1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
et waarde van zx furio gelijk aan 205 cabrio ?
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 30 april 2004 03:24 PM

ben nieuw hier en hoop dat ik dit op het juiste plekkie post…

Kan voor een prikkie 14” originele peugeot cabrio LM velgen overnemen met goede banden. De vraag is alleen in welke mate zijn die velgen uitwisselbaar. Ik weet dat citroen en peugeot sommige zaken gelijk hebben maar toch.


de steek is 4 * 108, de banden zijn ook goed. In principe twijfel ik of ik nu 14 of 15 ” zal nemen maar weet niet wat dat voor een invloed op het rijden heeft….

Profiel  
 
web
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 10-02-2004

Gepost: 30 april 2004 03:31 PM
  [ # 1 ]

Dat zijn geen 206 cabrio velgen maar 205 cabrio velgen - de bekende 1.6 GTI 14 inch “telefoonvelgen”.

Een belangrijk verschil, want de 206 is een vreemde eend in de bijt met hogere ET waarde.

Tussen 205 en ZX zijn bij mijn weten alle velgen uitwisselbaar, beide ~ET18 voor lmv, maar ff passen voor aankoop is natuurlijk altijd het beste.

Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…

Profiel  
 
web
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 10-02-2004

Gepost: 30 april 2004 03:36 PM
  [ # 2 ]

Ohja, de tweede vraag - 15 inch is meestal mooier en stuurt strakker, maar je levert er een heel klein beetje comfort voor in en zoals elke grote wielmaat zal het heel licht meer spoorvorming gaan “zoeken”. Verder geen nadelige effecten als de wielomtrek in orde is.

Marcel

- met 15 inch onder de BX -

Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 30 april 2004 03:37 PM
  [ # 3 ]

tikfoutje van mij…. maar ze zouden er dus wel onder moeten kunnen. Stemmetje in mijn achterhoofd zegt namelijk dat passen en passen 2 is Wink

moet ik overigens nog aan de J waarde denken of is dat leuk voor de techneuten maar verder niet van belang ?

Persoonlijk heb ik het alllllleerliefste de velgen die je ziet op het picje vn zx cruiser, maar ja, probeer die maar eens te pakken te krijgen Rolling Eyes

Profiel  
 
web
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 10-02-2004

Gepost: 30 april 2004 03:52 PM
  [ # 4 ]

Ik heb het ff opgezocht… ET waarde, middengat, alles identiek. Het past dus 99.99% zeker.

J-maat is niet heel erg belangrijk, maar naarmate die breder wordt, is de ET waarde kritischer.

Zowel die telefoonvelgen als de 15 inch speedlines die je ook op 205’s aantreft zijn 6J en dan speelt dat nog niet, pas bij 7J of hoger moet je gaan oppassen.

Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 01 mei 2004 03:24 AM
  [ # 5 ]

okay ff eeen update en ik hooooop echt dat iemand me ff een gerustellend antwoord kan geven voordat ik me centen uit ga geven….

heb de 14 ” telefoonvelgen afgebeld… hij wilde er 150 eurie voor hebben en kreeg net vanavond een ad op marktplaats onder me neus van 15” met praktisch nieuwe conti’s…

ik geef toe, beetje dom…  Surprisedops: maar ik heb er een bod op gedaan van 165.

nu heb ik net even de wieldop van me stalen velg gelicht en daar staat op… 14” et = 24 J = 5,5

Bij mijn weten gaat dus dus geen probleem worden (????)

Okayy het alllllleeerliefste heb ik dat de velgjes van zx cruiser onder mijn furio komen te liggen maar dat zal nog wel ff duren denk ik, dan nog is het maar de vraag of die prijs niet flink hoger zal liggen (hint hint Wink  Wink  Wink )

Profiel  
 
web
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 10-02-2004

Gepost: 01 mei 2004 05:23 AM
  [ # 6 ]

Och, ik had de grootste moeite een paar maanden geleden om een set zx 16v velgen kwijt te raken, dus… maarja, die zijn nu weg, voor een iets lager bedrag dan jij geboden hebt op die 15 inch.

Die telefoonvelgen afbellen heb je goed gedaan, die zijn max 50 euro per set zonder banden waard. Dus alleen met 4 bijna nieuwe banden 150 waard. 165 voor 15 inch met 4 bijna nieuwe banden is ook niet gek hoor. Ik heb ooit een set van die velgen verkocht voor 150 zonder banden. Is wel een jaar geleden, ze zijn intussen een paar tientjes minder waard.

PS - Je ET gegevens kloppen hoor.

Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 01 mei 2004 08:02 AM
  [ # 7 ]
web schreef:

Och, ik had de grootste moeite een paar maanden geleden om een set zx 16v velgen kwijt te raken, dus… maarja, die zijn nu weg, voor een iets lager bedrag dan jij geboden hebt op die 15 inch. Mad Mad Mad Evil or Very Mad  Wink  Sad


PS - Je ET gegevens kloppen hoor.

dus ze gaan lekker passen,

morgen wel ff een exacte 15” cirkel op karton uitknippen, kan ik die tenminste ff op de velg zelf leggen. Kwikfit ziet me aankomen.. ken u ze ff op de draaibank hangen…, wil ff zien of ze goed zijn want dan hoef ik bij u geen nieuwe bandne te kopen Cool  Surprised

Profiel  
 
harry
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 444
Geregistreerd: 21-11-2003

Gepost: 04 mei 2004 01:44 PM
  [ # 8 ]
ZX-Cruiser schreef:
gompy58 schreef:

tikfoutje van mij…. maar ze zouden er dus wel onder moeten kunnen. Stemmetje in mijn achterhoofd zegt namelijk dat passen en passen 2 is Wink

moet ik overigens nog aan de J waarde denken of is dat leuk voor de techneuten maar verder niet van belang ?

Persoonlijk heb ik het alllllleerliefste de velgen die je ziet op het picje vn zx cruiser, maar ja, probeer die maar eens te pakken te krijgen Rolling Eyes

Hou het forum maar in de gaten, ga 1 set verkopen waarschijnlijk later dit jaar Smile

En zoals web zegt, die velgen gaan wel passen Wink

waarom zijn mooie velgen, ik vondt het zonder dat ze er bij mij er niet meer opzaten

C4 Catus 110 All Black
Ex: AX GT 1.4, BX TGI 1.6, ZX 16v
Alles wat je hoort…......

Profiel  
 
web
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 10-02-2004

Gepost: 04 mei 2004 06:37 PM
  [ # 9 ]

Je kunt ze ook ff onder de auto schroeven en een flinke slinger geven (of op de krik in z’n 1 starten!) Vergeet dan alleen niet beide kanten van het wiel te bekijken ipv alleen de buitenkant.

Of gewoon over de grond laten rollen, dan zie je ook wel of ze recht zijn

By the way, de 15 inch stalen velgen onder mijn BX komen van een 306… passen ook perfect zelfs onder de nogal krappe BX achterschermen. Ook allemaal uitwisselbaar dus…

Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 05 mei 2004 05:53 AM
  [ # 10 ]

Shocked  Shocked  Shocked

kan 16” ook????? ben nu ff de weg kwijt geloof ik… Volgens de officiele citroen dealer ( zowel in bunnik als in utrecht) is 15” het grootste wat er op een 1.8 furio kan worden gemonteerd.

Wil eigelijk gewoon dat die wielkasten wat voller worden maar ja, daar helpt een grotere velg ook niet mee, want wat er bij het wiel bijkomt dat gaat weer van de band af geloof ik ( omtrek enzo)

maar uhm… zx-cruiser…. als je die velgen wilt verkopen….

dan hou ik me aanbevolen…

Profiel  
 
harry
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 444
Geregistreerd: 21-11-2003

Gepost: 05 mei 2004 01:11 PM
  [ # 11 ]

ik heb zelf ook 16” met de maat 205/45/16 maar weet zeker dat 17” ook zou passen,

en hij is ook nog verlaagd, alleen bij een 16v heb je meer ruimte dan bij een furio, denk ik

C4 Catus 110 All Black
Ex: AX GT 1.4, BX TGI 1.6, ZX 16v
Alles wat je hoort…......

Profiel  
 
web
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 10-02-2004

Gepost: 05 mei 2004 06:42 PM
  [ # 12 ]

Tuurlijk kan 16 inch, als het maar niet te breed is en de band wat “platter” is zodat de totale omtrek gelijk blijft.

Voor mijn part zet je er 18 inch onder, voor de “putdeksels met elastiekjes erom” look.

Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 05 mei 2004 10:26 PM
  [ # 13 ]

17”” gaat mij ook te ver en de putdeksellookleeftijd heb ik ook wel gehad…

Wat ik bij een keuze van de maat drommels goed in mijn achterhoofd hou is de pijs voor de banden. 16"banden zijn absoluut mooi, maar ook kostbaar.

Daarbij komt, ik heb idd een furio maar weet niet of die minder ruimte heeft dan een 16v. Waar halen jullie die info vandaann zodat ik zelf eea kan uitpluizen ?

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 06 mei 2004 06:13 AM
  [ # 14 ]

Ik vraag mij al een hele tijd af wat die ‘et-waarde’ nou is ...

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 06 mei 2004 04:18 PM
  [ # 15 ]
Lelijke Eend schreef:

Ik vraag mij al een hele tijd af wat die ‘et-waarde’ nou is ...

Ben geen techniscus , maar als ik het goed begrijp geeft de et waarde de afstand van de hartlijn van je velg tot de naaf aan..

Simpel gezegt; het vlak dat tegen de naaf aankomt, kan helemaal aan de binnnen kant zitten waardoor je wiel dus ver naar “buiten” staat, of kan ver naar buiten zitten waardoor je wiel dus ver naar binnen staat.

geloof dat het daar een beetje op eer komt. je kan dus met de verkeerde et waarde als resultaat hebben dat je wiel tegen de veerpoten aanlloopt.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook