Aangehouden Citroen, Primeur voor de Agent
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 09 mei 2004 07:43 PM

2 jaar terug had ik een Xantia 1.8 8V van de dealer te leen, wegens herstel aan de Xsara na een ongelukje.
Ik reed op de stadionweg (die weg voor dat mooie Feyenoord stadion, ook wel de Kuip genoemd Very Happy )
Ik dacht, effe kijken hoe snel die auto kan optrekken, voor ik het wist zag ik 80 op de teller staan en een agent verderop (net na de Mac-Donalds).
Daar stonden ze dan met een lasergun, ik mocht dus ook opzij om een bekeuring in ontvangst te nemen. Ik vatte het gewoon sportief op en zij meteen “Niks zeggen, ik reed te hard he?”.
Hij liet zien dat ik 78 had gereden, met correctie was dat 75, dus 25 km/u te hard. Hij zij tegen mij, dat ze de hele dag BMW’s Mercedessen, Golfjes, etc aan hebben gehouden. Maar dat ik de eerste met een Citroen ben.
Sterker nog, het was een primeur voor hem, een Citroen aanhouden.

Terwijl hij ijverig de bekeuring uitschreef zei ik tegen zijn collega, normaal heb ik een Radar-Detector, maar die gebruik ik niet in de stad, omdat hij teveel vals alarm geeft. Dit komt door zendmasten, ir sensoren van deurenbij gebouwen, etc. En dit was een leen-auto dus hij lag nog in het dashboard kastje. Die agent liet mij met trots zijn lasergun zien en zij, dit is het nieuwste model, radardetectoren detecteren deze niet.
Ik zei on nee? ik plaatste de radardetector achter de voorruit en zette deze aan. De agent richtte zijn lasergun op de voorruit en de detector begon als een gek te piepen. Sterker nog, de juiste ledjes gingen branden, die voor een lasergun dus. De agent trok een gezicht alsof hij water zag branden en zei “Heu? hij doet het wel”. Zijn collega,s mijn bijrijder en ik schoten in de lach.

Omdat ik zo sportief en vriendelijk was, deden ze verder niet moeilijk over het feit dat ik geen auto-papieren had van deze leen-Xantia
Ondertussen nam ik de bekeuring van 140 euro lachend in ontvangst.

Dit bewijst nog maar eens dat Citroen rijders vrolijke en vriendelijke automobilisten zijn.

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 10 mei 2004 05:46 PM
  [ # 1 ]

Hehheh, nog nooit een Citroen aangehouden? Dus daarom kon ik zo lekker 180 op de A12 rijden met mijn vorige BX (GTI in vuile versie!) Twisted Evil  Twisted Evil

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 10 mei 2004 11:44 PM
  [ # 2 ]

Laat ik nou net van plan zijn om binnenkort een Citroen CX 2400gti Turbo2 op de kop te tikke Twisted Evil

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 11 mei 2004 12:35 AM
  [ # 3 ]

Sterker nog,

hier in Twente rijdt een onopvallende donkere Xsara II 2.0i-16V rond als videoauto van de politie…

is onlangs nog even op TV geweest !!


Rolling Eyes

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 12 mei 2004 12:56 AM
  [ # 4 ]

Klopt is een zwarte dacht ik….

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 12 mei 2004 01:16 AM
  [ # 5 ]

Mooi kruisje Wink

En nee, ik kan er helaas geen foto van maken, sorry.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 12 mei 2004 02:25 AM
  [ # 6 ]

Jups, hijs zichtbaar !

De eigenaar zou een boete moeten krijgen, de kentekenplaat is moeilijk leesbaar dor het vuil en ook de achterlichten zullen minder duidelijk zijn Twisted Evil

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 12 mei 2004 06:39 AM
  [ # 7 ]

Een Citroën CX 2400gti Turbo2, hoe snel is deze? PK en Max. snelheid?
Ik vind op autoweek.nl alleen een CX gti Turbo, met 169 pk en een topsnelheid van 223 km/u.

Hoe dan ook met zo een Citroën CX 2400gti Turbo2, bezorg je de BMW’s en Golf Gti rijders een beroerte op de snelweg en bij het stoplicht Twisted Evil

Leuk van de KLPD om een Citroen’s als video-auto te gebruiken, weet zeker dat de gemiddelde BMW, Mercedes, Golf gti, etc rijder het niet kan hebben als hij word ingehaald door een Citroen en dus ook het gas intrapt.
Met als gevolg dat hij dan een stop-Politie-Bordje ziet Twisted Evil

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 12 mei 2004 09:37 PM
  [ # 8 ]

hey dat bushokje ben ik gisteren nog langsgereden toen ik de huur twingo van de anwb terugbracht naar hertz op schiphol.

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 12 mei 2004 09:51 PM
  [ # 9 ]

Die foto is gemaakt net voor jij het beeld binnenreed,
iedereen liep weg toen ze de twingo hoorden aankomen.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook