CD-Wisselaar.
jos
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 26
Geregistreerd: 02-03-2004

Gepost: 01 april 2004 01:32 AM

Ik heb een C5 break difference 2 met een Clarion CD-wisselaar. Nu zit ik me af te vragen welk type wisselaar van Clarion dit is. Op de wisselaar kan ik geen type of iets dergelijks ontdekken.

Wie weet welk type wisselaar gemonteerd is.

B.v.d.
Jos

Profiel  
 
harry
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 444
Geregistreerd: 21-11-2003

Gepost: 01 april 2004 01:11 PM
  [ # 1 ]

ja, volgens mij gebruik peugeot en citroen standaard clarionradio’s,

C4 Catus 110 All Black
Ex: AX GT 1.4, BX TGI 1.6, ZX 16v
Alles wat je hoort…......

Profiel  
 
jos
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 26
Geregistreerd: 02-03-2004

Gepost: 01 april 2004 05:46 PM
  [ # 2 ]

Op de site van Clarion wordt de DC628 genoemd als veel gebruikte voor Citroen en Peugeot. Volgens de specificatie leest deze CD-RW maar die van mij leest ze niet ook ziet hij er iets anders uit. De CD-wisselaar die gemonteerd is, is een Clarion dat staat er duidelijk op alleen is er geen typenummer te vinden. Qua uiterlijk lijkt hij wat op de CDC1255 maar dat is een 12 disc wisselaar.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 14 juni 2004 02:38 PM
  [ # 3 ]

Waarschijnlijk is die Clarion zo een OEM wisselaar speciaal voor Peugeot en Citroen.
Wat de niet werkende CD-RW in een wisselaar betreft, dit is (of was?) een typisch probleem wat je ook met CD-R heb icm een wisselaar. Dat komt door de sterkte van de lichtreflectie, dit kan van merk tot merk verschillen. CD-RW reflecteren het licht minder dan een CD-R.

Het is weer een hele tijd geleden dat ik ermee heb geëxpirimenteerd, maar mijn ervaring was dat de CD’s van o.a. Platinum en Verbatim het goed doen in wisselaars en autoradio’s.

Ik ga ervanuit dat je de CD-RW gewoon brand als een audio-CD met een brandprogramma, ipv klikken en slepen in verkenner. Brand de CD-RW eens op een lagere snelheid 2X of 4X, een hoge snelheid garandeert niet altijd een goede audio-CD.

Profiel  
 
jos
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 26
Geregistreerd: 02-03-2004

Gepost: 15 juni 2004 12:05 PM
  [ # 4 ]

Ik gebruik nu CD-r van verschillende merken en die geven geen problemen . In de Cd-speler in het dash-board kan wel CD-rw afspelen. Als ik binnenkort weer nieuwe CD-rw nodig heb zal ik eens een ander merk proberen.
Het zoeken naar het type heb ik inmiddels opgegeven, het zal als gezegd een speciaal OEM-type zijn.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 15 juni 2004 01:03 PM
  [ # 5 ]

Ik gebruik nu CD-r van verschillende merken en die geven geen problemen . In de Cd-speler in het dash-board kan wel CD-rw afspelen.

De Cd-speler in het dashbord zal wat techniek betreft overeenkomen met een CD-Rom speler voor de computer, dit is overigens iets dat steeds vaker voorkomt. De CD-Rom spelers die na de introductie van de CD-Rw zijn verkocht, versterken het licht automatisch als de lichtreflectie te zwak is. Dit om dus ook de CD-Rw te kunnen lezen, de kans is groot dat een oude CD-Rom speler van 6 jaar of ouder geen CD-Rw kan lezen.

Vanwege de CD-Rom speler achtige autoradio, kunnen bepaalde beveiligde muziek CD’s het niet doen in de autoradio, tenzij die radio beschikt over functies om de CD geforceerd af te spelen.

Profiel  
 
nafanja
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 25-04-2005

Gepost: 25 april 2005 08:44 PM
  [ # 6 ]

hoi, ik heb ook een C5 en niemand kan mij zeggen welk type aansluiting de CD-Wisselaar heeft: C-Bus(rond) of CeNet(vierkant) kun jij mij vertellen welk jij hebt?

C5 >> C6

Profiel  
 
jos
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 26
Geregistreerd: 02-03-2004

Gepost: 28 april 2005 10:19 PM
  [ # 7 ]

Ik he geen idee. Ik heb hem toen even losgehad om de achterkant te bekijken maar ik weet niet meer wat voor stekker er op zat. Ik zal binnenkort eens kijken.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook