Verlagen C2 VTR
hessel
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 143
Geregistreerd: 03-04-2004

Gepost: 06 mei 2004 05:08 PM

Heeft iemand al ervaring met het verlagen van de C2 VTR, ik weet niet of daar al verlagings sets voor te krijgen zijn en hoever je de auto kan verlagen zodat er in de toekomst ook nog 17” wielen onder passen.

En in hoeverre vervalt er garantie….. of vervalt de garantie niet als je het bij citroen laat doen?

C YA

Hessel Roskam

Profiel  
 
hessel
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 143
Geregistreerd: 03-04-2004

Gepost: 08 mei 2004 03:30 PM
  [ # 1 ]

Als de garantie vervalt dan verlaag ik hem niet….. Hij ligt nu ook al als een dijk dus hoef ik het niet voor de wegligging te doen.

C YA

Hessel Roskam

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 09 mei 2004 01:22 AM
  [ # 2 ]

Verlagen is in de meeste gevallen niet nodig bij een Franse auto; en dan vooral niet bij een type dat al af-fabriek met een wat steviger chassis is afgeleverd…

Een voorbeeld is de P206 GTI, en ook een C2 VTR ; hebben al een dijk van een onderstel, sportief EN confortabel.

Verlagen is dan vooral optisch..

en heeft nadelen :  wat de denken van een geringe bodemvrijheid.

Nee, dan laat ik het diagonaal oversteken van verkeersdrempels liever over aan berijders van verlaagde Golfjes III en IV…

Ik spreek uit ervaring: in een bijna grijs verleden (een vorig leven) heb ik een auto gereden die verlaagd was (Golf IV, 1998).
35 mm lager.

Met als gevolg dat ik 1 wijk hier in de stad HELEMAAL NIET IK KWAM zonder m’n versnellingsbakflens onzacht met de drempel te aaien…
En ik bijna een keer vast zat toen ik op een bol rondlopend dijkweggetje richting een oud kasteel reed op een zonnige zondagnamiddag…
Zonder passagiers 20 meter terugrijden, en daarna half door de berm was het enig alternatief..

Maar je auto rijdt wel als een kart met verlaging…

‘t is dus maar wat je wilt !!


Feit is wel dat sinds ik Frans rij (sinds 2001 dus)  ik m’n auto’s nog nooit meer heb hoeven verlagen Cool

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 09 mei 2004 10:06 PM
  [ # 3 ]

Ieder zijn stijl, verlaagd of niet. Verlagen heeft alleen op de snelweg en in bochten zijn voordelen. Verder zie ik alleen maar nadelen.
Toen ik een Xsara en een 306 diesel had, reed ik altijd met een brede lach op mijn smoel over dikke drempels, stoepranden. Effe keren over een dikke middenberm omdat er een opstopping ofzo was geen probleem omdat deze auto’s redelijk hoog op hun poten staan. En de BMW. Golf, etc rijders met of zonder verlaging keken het met verdriet aan, een veel snellere en duurdere auto dan een Xsara of 306, maar je komt er geen stap verder mee.

Wie Rotterdam een beetje kent, weet dat het keren over een verhoogde trambaan, vragen is om problemen. De Xsara en 306 die ik reed, hadden hier geen problemen mee.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 10 mei 2004 04:27 AM
  [ # 4 ]

Ok, maar je moet natuurlijk niet te vaak over een trambaan of dikke middenberm heenrijden. Maar goed als het alleen de ophanging is die eraan lijd, dan is dat beter dan de rest van de onderkant van de auto.

Hoe goed/slecht is stugge vering (vanzelfsprekend bij een verlaagde auto)
eigenlijk voor de rest van de auto? Al die drempels en hobbels die de rest van de auto te verwerken krijgt, zouden normaal door de vering worden opgevangen.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 10 mei 2004 03:35 PM
  [ # 5 ]

Helaas word dat normaal rijden, met een normale auto steeds moeilijker gemaakt. Drempels schieten tegenwoordig als paddestoelen uit de grond, en ze worden ook steeds hoger. Met als gevolg dat je schokdempers enzo naar de kloten gaan. Nieuwe schokdempers, daar zit weer BTW in voor de regering, dus kassa.

Profiel  
 
@brain
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 64
Geregistreerd: 31-07-2003

Gepost: 12 mei 2004 09:59 PM
  [ # 6 ]
ZX-Cruiser schreef:

Cituning heeft dat wel al denk ik. Aan de achterkant zal die wel torsievering hebben, net als de saxo, zx etc, en die kan je vrij makkelijk verstellen en em zo aan de achterkant verlagen.

Nee, c2 heeft achter geen torsievering gewoon een vaste as met schroefveren en aparte dempers Wink

En officeel komt de garantie op het onderstel te vervallen! Wink

Bryan

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook