1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Tikken hydraulisch systeem
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 22 maart 2004 07:19 PM

Hoe vaak mag een hydraulisch systeem van een XM tikken?

Ik heb er bij de onze eens op gelet,
en koud (en later iets warmer) tikt ze ongeveer 1x per seconde…
veel te veel lijkt mij?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25364
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 22 maart 2004 07:23 PM
  [ # 1 ]

hoogste stand, rechte weg, niet sturen: om de 30 seconde minimaal
Langere tussen posen is beter….

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 22 maart 2004 08:40 PM
  [ # 2 ]

Wat zou de oorzaak kunnen zijn,
en wat zijn er de gevolgen van voor het comfort en de veiligheid?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25364
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 23 maart 2004 11:12 AM
  [ # 3 ]

Interne lekkage in de onderdelen, Lege hoofd bol(len), ranzige pomp, lucht in het systeem, slechte veerbollen. Dat soort dingen.
Lege bollen maken het systeem van ophanging kapot.
Als de pomp veel te vaak aanslaat gaat ie sneller stuk.
Lucht: kanj e remkracht beinvloeden…...

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
zx19d
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 261
Geregistreerd: 14-03-2004

Gepost: 24 maart 2004 10:45 AM
  [ # 4 ]

Bij de 2 eerste XM’s van mijn vader is bij ca 180.000 km het systeem weer op druk gebracht waarne de auto weer veel beter en confortabeler veerde

Visa 11 RE 1986 1996-1999
ZX 19D Reflex 3 drs 1996 1999-heden

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 24 maart 2004 03:32 PM
  [ # 5 ]

gewoon de bollen weer op druk brengen?
door er gas in te spuiten oid?

Profiel  
 
zx19d
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 261
Geregistreerd: 14-03-2004

Gepost: 24 maart 2004 06:47 PM
  [ # 6 ]

Ja, hydraulische olie in bollen opnieuw op druk gebracht evt bij vullen tevens was de 5de centrale bol verniuewd (bij elkaar stuk voordeliger dan nieuwe schokdempers die onder mijn ZX moesten)

Visa 11 RE 1986 1996-1999
ZX 19D Reflex 3 drs 1996 1999-heden

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 25 maart 2004 01:37 AM
  [ # 7 ]
zx19d schreef:

Ja, hydraulische olie in bollen opnieuw op druk gebracht evt bij vullen tevens was de 5de centrale bol verniuewd (bij elkaar stuk voordeliger dan nieuwe schokdempers die onder mijn ZX moesten)

Euh, de veerbollen van Citroën worden niet met hydraulische olie gevuld, maar met stikstof. Dit kun je o.a. laten doen bij Chyparse in Soesterberg, maar er zijn ook veel Citroënspecialisten die veerbollen op druk kunnen brengen. Overigens hoort dit in principe bij regulier onderhoud.

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 25 maart 2004 02:58 PM
  [ # 8 ]

Al dat geLHM…
ben ik blij dat ik een eend heb Smile

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25364
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 25 maart 2004 03:25 PM
  [ # 9 ]

en wat zit er in je rempotje rocco?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 25 maart 2004 10:28 PM
  [ # 10 ]

Gezien de remverhalen: zooi, bagger, troep, water of lucht Twisted Evil Wink

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 25 maart 2004 11:12 PM
  [ # 11 ]

lucht en een restje LHM…

ik bedoelde de vering,
terwijl ik het typte wist ik dat er reactie ging komen.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25364
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 26 maart 2004 10:30 AM
  [ # 12 ]

wees maar gelukkig met je LHM. Ik moet bij de Ami elke twee jaar de remcylinders helemaal schoon maken omdat het oude type remolie vocht aantrekt…. Twisted Evil
dikke…..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 26 maart 2004 03:20 PM
  [ # 13 ]

waarom wordt er eigenlijk niet gewoon water gebruikt?
domme vraag zeker?

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 27 maart 2004 12:04 AM
  [ # 14 ]
rocco schreef:

waarom wordt er eigenlijk niet gewoon water gebruikt?
domme vraag zeker?

Ik vraag het me ook af hoor Laughing

Overigens, in hydraulische intallaties werd vroeger (zo rond 1900) ook water gebruikt. Nu is dat olie omdat dat meer smeert, je de eigenschappen kan veranderen (o.a. hittebestendigheid) en olie het metaal beschermt tegen roest.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 27 maart 2004 12:18 PM
  [ # 15 ]

Dat zijn al drie goeie redenen…
wie doet er nog een schepje bovenop?
(ik ben al overtuigd hoor Wink)

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook