichtgrijze middengedeelte van elke rail kan worden uitgenomen en door één persoon met behulp van een speciale sleutel in enkele minuten dwars worden bevestigd. In die configuratie zijn zij in staat een daklast van maximaal 60 kg te dragen. Aanschaf van extra accessoires is dus niet noodzakelijk.

Veelzijdig en comfortabel interieur
Net als de C3 waarvan hij is afgeleid, beschikt de Citroën C3 X-TR over veel ruimte in het interieur, een hoge zitpositie die de bestuurder door de grote voorruit een goed zicht biedt op de weg. Ook passagiers hebben een verhoogde zitpositie en genieten van een ruim en licht interieur. De Citroën C3 X-TR wordt standaard uitgerust met comfortverhogende zaken als het Moduboard en met het uitrustingspakket ‘Pack Enfant’. Geheel in lijn met zijn recreatieve karakter is de bagageruimte volumineus, praktisch en flexibel. Dankzij het Moduboard kan een volledig vlakke laadvloer worden gecreëerd van laaddrempel tot aan de rugleuningen van de voorstoelen. Daarbij wordt het Moduboard gebruikt om het grote bergvak in de vloer van de bagageruimte af te dekken. De draagkracht van dit kunststof afdekscherm is vergelijkbaar met een traditionele bodem. Met de achterbank in normale positie bedraagt de inhoud van de bagageruimte 279 liter en bij neergeklapte achterbank bedraagt het volume 1.155 liter. Dankzij het Moduboard kan de bagageruimte op verschillende manieren worden ingedeeld om kleinere spullen veilig te kunnen vervoeren. Indien het niet in gebruik is, kan het Moduboard worden opgeborgen tegen de rugleuning van de achterbank. Achterpassagiers profiteren van het uitrustingspakket ‘Pack Enfant’, dat standaard op de Citroën C3 X-TR wordt geleverd en dat voorziet in bediening van het kinderslot in de achterportieren vanaf het dashboard, een tweede binnenspiegel om de kinderen achter te kunnen observeren, vliegtuigtafeltjes met pennenvakje, bekerhouder en ophanghaakjes aan de achterzijde van de voorstoelen en een 12V accessoireaansluiting achter.

Uitgebreid aanbod krachtige motoren
Rijplezier is een essentiële voorwaarde voor een auto die is ontwikkeld met het oog op recreatief gebruik. Daarom wordt de Citroën C3 X-TR uitgerust met de krachtigste motoren van het C3-gamma en worden alle versies standaard geleverd met het comfortabele en sportieve SensoDrive. De Citroën C3 X-TR krijgt de beschikking over twee verschillende motoren:


De geheel nieuwe 1.4i 16v benzinemotor die een vermogen ontwikkelt van 65 kW/90 pk bij 5.250 tpm en waarvan het maximale koppel 133 Nm bij 3.250 tpm bedraagt. Negentig procent, dus 118 Nm, van dit maximale koppel komt al vrij bij slechts 1.800 tpm. Deze motor dankt de prima prestaties in combinatie met een laag geluidsniveau aan variabele klepstelling, een zestienkleps cilinderkop en verstevigingsribben in het cilinderblok. Deze nieuwe motor voldoet aan de toekomstige Euro IV norm.
Met de 1.6i 16v beschikt de Citroën C3 X-TR over de krachtigste motorisering en het prestatieniveau dat deze auto plaatst in de top van zijn segment. Deze motor ontwikkelt een maximaal vermogen van 80 kW/110 pk bij 5.750 tpm en een koppel van 147 Nm bij 4.000 tpm. Hij levert uitstekende prestaties, ook bij lagere toerentallen en staat garant voor gunstige verbruikcijfers.
Veiligheidsvoorzieningen
Met zijn uitgebreide pakket aan veiligheidsvoorzieningen beschikt de Citroën C3 X-TR over actieve voorzieningen die alleen in de top van zijn segment gebruikelijk zijn. Net als andere versies van de C3 beschikt de X-TR over een te programmeren akoestisch waarschuwingssignaal bij overschrijding van de snelheid, cruise control, automatische verlichting en automatische inschakeling van de ruitenwissers.

Het remsysteem is voorzien van ABS en elektronische remkrachtverdeling, een noodstopassistent en automatische inschakeling van de alarmlichten bij hard afremmen. Met zijn onafhankelijke wielophanging (Mc Pherson met hydraulische schokdempers, torsiestabilisator vóór en semi-onafhankelijk, met getrokken draagarmen en flexibele traverse, hydraulische schokdempers, en torsiestabilisator achter) heeft de Citroën C3 X-TR een prima wegligging en exacte besturing. Als optie kan de Citroën C3 X-TR worden geleverd met ESP en antislipregeling. Dankzij de vele standaard voorzieningen biedt de Citroën C3 X-TR zijn inzittenden optimaal bescherming. Zes airbags (twee front-, twee zij- en twee gordijnairbags), in hoogte verstelbare rolgordels met pyrotechnische gordelspanners op de voorstoelen, drie driepunts rolgordels achter, drie hoofdsteunen op de achterbank die het zicht niet belemmeren en een beveiliging die vermijdt dat de stuurkolom het interieur indringt bij een aanrijding.

De Citroën C3 X-TR is vanaf begin april in Nederland leverbaar. De prijs is op dit moment nog niet bekend.

bron: autorai.nl

Profiel  
 
ghulst
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 321
Geregistreerd: 13-01-2004

Gepost: 12 februari 2004 01:49 AM
  [ # 1 ]

Re: Citroën C3 X-TR

Hmmmmmmmmm, ik ben er nog niet zo gecharmeerd van. Maar dat heb ik tot nog toe met al die kleine off-road-autootjes… Net als die Rover vind ik de C3 X-TR een beetje onnodig. Het is bijvoorbeeld al jammer dat ze de hoogte en zo niet aangepast hebben aan het verder stoerder uitziend exterieur.

Arne

Gewijzigd; zinloos was een beetje sterk geformuleerd. Onnodig is beter denk ik… Ik vind de gewone C3 leuker… misschien valt het in het echt nog mee, maar ik heb het niet zo op die kleine auto’s met veel dik zwart plastic erop. De Volvo’s en Audi Allrad en zo hebben tenminste ook vierwiel aandrijving en meer bodemvrijheid, iets wat ik bij de X-TR nog mis.

Nu: Citroën Jumpy dub. cab. 180 EAT6, BMW R1150GS
Citroëns gehad: C5 2.0 16V automaat LPG, XM Turbo D12 Break, 1994, BX TGD 1991, BX GTi 1992, BX TGD 1994
Projecten: Alfa 33 QV - 1991

Profiel  
 
harry
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 444
Geregistreerd: 21-11-2003

Gepost: 12 februari 2004 02:26 PM
  [ # 2 ]

c3 is een leuke wagen maar dit is weer net als de rover inderdaad gewoon weer onnodig   maarja heb er geen last van Wink

C4 Catus 110 All Black
Ex: AX GT 1.4, BX TGI 1.6, ZX 16v
Alles wat je hoort…......

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 13 februari 2004 06:34 PM
  [ # 3 ]

ik vind hem wel leuk, iig liever dan een rover streetwise of iets japans…
Eigenlijk vind ik hem zelfs wel mooi maar dat zal de jeugd dan wel weer zijn he Smile

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 19 april 2004 12:54 AM
  [ # 4 ]

2e paasdag de handtekening onder een koopcontract gezet voor een XTR…

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 19 april 2004 12:58 AM
  [ # 5 ]

Ik was laatst bij de bijenkorf hier in Eindhoven.
Ik heb wel 3 kwartier bij de auto gestaan, toen kwam er een man aan die aan mij vroeg waarom ik zolang naar die auto stond te kijken.
Toen hij tegen mij zei dat het geen lamborghini was, zei ik trots daarom sta ik hier ook al zolang en zette mijn Citroën pet weer op Laughing

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 19 april 2004 12:59 AM
  [ # 6 ]

Ik heb daar 3 kwartier gestaan omdat ik niets beters te doen had niet omdat ik die auto zo geweldig vond (alhoewel….)

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 13 mei 2004 01:47 AM
  [ # 7 ]

op http://WWW.AUTOWEEK.NL staat een artikel over de XTR.

ze hebben een 1.4i-16V getest; naast de open deur over het feit dat het toch geen echte SUV is, hebben ze wat problemen over het feit dat de Sensodrive bij 98 van 2 naar 3 schakelt, waardoor de 0-100 acceleratie wat tegenvalt…

En het dak maakt wat herrie (dakdragers & panoramadak)

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 13 mei 2004 01:50 AM
  [ # 8 ]

Ik heb het ook gelezen maarja wat noemen zij herrie?
Je hebt een panorama schuifdak en waarschijnlijk is dat niet zo geluids isolerend als een gewoon strak/vast dak….
En ach ja ik bedoel, als jij de snelweg opdraait dan let je niet op die 2 km/pu verschil denk ik….

Die 0/100 is om een indicatie te geven en dat ze dan moeilijk doen over die 2 km/pu….
Bovendien zal de 1.6 toch wel vlotter zijn…

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 13 mei 2004 01:55 AM
  [ # 9 ]

Oh, ik maak me er helemaal geen zorgen om hoor !!


en daar komt nog eens bij dat ik nu uit een extreem stille auto kom,
(P406) ...


En dan de gedachte om binnenkort niet over de A35, maar binnendoor langs Twentse dreven naar huis te rijden, met het dakje open…

Dan hoeft de klimaatregeling (wel bijbesteld) niet aan !

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 13 mei 2004 02:00 AM
  [ # 10 ]

“Some guys got all the luck”

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 13 mei 2004 02:05 AM
  [ # 11 ]

‘Live is difficult…’

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 13 mei 2004 02:06 AM
  [ # 12 ]

Het leven is me wat als je 16 jaar bent Laughing

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 13 mei 2004 02:21 AM
  [ # 13 ]

al een rijschool gevonden die met een Citroen rijdt ?
Wink

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 13 mei 2004 02:23 AM
  [ # 14 ]

Ja heel toevallig wel ja…
In eindhoven rijdt een rijschool met een Xantia Very Happy

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
erwt
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1890
Geregistreerd: 19-04-2004

- Xantia 1.6 Allure
Gepost: 13 mei 2004 02:26 AM
  [ # 15 ]

Heb je niet een kunnen vinden met wat nieuwers of groters? C5 of Picasso heb ik al een paar keer gezien als rijles auto. Heb zelf in het tweede model Scenic gelest. 30 lessen had ik totaal nodig.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook