een middagje rijden met de DS…
erwt
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1890
Geregistreerd: 19-04-2004

- Xantia 1.6 Allure
Gepost: 24 mei 2004 07:56 PM

Ik moest vandaag even wat dingen weg brengen en ophalen. Het is mooi weer dus ik dacht ik neem de DS mee. Ik stap in en denk bij me zelf waarom DS’en niet meer gemaakt worden. Ze zijn toch geweldig?
Op de heen weg kwam ik een andere DS tegen. Altijd vriendelijk groeten en even met de lampen flikkeren. Heerlijk, iedere DS-eigenaar is even aardig tegen de andere DS-eigenaar.

Toen kwam ik langs een Citroen dealer die wel erg vreemde vlaggen buiten had hangen. De double-chevron was van de vlag afgewaaid en er hingen alleen maar rode vlaggen. Kosten besparing? Very Happy

Op weg naar bestemming nr. 2 rijd ik een rotonde op, vliegt er opeens een Xsara Picasso levensgevaarlijk opeens voor me. Later bleek dat hij de DS graag van voren wou bekijken, want hij zat op een gegeven ogenblik meer in zn achteruitkijkspiegel te kijken dan door de voorruit.

De terugweg moest ik wachten voor een trein die er aan kwam. Ik zet de auto dus in z’n een, draai het raampje nog even open en zet de buitenspiegel eindelijk goed. Ik zit dus een poosje te wachten begint er opeens een kerel (in een Xantia break) achter me vreselijk hard te toeteren en flikkeren. Dus ik denk ongeveer dat de DS in de fik staat oid of dat er iets af ligt. Blijkt dat het benzineklepje omhoog staat. Very Happy tja wat mensen allemaal wel niet doen om een DS-rijder te helpen. Ik heb de man even vriendelijk bedankt en het klepje dicht gedaan. Met het klepje omhoog kon ik ook wel verder rijden maar ach, doe ik die meneer ook een plezier.

Kortom, een ritje met de DS is altijd leuk en je beleeft altijd wat!

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 24 mei 2004 08:16 PM
  [ # 1 ]

Ik denk vaak zat wanneer ik een Ds of andere klassieke Citroen zie, van he even de duim opsteken ofzo maar ik ben bang dat ik een minder aangename reactie terug krijg…

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
erwt
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1890
Geregistreerd: 19-04-2004

- Xantia 1.6 Allure
Gepost: 24 mei 2004 08:22 PM
  [ # 2 ]
Simpele Ziel schreef:

Ik denk vaak zat wanneer ik een Ds of andere klassieke Citroën zie, van he even de duim opsteken ofzo maar ik ben bang dat ik een minder aangename reactie terug krijg…

Ja, je wendt er snel aan. Als ik in de AX van mn vriendin rijdt en dan DS-rijders probeer te groeten, dan krijg je zeker niets terug. Wel jammer.

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 24 mei 2004 09:10 PM
  [ # 3 ]

Ik kom ‘s ochtends meestal een roze eend tegen,
altijd wuiven… na een weekje kennen ze je en toeteren ze terug!
moet je ze wel vaak genoeg tegenkomen natuurlijk.

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 27 mei 2004 07:34 PM
  [ # 4 ]

Dat roze is niet zo lelijk als je zou denken hoor!
vandaag reed ik brug af, komt er een mercedes toeterend de brug op,
ik kijk en wuif…
was het die jonkvrouw van de roze eend Shocked
voelde ik me toch even niet lekker…
hopelijk is het tijdelijk.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook