Korte race ZX vs een Duits ding
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 20 mei 2004 06:29 AM

Heb net even zitten racen vanaf A13-Texaco naar R,dam met mijn ZX1.4i
tegen een 1.6i Ibiza van een vriend. Hehehe hij had toch moeite om mij bij te houden, en de bocht richting centrum op de A13 kon hij ook niet zo hard nemen Very Happy

Ik hard door de straatjes over drempels heen om een parkeerplek te zoeken, hij probeert me bij te houden. Nadat ik geparkeerd had, wilde ik bij hem instappen, wat zie ik? Bumper voor aan de onderkant iets beschadigd, sideskirts beschadigd. Alles lag overhoop in zijn auto door het schudden. Hij dacht ik laat me niet pakken door een Citroen.  Ik zeg tegen hem, waarom moest je ook als een idioot over die drempels heen, ik zag je auto stuiteren in mijn binnenspiegel. Toen zei hij, dacht je soms dat ik je niet kon bijhouden? Ja bijhouden wel, maar niet zonder schade, een Citroen kan een drempel met 40 a 50 km/h wel hebben, maar dat Duitse ding van jou niet.

Hij moest eigenlijk beter weten, hij heeft een dergelijk race over drempels met zijn BMW3.16 en de Xsara1.9D die ik toen had verloren.
En de drempelrace daarvoor tussen zijn Honda 1.5 16V en een Xantia 1.6i heeft hij ook al eens verloren. Sommige ezels stoten zich meer dan 2x aan dezelfde drempels met een verkeerd auto Twisted Evil

Ps: Zo een race kan uiteraard alleen midden in de nacht.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 20 mei 2004 04:51 PM
  [ # 1 ]

Ik ben ook wel zuinig op mijn ZX hoor, maar zo nu en dan een snelle BMW of Golf achter je laten is ook wel leuk Twisted Evil

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 27 mei 2004 03:21 PM
  [ # 2 ]

Ik doe het liever ook kalm aan op drempels. Een vriend van mij maakte er ook altijd een sport van om met zijn Fiat 127 met een rotgang over drempels te racen. Ging trouwens prima, maar de APK kwam ‘ie niet meer door vanwege versleten wielophanging. Hoe was dat nou toch gekomen?.... Rolling Eyes  Cool

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 28 mei 2004 06:07 PM
  [ # 3 ]

Iedere keer met een rotgang over drempels is uiteraard niet goed.
Maar gelukkig hoef je met een Citroen niet met 10km/u diagonaal over een drempel. Gewoon gas los en met 20 a 30km/u gaat ook prima.

Over Fiat gesproken, tegenwoordig maken ze geen verkeerde auto’s.
Maar nog niet zo heel lang geleden zei men nog “Een Fiat roest onder je kont weg” of Roest & Fiat dat is standaard.

Wat roest betreft heeft de ZX een goede reputatie Cool

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 30 mei 2004 06:33 AM
  [ # 4 ]

Ik heb tijdelijk een nieuwe Stilo station met zo een Multi-jet Diesel gereden met 115PK. Hij beviel me goed die auto, stevig, robuust en erg snel.

Een Ex-Collega met een Stilo Diesel (geen multi-jet), heeft ook constant kuren. Lampjes op het klokkenpaneel die als een kersverlichting aan en uit gaan. Dat ding staat gemiddels om de 3 weken bij de dealer.
Maar ja dit heeft een andere oorzaak, gezien het feit dat die collega een verschrikkelijke lul is. Gna gna hahaha Twisted Evil
Hiervoor was hij uiterst tevreden met zijn Fiat Stilo, hahaha Twisted Evil

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 30 mei 2004 04:55 PM
  [ # 5 ]

Sabotage ? Rolling Eyes

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 30 mei 2004 06:58 PM
  [ # 6 ]

C.a. 250ml H2SO4 (98%) aan de motor-olie toegevoegd Twisted Evil

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 30 mei 2004 10:31 PM
  [ # 7 ]

En wat is dat in standaard Nederlands ?

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 31 mei 2004 04:13 AM
  [ # 8 ]

Sterk geconcentreerd ZwavelZuur, waarvan de concentratie 98% was.
Mijn ex-collega had 2 flesjes gepakt, 1 voor eigen gebruik (op locatie bij de klant) en eentje om in zijn motor te gooien. Zijn auto stond toch 2 dagen in het magazijn, vanwege een zakenreis.

Ok, het is wel erg grof, maar die ex-collega is vaak door hem beledigt en onterecht beschuldigd.

250ml=250 Milli-Liter = 1/4 Liter

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 31 mei 2004 03:26 PM
  [ # 9 ]

Volgens mij heb je dan een nieuw carter nodig ...

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 01 juni 2004 04:43 PM
  [ # 10 ]

... Ik vind het wel zielig voor het Fiatje hoor. Een lul van een baas en dan nog een grappenmaker die zwavelzuur in z’n hart gooit… Crying or Very sad

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 02 juni 2004 12:34 AM
  [ # 11 ]

Niet alleen een nieuw carter, zeg maar gerust een nieuwe motor.
98%, gemengd met 5 liter motor-olie vreet alles langzaam op.

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 02 juni 2004 02:13 PM
  [ # 12 ]

Dan kan ik er de lol niet echt van inzien, sorry. Ik zou echt moordend woest worden als iemand dat bij m’n BX zou flikken, geen idee wat ik dan zou doen, maar erg vriendelijk ben ik dan zeer zeker niet meer.  Evil or Very Mad

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 02 juni 2004 05:32 PM
  [ # 13 ]

Als die lul een Citroen (of Peugeot) had dan had ik het ook niet laten gebeuren. Maar ja als je je als een lul opstelt en iedereen intimideert, bedreigd, dreigen met inelkaar slaan en buiten opwachten, vals beschuldigen van gestolen goederen, etc etc dan kun je verwachten dat iemand je een keer terug pakt. Nee spijt hebben we er niet van.

En we weten nu dat de motor er echt niet tegen kan. Mijn ex-collega die het erin gooide zei dat het niets uitmaakte, omdat motor-olie toch zuur word na verloop van tijd. Blijkt dat ik toch gelijk had, de motor kan er niet tegen. Hij zal zijn HBO-Chemie diploma wel bij een pak koekjes hebben gekregen Rolling Eyes

Ps: Kan iemand het zuur worden van de motor-olie na verloop van tijd bevestigen?

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 03 juni 2004 03:53 AM
  [ # 14 ]

Ze hebben me zelfs geleerd dat t niet verstandig is om verschillende merken motorolie bij elkaar te gooien omdat de dopes die erin zitten elkaar niet altijd kunnen verdragen

Heb zoiets inderdaad gehad, ik had ooit STP-toevoeging gegooid in mijn auto, terwijl de dealer net de olie(Esso-Ultra semi-synthetisch) had ververst. Motor schokte vreselijk bij schakelen en gas loslaten, de Kwikfit heeft de olie afgetapt, gespoeld met schone olie en opniew gevuld.
Het probleem was toen verdwenen, de afgetapte olie zag er groen uit met allemaal klonters erin.

Goedkoopste merkloze olie, welke is dat? Ik zie dat ze zelfs bij de Kruidvat motor-olie verkopen voor weinig.

Ps: Het was een Susuki-Swift Surprisedops:  (na de 309 gekocht), de eerste en de laatste Japanner. Nooit problemen en lage onderhoudskosten, maar absoluut geen comfort.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 03 juni 2004 10:48 PM
  [ # 15 ]

Volgens mij komen al die huismerken-motorolie uit één vat, van één of ander bekend merk denk ik.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook