2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Olie lekkage
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 25 april 2004 06:38 AM
  [ # 16 ]

Het zal wel niets met de koppakking te maken hebben, maar hebben jullie enig idee waarom de auto schokt (inhoudt) bij lage toeren als ik het gas loslaat.

Dit gebeurt niet bij hoge toeren als ik het gas loslaat, tot op een gegeven moment dat het toerental (snelheid) laag is en dan voel ik weer een schok. Het zal wel iets te maken hebben met de brandstof inspuiting.
Ik heb ooit begrepen dat de inspuiting bij hoge toerental (snelheid) wordt gestopt als je het gas loslaat. Tot op het moment dat het toerental zo laag word dat de motor uit kan vallen, dan word de inspuiting weer hervat.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 27 april 2004 06:55 PM
  [ # 17 ]

Yes vandaag eindelijk mijn ZX terug en hij is weer tip top.
Nieuwe koppakking, distieb.riem+spanrol, kleppen gesteld.
Meteen de rotte waterslangen vervangen, welke mogelijk de oorzaak waren van het doorslaan van de koppakking. De kop zelf was gelukkig nog goed vlak.
Nieuwe olie en koelvloeistof er in en de ZX rijd weer als een zonnetje Smile

Al met al heeft Garage K. de Pee in Krimpen a/d IJssel een goede en snelle service geleverd. Goedkoop was het niet, maar dat is ook niet te verwachten bij een dergelijk omvangrijke reparatie.
Maar nog altijd een stuk goedkoper dan bij de dealer.

De monteur liet mij ook nog de vervangen onderdelen zien, de koppakking en de spanrol zagen er echt niet meer uit. Al met al een eerlijke en vriendelijke service.

Profiel  
 
harry
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 444
Geregistreerd: 21-11-2003

Gepost: 29 april 2004 01:42 PM
  [ # 18 ]

dat is inderdaad netjes dat ie de oude onderdelen liet zien

C4 Catus 110 All Black
Ex: AX GT 1.4, BX TGI 1.6, ZX 16v
Alles wat je hoort…......

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 30 april 2004 12:47 AM
  [ # 19 ]

Heb de oude distributieriem meegenomen en doorgeknipt.
Zo krijgt deze distributieriem een prima 2e leven als zweep voor mijn af en toe vervelende broertje van 12 jaar Laughing

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 30 april 2004 02:30 AM
  [ # 20 ]
ZX1.4i schreef:

Heb de oude distributieriem meegenomen en doorgeknipt.
Zo krijgt deze distributieriem een prima 2e leven als zweep voor mijn af en toe vervelende broertje van 12 jaar Laughing

Als je (nog) harder wilt slaan moet je een latje aan het stokje binden. Het latje hou je vast en met de oude riem mep je je broertje. Natuurlijk wel met de kant waar de vertanding op zit, dat ik het pijnlijkst.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook