2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Aanschaf Jumper (foto’s)
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 12 mei 2004 08:57 PM
  [ # 16 ]

Een nog goedkoper alternatief is een dubbele cabine met laadbak !!

ziet er nog bedrijfsmatiger uit, maar dan heb je geen klankkast.


Heeft natuurlijk wel het nadeel dat je geen afsluitbare bagageruimte hebt…

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 12 mei 2004 09:12 PM
  [ # 17 ]

die klakkast is wel waar ja. dat had ik met mijn c15e ook.
maar daar heb ik toen een mdf 18mm schot in gezet en het plaatwerk in de achterbak beplakt met vloerbedelling. dat scheelde enorm.

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 12 mei 2004 09:15 PM
  [ # 18 ]

Het is natuurlijk maar een kleingheidje en het is zelf op te lossen he..
Heeft dat ding eigenlijk een trekhaak?
Zoja wat, mag ie trekken?

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 12 mei 2004 09:21 PM
  [ # 19 ]
Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 12 mei 2004 09:28 PM
  [ # 20 ]

Wel handig als je fileparkeert en van die gastjes die te laat remmen enzo…
Maakt ik laatst nog mee met de bus van mijn pa…
We rijden op een weg waar iedereen 60/70 rijdt.
Er rijdt een dametje met een twinnyload fietsendrager voor ons… en ja hoor het stoplicht wordt oranje dus wij denken daar ridjt je nog wel door…
Maar nee, die mevrouw dacht daar duidleijk anders over…en laat het nou net geregent hebben Surprisedops:
Vol in de remmen maar het mocht niet baten…
BOEM!!!! een flinke knal was het gevolg….Nadat we uitgestapt waren om de schade te bekijken vielen mijn ogen open van verbazing Shocked
De bij de auto voor ons brak er een stukje plastic af van ong 2 cm3 en bij ons een ietsie pietsie klein deukje in de kentekenplaat….

Tsja bovendien is natuurlijk erg leuk als je autotrailer kan trekken met daarop jou (of en dat is in jou geval vast wel zo want jij bent wel zo behulpzaam erik Laughing ) iemand anders zijn nieuwe Citro aanwinst erop Very Happy

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 13 mei 2004 01:07 AM
  [ # 21 ]
Simpele Ziel schreef:

Wel handig als je fileparkeert en van die gastjes die te laat remmen enzo…
Maakt ik laatst nog mee met de bus van mijn pa…
We rijden op een weg waar iedereen 60/70 rijdt.
Er rijdt een dametje met een twinnyload fietsendrager voor ons… en ja hoor het stoplicht wordt oranje dus wij denken daar ridjt je nog wel door…
Maar nee, die mevrouw dacht daar duidleijk anders over…en laat het nou net geregent hebben Surprisedops:
Vol in de remmen maar het mocht niet baten…
BOEM!!!! een flinke knal was het gevolg….Nadat we uitgestapt waren om de schade te bekijken vielen mijn ogen open van verbazing Shocked
De bij de auto voor ons brak er een stukje plastic af van ong 2 cm3 en bij ons een ietsie pietsie klein deukje in de kentekenplaat….

Tsja bovendien is natuurlijk erg leuk als je autotrailer kan trekken met daarop jou (of en dat is in jou geval vast wel zo want jij bent wel zo behulpzaam erik Laughing ) iemand anders zijn nieuwe Citro aanwinst erop Very Happy

Ik neem aan dat die twinnyload gepureerd was?

Overigens, bij auto’s met een zelfdragende carosserie zit de trekhaak (logischerwijs) aan de carosserie vast. Indien er harde klappen (bijvoorbeeld bij een botsing of door het slepen van een andere auto) op komen, kunnen in de carosserie haarscheurtjes ontstaan. Die zijn niet leuk om 2 redenen:
1) in die haarscheurtjes kan vocht dringen (ik ga er hierbij vanuit dat er in de lak ook haarscheurtjes zitten) wat roest veroorzaakt waardoor die scheur verder open geduwd wordt, langer wordt, er in het nieuwe deel van de scheur ook vocht kan dringen, wat roest veroorzaakt waardoor die scheur verder open geduwd wordt, langer wordt, er in het nieuwe deel van de scheur ook vocht kan dringen etc. etc. tot uiteindelijk de hele achterkant van je auto totaal verrot is.

2) Indien de trekhaak tot zijn maximum belast wordt dan kan deze door die haarscheurtjes eerder afbreken (en dan bedoel ik dus dat er gewoon een stuk uit je auto gerukt wordt).

Ben ik even blij dat de trekhaken die ik op mijn Eend schroef aan het chassis vast zitten Cool

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 13 mei 2004 01:10 AM
  [ # 22 ]

Achja, een ongelukje zit in een klein hoekje is nooit prettig om mee te maken…

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 15 mei 2004 05:12 PM
  [ # 23 ]

vandaag heb ik de proefrit gemaakt in de jumper.

het is een 27C wat betekend dat het een normale korte uitvoering is en 2,7 ton totaal rijgewicht als ik het goed begrepen heb.

helaas is het dus wel een 1,9 turbo diesel en geen 2,5 liter.
de bus ziet er ontzettend netjes uit van binnen en buiten. de ombouw naar dubb.cab. is netjes gedaan metaan na nieuwe levering.
heeft elec raampjes en nog een mooi vetilatie luik/raam in het dak.

wat ook prettig is is dat in de grote schuifdeur het raam ook open kan.
het rijden in de jumper is erg okee. het rijdt gewoon erg fijn, ik hou nogal van grote auto’s. de top is evengoed 140 km/h wat me niet eens tegenviel voor een 1,9 td en het trek nog verassend snel op.
daar zou ik allemaal best mee kunnen leven.
het geluidsniveau is ook best goed, de vorige eigenaar heeft de achterbak al grotendeels geisoleerd en o.a. vloerbedekking op de bodem geplakt. allemaal erg netjes gedaan overigens.
de cabinne is super ruim ! je kan hier echt met 5 man heel goed mee naar frankrijk rijden . op de achterbank kan ik helemaal languit liggen.
voor kortere ritten is 7 man ook mogenlijk ( er zitten ook 7 sets gordels in!)
mijn vrouw vind hem helemaal fantastisch, die zou hem het liefst zo meenemen Laughing
ik heb alleen 1 probleem geconstateerd.
de accu heeft ooit eens staan lekken. datbetekend dat de bodemplaat waar de accu opstaat redelijk verrot is maar erger het heeft ook gelekt op het punt waar de motorsteun op de carroserie staat en daaronder de schokbreker/veer zit gemonteerd. dit stuk is duidelijk aangetast door het zuur en roest nu dus flink.

de verkoper ( dit is hans die ik al jaaaaren ken, verkoper klinkt dan zo raar ) verzekerd me dat dit in de plaatwerkerij helemaal opgelost kan worden. ik heb daar zelf een hard hoofd in. vooral omdat het zo’n belangrijk dragend deel is. ik weet niet zo goed wat ik hiervan denken moet en ben bang dat dit over een jaartje echt problemen gaat geven. of ze moeten het echt goed repareren natuurlijk.
de vraagprijs is 7450 euro en dat is incl.apk,grote beurt, totale reiniging door poets bedrijf, nieuwe banden, garantie en de probleempjes oplossen zoals dus dat plaatwerk waar ik het net over had, de fan werkte niet goed en de startonderbreker nakijken want die deed ook een beetje moeilijk.
oh ja, hi heeft 206000km gelopen. ik hoor dat ze makkelijk 4 tot 5 ton kunnen draaien. is dit zo? ik heb weinig zin om over 10.000 aan een nieuwe turbo te moeten.
zoals ik eerder al had aangegeven, de auto is van 1ste eigenaar wat toevallig tot voor kort mijn overbuurman was. hij is er echt heel zuinig op geweest. het is ook een citroen fanaat met 2 eendjes en nog een berlingo.
hij heeft hem ingeruild op een nieuwe jumper. ik zal van het weekend even bij hem langsgaan om te horen of er verder nog bijzonderheden zijn.

wat vinden jullier ervan?






Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 15 mei 2004 05:37 PM
  [ # 24 ]

Ziet er netjes uit….
En dat die motoren wat kunnen hebben dat klopt….
Voor die turbo hoef je niet erg bang te zijn, die staan namelijk vrij “zacht” afgesteld….
Die turbo’s kunnen ong.  1.0 bar leveren maar ik geloof dat ze maar 0.6 leveren met de afstelling van Citroen..
Bovendien heb je natuurlijk het voordeel dat je de vorige eigenaar kent.
En ik lees dat de garage je nog wat meegeeft ook: apk,grote beurt, totale reiniging door poets bedrijf, nieuwe banden, garantie en de probleempjes oplossen zoals dus dat plaatwerk, de fan werkte niet goed, startonderbreker nakijken.

De keuze is aan jou maar ik heb niet het gevoel dat dit een miskoop zou zijn..

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 15 mei 2004 05:50 PM
  [ # 25 ]

Ik ken niet veel van de constructie van jumpers,
maar als het “maar” je motorsteun is,
en ze weten hoe ze het proffesioneel moeten aanpakken,
lijkt het me geen kwaad te kunnen.

Omdat het dan niet zo stevig zal zijn als het oorspronkelijk bedoeld was,
wel in het oog houden of het niet gaat roesten lijkt me. (en effe preventief werken)

mooie bus!

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 16 mei 2004 04:32 PM
  [ # 26 ]

Lijkt me een goede deal, vooral omdat je de vorige eigenaar kent.

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 16 mei 2004 05:10 PM
  [ # 27 ]
erik wijngaarden schreef:

vandaag heb ik de proefrit gemaakt in de jumper.

het is een 27C wat betekend dat het een normale korte uitvoering is en 2,7 ton totaal rijgewicht als ik het goed begrepen heb.

helaas is het dus wel een 1,9 turbo diesel en geen 2,5 liter.
..........
.....ik hou nogal van grote auto’s. de top is evengoed 140 km/h wat me niet eens tegenviel voor een 1,9 td en het trek nog verrassend snel op.
daar zou ik allemaal best mee kunnen leven.
............
de vraagprijs is 7450 euro
............
oh ja, hij heeft 206000km gelopen. ik hoor dat ze makkelijk 4 tot 5 ton kunnen draaien. is dit zo? ik heb weinig zin om over 10.000 aan een nieuwe turbo te moeten.
............
wat vinden jullier ervan?
.............

Beste Erik….je vraagt onze mening,......die van mij is : LATEN STAAN !
Het blijkt dus inderdaad geen HDI te zijn (wat me ook al verbaasde).....en de 1.9 turbodiesel is inderdaad een fijne motor (net als de 1769 cc Turbo-D die in de BX staat (zelfde aantal PK’s….namelijk 90.)....die zeker de 4 ton kan halen (en nog wel meer ook).....MAAR…...voor een auto die zo groot en zwaar is…..moet zo’n 1.9 TD’tje er veel te veel aan *trekken*......hij krijgt (zeker bij belading) enorm *op z’n donder*....er had inderdaad een 2.5 L motor in moeten zitten….
Je zou eens moeten kijken op de toerenteller (als die er in zit)....hoeveel rpm hij maakt bij 120 km p/u…....ik schat dat je dan rond de 4000 zit ? Confused

Dit bemerkte ik al, toen ik 4 maanden lang met een 1250 kg zware Xantia reed…...en kon vergelijken met een BX turbodiesel van 1012 kg…...bij 100 km p/u en dan plankgas met de Xantia-TD in z’n 5e versn. is het voorbij met de *acceleratie*.....in tegenstelling tot de BX….die dan nog steeds de duw in de rug geeft…...komt uiteraard door de 250 kg minder aan gewicht wat hij moet trekken.

Ik heb in die tussentijd dat ik mijn vorige BX moest wegdoen (in december 03) ook nog een week of 3 met een Berlingo 1.9 D gereden…..ook al zwaar *Onder-gemotoriseerd*......moet veel te veel toeren draaien om hem op gang te krijgen en te houden….datzelfde vermoed ik dat het ook het geval is met die Jumper.
Die Berlingo trok ook in de eerste 3 versnellingen redelijk fel op…..maar bij 100 was het wel afgelopen….

Nog afgezien van de minpuntjes die je bent tegen gekomen…..(en qua prijs)...zou IK hem dus niet kopen. Confused
Ik zou dan gaan zoeken naar een andere bus, met krachtiger motor voorin.

Dat is mijn oordeel….en daar moet U het mee doen. Cool

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 16 mei 2004 05:58 PM
  [ # 28 ]

bedankt voor jullie info…

ik begin wel al te twijfelen.
in eerste instantie omdat het best een hoop geld is. en dan niet perse voor die bus, maar in het algemeen.
daarbij komt die roestschade die me niet lekker zit. en ik wilde eigenlijk ook perse een 2,5 TD en dat is deze dus niet.
hij heeft daarintegen ook wel weer veel voordelen…
ik twijfel dus nog even door tot maandag.

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 16 mei 2004 07:24 PM
  [ # 29 ]

Sterkte met het twijfelen dan. Smile

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 17 mei 2004 01:41 PM
  [ # 30 ]

Als die motorsteun gelast wordt, lijkt het mij dat de motor er ook uit moet (zo te zien zat de beschadiging op een plek waar je niet goed bij kan). Misschien is het dan een mogelijkheid om er gelijk een zwaardere motor in te zetten. Kost natuurlijk wel wat extra ...

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
 
2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook