3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Centrale Deurvergrendeling C3 1.1i
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 04 mei 2004 04:49 PM
  [ # 31 ]

Welk Mobility Centre? Mijn tante komt altijd met haar C3 daar bij het Alexandrium in R,dam. Bedoel je die? of die in R,dam Zuid.

Laats moest ik een kilometertellerkabel hebben. De dealer kon die kabel de volgende dag hebben voor 20 euro ex btw. Heb de kabel bij Carfix in Amsterdam gekocht, voor 16 euro incl. btw. Ze leveren eigenlijk alleen maar aan bedrijven, maar deden niet moeilijk voor mij.
Volgens mij kun je daar altijd langsgaan als je wat nodig heb voor je citroen. (of peugeot, renault) http://www.carfix.nl

Terug naar die BMW en een Xantia (met of zonder V6). Van die BMW blijft niets over als die met dezelfde snelheid drempels probeert te nemen als een Xantia Laughing

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 04 mei 2004 08:40 PM
  [ # 32 ]

tja,

praat met niet van BMW’s en drempels…

gisteravond zat er nog zo’n ouwe schuit voor me, die noodgedwongen elke drempel diagonaal moest passeren…

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 04 mei 2004 08:53 PM
  [ # 33 ]
harry schreef:

ik geef je gelijk, ze maken het zo dat je hun altijd voor alles nodig heb,
en het lijkt erop dat het bij hun niet meer om service gaat, meer alleen om geld en te kunnen strijden met bv opel ofzo….......zonde

Probleem is volgens mijdat er met auto’s verkopen geen geld te verdienen is.
Je moet het dus wel van de onderhoudswerken en herstellingen hebben.

Enkele maanden geleden nog een gesprek tussen mijn vader en grootvader opgevangen waar het over “Jef” ging.
Gepensioneerd Citroëngaragist sinds een jaar of 10,
maar bezit zijn garage (eerder hangar) nog steeds.
waarom zou hij die ook verkopen?
hij heeft toch geld. verdiend toen auto’s verkopen nog wat opbracht.

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 05 mei 2004 12:14 AM
  [ # 34 ]

ik heb nog geen ervaring met Citroen-garages, naast de aankoop van m’n nog af te leveren auto dan.

dus ik kan er nog niet over oordelen.

Bij andere merken ben ik de loop der jaren wel wijzer geworden…

De ene dealer is de andere niet !

En daarbij heb ik het niet zo op van die grote verkoopfabrieken…

Groeten uit Twente !

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 05 mei 2004 05:26 AM
  [ # 35 ]

Citroen garage of niet, maak vooraf altijd duidelijke afspraken met je garage voor een reparatie/onderhoud.
Vertrouw geen enkele garage blindelings, controleer altijd achteraf of de werkzaamheden/onderdelen die op de bon staan ook zijn uitgevoerd.
Kijk gewoon onder de motorkap of er inderdaad een nieuw oliefilter enzo is gemonteerd na een beurt. Heb zelf een keer meegemaakt dat deze niet vervangen was, maar wel in rekening werd gebracht.

Profiel  
 
harry
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 444
Geregistreerd: 21-11-2003

Gepost: 05 mei 2004 01:01 PM
  [ # 36 ]
ZX1.4i schreef:

Welk Mobility Centre? Mijn tante komt altijd met haar C3 daar bij het Alexandrium in R,dam. Bedoel je die? of die in R,dam Zuid.

ik ging altijd naar zuid, maar nu het alexandrium

C4 Catus 110 All Black
Ex: AX GT 1.4, BX TGI 1.6, ZX 16v
Alles wat je hoort…......

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 06 mei 2004 01:16 AM
  [ # 37 ]

Die gasten van het magazijn en de monteurs zijn daar inderdaad een stuk vriendelijker en guller met het geven van advies en tips.
(Ik bedoel het mobility centre in Alexandrium)

Maar de verkopers blijven eikels, met absurde prijzen voor occasions. Mocht bij mijn vorige werkgever ooit een occasion als auto van de zaak uitzoeken voor c.a. 25.000 gulden. Ik dacht een Xsara of Xantia Diesel met Airco, dat moet wel lukken voor 25.000 gulden. De verkoper daar probeerde mij een Toyota Corolla aan te smeren voor 30.000 gulden. Terwijl ik toch duidelijk had gemaakt dat ik een Citroen wil, vanwege het comfort, de vele km die ik moet rijden en dat ik een Citrofiel ben. Als ik een Toyota wil of een andere Japanse doodskist van blik op wielen, dan ga ik niet naar de Citroen dealer.

Profiel  
 
nokkenasmotor
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 28-01-2005

Gepost: 29 januari 2005 08:59 PM
  [ # 38 ]

Re: Centrale Deurvergrendeling C3 1.1i

ZX1.4i schreef:

De Centrale deurvergrendeling van de C31.1i van mij tante weigert te openen via de afstandsbediening. Sluiten gaat wel altijd goed.
Als je de motor uit zet gaat het openen en sluiten goed, maar als je terugkomt bij je auto na een uurtje ofzo, weigert hij te openen.

De dealer had een Panasonic Radio/CD overgezet uit de ingeruilde AX.
Deze heb ik pas vervangen door een Kenwood Radio/CD/MP3.
Deze Kenwood heeft 4x50 watt vermogen en de Panasonic had 4x30.
Dit kan toch niet op de een of andere manier de centrale computer van de auto ontregelen/storen?? (Een BSI module noemt Citroen dat ??)
Dit probleem is pas opgetreden nadat de nieuwe Radio is ingebouw.
Initialiseren van de sleutel dmv in het contact en op een knop drukken
helpt niet, 10 min later werkt het weer niet.het ligt aan de radio
die is nl verkeert aangesloten
er lopen draden van het multiplex systeem door naar de radio
waardoor de centrale computer van de auto (bsi) ontregelt wordt
o6 22063804 voor verdere info


het td-team

Heeft iemand dit probleem ook of heeft iemand tips/ideeen??

beter oud en japans dan nieuw en FRANS!!!!

Profiel  
 
pjvdg
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 21-01-2005

Gepost: 29 januari 2005 09:01 PM
  [ # 39 ]

K’heb dus exact hetzelfde probleem voor met mijn C2 Sad
Heb nog wel een kabel hier liggen,  maar ben niet zeker of dat wel de juiste is :s
Niemand heeft toevallig daar een fototje van of kan me uitleggen hoe ik die kabel kan ‘herkennen’ die nodig is?

Anders doe ik hem maandag eve binne in de citroen garage

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 31 januari 2005 03:58 AM
  [ # 40 ]
pjvdg schreef:

K’heb dus exact hetzelfde probleem voor met mijn C2 Sad
Heb nog wel een kabel hier liggen,  maar ben niet zeker of dat wel de juiste is :s
Niemand heeft toevallig daar een fototje van of kan me uitleggen hoe ik die kabel kan ‘herkennen’ die nodig is?

Anders doe ik hem maandag eve binne in de citroen garage

Kabel? is dat iets wat tussen de Iso stekker van de auto en de radio kan?
Ik dacht dat je hier de +12V die direct van de accu is afgetakt is op kunt prikken en dan tussen de auto en de radio, op deze manier word de +12V van het multiplex netwerk afgesloten en word de +12V permanent van de accu gebruikt.
Uiteraard moet dan wel een draad aanwezig zijn die van de accu afkomt.
Ik had die rare stekker/kabel er tussen eruit gehaald en opzij weggestopt in het dashbord en de nieuwe radio erin. Ik begreep niet zo goed waar dat “rare” ding voor was en de radio werkte ook zonder.

De garage rekende €25 om de radio er even uit te halen en het kabeltje er weer tussen te zetten, verd@$@&* 60 gulden voor 5 min. werk. Evil or Very Mad

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook