Korte vakantie in Cuzorn (foto’s)
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 08 mei 2004 03:48 PM

De oplettende forum gebruiker zal gemerkt hebben dat ik een weekje weg was , maar inmiddels weer terug.
Ging een week met een koppeltje vrienden naar mijn moeder die in frankrijk woont en daar een extra huis heeft wat ze verhuurt.
de trip moest volbracht worden (1150km) in een peugeot 106 diesel, want de DS word als onbetrouwbaar, te koud en duur bestempeld door mijn vrouw.
Koninginedag om 5 uur vertrokken uit heerhugowaard om in amsterdam mijn zwager op te pikken. daarna door richting breda en toch maar via antwerpen ookal had ik gehoord dat de ring momenteel een chaos is door werkzaamheden. de keuze om toch via antwerpen te rijden werd vooral ingegeven omdat een andere auto met vrienden (de merc e-klasse van de zaak) van een ander punt vertrok en waarschijnlijk over de liefkenshoektunnel zou gaan. omdat ik op de een of andere manier altijd een soort competitie voel als ik naar frankrijk rij ( het familie record staat nog altijd op mijn naam in een CX, 9 uur 15 minuten) en hoopte op een tijdswinst ten op zichte van equipe mercedes Twisted Evil
bij breda was mijn vrouw het al weer zat achter het stuur en er moest dus gewisseld worden. ze moest ff steken voor een parking plekkie en kreeg de peu niet meer in een versnelling. na een hoop commentaar van mij en mijn zwager en een hoop gekraak lukte het toch. ik denk , toch maar ff kijken of het aan de auto ligt, meestal is het toch de combinatie, koppeling, vrouw, versnellingsbak in deze gevallen Confused
maar het lukte mij dus ook nagenoeg niet om nog een versnelling in te leggen. ik had al een tijdje het vermoeden dat de koppeling aan zijn einde was, op zich niet zo gek na 212000km en vandaag was het dus zover. Rolling Eyes
anwb bellen dus…. 
die constateerde in no time wat ik al vermoede. koppeling overleden. dus de peu werd weg gesleept naar een garage awaar vervangend vervoer geregeld werd ( ik heb een full options anwb pakketje Razz )


tot dit punt zat de sfeer er evengoed goed in, die anwb gasten zijn altijd erg aardig en ik heb ook erg gelachen met ze deze keer.
aangekomen bij het garage/verhuur-bedrijf verging het lachen wel, want het vervangende vervoersmiddel werd voorgereden..  een twingo Shocked 

enige lichtpuntje was dat het een 16 klepper was.  er zat ook nog eens geen CD speler in jezus zeg..  wat een drama.

PRESTATIES
topsnelheid 168 km/h
acceleratie 0-100 km/h 13,3 s

ik heb hem wel op de 178 km/u gehad, maar dat kun je wel als zeer avontuurlijk aanmerken met een vol beladen twingo. 150 tot 160 cruisen was geen probleem ( met 2 handen aan het stuur dan )

de verdere vakantie was wel erg fijn. het weer was niet echt super, kon maar 2 dagen in het zwembad, daarna was de zon weg. maar het gezelschap was prima en het eten en bier was goed !
ik heb naturlijk ook nog even wat citroentjes (en andere )gespot
een HY onderweg, maar was nogal laat met de camera, kon nog net een shot via de achteruitkijkspiegel maken

een prachtige simca 1000 combi als kippenhok


diverse citroens op een sploperij



deze CX stond te koop voor 15000FR. die stond blijkbaar al te koop voor de euro er was. de prijs was ondelhandelbaar stond erbij. op zich niet eens een verkeerde auto



een renault 17, deze staat er ook al zeker een jaar of 4

wat was dit ookalweer?

ik heb nog meer foto’s maar die staan op de camera van mijn zus en die komt pas volgende week thuis.
o.a. serie gemaakt op sloperij en….
een witte CX 2400 diesel ambulance die te koop stond voor 1830 euro.
ik heb er 3 dagen bijna niet vanm kunnen slapen of ik hem nou kopen zou of niet. mijn vrouw vond hem ook wel leuk ( of was het het vooruitzicht om niet in de twingo naar huis te hoeven?) en ze zei dat ik er maar eens 1000 euro voor moest bieden.
ik heb er lang over nagedacht maar heb er uiteindelijk toch niks mee gedaan. ik heb er hier in NL geen plek voor namelijk. maar wie weet stur ik mijn moeder er toch nog op af eerdaags.
die foto’s volgen dus nog.

oh ja, helaas heb ik dus weer geen foto’s van de mehari garage in cazals ( depp. lot ) er staan daar zeker 20 mehari’s te koop en verschillende hele vroege 2cv-tjes en ander leuk spul.

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 18 mei 2004 02:04 AM
  [ # 1 ]

Leuke reportage en jammer dat je geen foto’s hebt van die mehari garage, volgende keer beter…
Mooie foto’s ook….ik krijg altijd zo’n vreemd gevoel als ik een auto verlaten en ongebruikt zie staan Confused
Hoe staat het ondertussen met de Peus?

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 18 mei 2004 02:12 AM
  [ # 2 ]

ieuwe koppeling zit erin en een grote beurt gehad,
rekining moet nog komen Rolling Eyes

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook