Wet Mulder
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 12 mei 2004 08:59 PM

Terwijl ik net op www.scooter-freaks.nl surfde kwam ik dit tegen…
Een colum over de wet Mulder…
Het is dan weliswaar geen prof.Smalhout maar evengoed het lezen waard:

Column: De omgekeerde wereld
11 mei 2004

In Nederland zouden wij een eerlijk en democratisch rechtssysteem moeten kennen. Toch kent het resultaat, van het werk dat een hoop juristen en kenners, een addertje onder het gras. Of zal ik zeggen een zwart schaap tussen een kudde van witte. De Wet Administratiefrechtelijke Handhaving Verkeersvoorschriften, ook wel afgekort met WAHV of wet Mulder genoemd.

De WAHV heeft niets meer te maken met het correct hanteren van ons rechtssysteem. Denk aan het legaliteitsbeginsel, voor de minder juridisch ingestelde persoon: Je bent onschuldig, tot je schuld bewezen is. Inderdaad je hoort het goed. DIT IS EEN BEGINSEL. Dit is een van de steunpilaren waar ons rechtssysteem op is gebaseerd. Blijkbaar spelen de beginsels niet meer mee als het gaat om geldgraaien.

In normale strafzaken ligt de bewijslast bij de Officier van Justitie, maar bij de WAHV hebben ze daar, uit kapsones overwegingen, dat hele beginsel maar afgeschaft en mag jij als gedupeerde zelf je onschuld gaan bewijzen. En als je denkt dat je bij een overschrijding, van 30 km/u of hoger, meer geluk heeft, dan moet ik je teleurstellen. Het is gewoon de vette worst die de wetgevende macht je voor je neus houdt, want ookal moet de Officier van Justitie de bewijslast aanvoeren, de verklaring van een lullig ambtenaartje is genoeg. Ik kan je hierbij vertellen dat in 99% van de gevallen, op deze manier, toch weer de bewijslast bij jouw ligt.

Afgezien van de fouten die deze wet kent, hebben de Officieren van Justitie er ook een handje van om ons beet te nemen. Zij schromen niet om in hun beschikkingen en transactievoorstellen er een aantal zinnetjes bij te zetten, die je met enige juridische kennis zo van tafel veegt, maar waar je bij gebrek daar aan toch behoorlijk bang van kan worden. Want alhoewel zij daar niet toe bevoegd zijn, ontvangen scooterliefhebbers allerlei dreigementen over het vernietigen van hun pronkstuk of een stuk hogere eis neerleggen bij de kantonrechter. Daarom laten veel mensen het al snel afweten om tegen hun beschikkingen actie te ondernemen.

Gelukkig zijn er mensen die opkomen voor die rechten van de mens. Maar toch, ook al is er een Europees verdrag die opkomt voor de rechten van de mens, kunnen de heren en dames van het Nederlands rechtssysteem dit niet waarderen. Ze zijn het zelfs gaan bestraffen. Er zijn uitspraken gekomen over het gebruik van .internetbezwaarschriften. en wij verwachten dan ook zeer binnenkort een boycot van het OM tegen Amnesty International, die immers ook alleen maar opkomt voor de rechten van de mens.

Nou zal je misschien zeggen, Amnesty International kan je toch niet vergelijken met het schrijven van bezwaarschriften? Dat dacht ik eerst ook, maar als je gaat kijken naar oneerlijkheid in het rechtssysteem, dan lijkt me deze vergelijking meer dan redelijk.
Of vind jij het eerlijk dat je met je reet vol harddrugs de grens over kan zonder ook maar enige vorm van bestraft te worden? Dat je legaal softdrugs kan kopen en er knetter stoned van kan worden (denk eens aan wat voor rare dingen je dan gaat doen). Voor die dingen is allemaal geen tijd bij de Overheid. Nee de echte harde criminaliteit die zij willen aanpakken zit toch wel in de bromfietsers en automobilisten. Ook vrij logisch als je ziet wat voor stroom geld daardoor binnenkomt. Jaarlijks 10.000.000 euro wordt er verdient aan de bromfietsen en 455.000.000 euro aan de automobilisten. En zelfs bij deze getallen genoemd te hebben weten de kassasletten van het OM het nog te presteren om een oneerlijke regeling in te stellen.

Heb jij er wel eens bij stil gestaan wat een rechtszaak tegen iemand als Volkert van der G. kost? Dit moet gefinancierd worden door de rest van de burgers. En wanneer die burger dan eens een keer een proces begint, omdat ze het niet eens zijn met een flitsboete, dan krijgen zij de proceskosten er ook nog eens bij.

Ik denk dat we het er over eens zijn dat de WAHV niets meer met wetgeving te maken heeft. Misschien zou je een bekeuring dan ook beter kunnen zien als een kassabonnetje die rechtstreeks uit de WAHV-kassa komt om het pensioen van dr. Jacobus Spee te spekken.
Het ziet er naar uit dat we voorlopig nog niet klaar zijn met die WAHV en daarom ben ik voorlopig ook nog niet klaar met columns schrijven, want opgeven zit er voorlopig niet in.

Over Spee gesproken(de enige man die ik niet en nooit met meneer of U o.i.d. zal aanspreken)
Iemand ooit al eens in het dorp Maasland geweest?
Nou ik wel(radiateur ophalen van de Xant)en ik kan je zeggen dat als je nog geen hernia hebt, dan krijg je dat daar wel…
Nog steeds loop ik met dat dorpje in mijn gedachte omdat ik er nog ooit eens iets mee wil doen.
(zoals bijv. een tourrit door het dorp met Sjonnie auto’s o.i.d.)

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 13 mei 2004 12:54 AM
  [ # 1 ]

Misschien ligt het aan mij, maar ik snap die collumn niet. En wat jij er onder gezet hebt al helemaal niet. Kan je uitleggen wat hier bedoeld wordt ?

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 13 mei 2004 01:06 AM
  [ # 2 ]

De colum gaat over het incorrecte juridisch systeem dat nederland rijk is…

En dat laatste stukje heeft niet zo zeer iets met de colum te maken maar meer met de achtelijke ideën om nederland vol te bouwen met drempels.
Nou was ik een keer in Maasland zoals ik al schreef en daar liggen drempels waar jou eend moeite mee heeft.
En als het er nou 1 was, maar nee hoor het zijn er wel een stuk 10 per straat!
Het is zelfs zo erg dat de mensen er aggresief van worden, want na 5 drempels gehad te hebben zijn de meets zo erg opgefokt dat ze volgas na de drempel wegstuiven om vervolgens met blokkerende wielen weer te remmen voor de volgende drempel…
Daarom loop ik al een tijd met de gedacht om met een grote groep mensen met (getunede) lage auto’s daar in een stoet doorheen te rijden.
Ik ben benieuwd hoe die mensen dan tegen die krengen aan kijken… Razz
Of om met een stel HP citroëns door de straten te schuiven, en dan bij elke drempel eerst de wagen omhoog te laten komen.

En ach misschien hort het niet hier op het forum thuis maar ik kon het niet laten om het hier even te plaatsen…


misschien dat ik het dadelijk verplaats naar het topic waar je je irritatie’s kwijt kan Wink

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook