1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
NIEUW LOGO VOOR CITROEN-FORUM.NL [UPDATED]
erwt
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1890
Geregistreerd: 19-04-2004

- Xantia 1.6 Allure
Gepost: 25 mei 2004 09:20 PM

We hebben kortgeleden al bekendgemaakt dat dit forum bezig is met ontwikkeling van het grafische gedeelte en het technische gedeelte.

Met trots kan ik het eerste resultaat presenteren: het nieuwe logo
versie 1

versie 2

UITLEG VOOR VERSIE 2:
Ik heb het citroen logo door laten lopen in het been van het poppetje. Ook heb ik heb poppetje iets ieler gemaakt waardoor het logo iets minder grof en misschien minder druk lijkt. Als je het poppetje van versie 2 vergelijkt met het poppetje van versie 1, oogt het in versie 2 iets meer vrouwelijker. Zelf vind ik dit mooier en ik hoop jullie ook!
Ben benieuwd naar jullie commentaren.
P.S. Kijk niet naar de kleuren, dat komt nog goed.

Het logo bestaat uit een poppetje (links) en het citroen logo (rechts). het poppetje symboliseert het forum en het citroen logo spreekt voor zich.
Het is de bedoeling om het linkse logo te gaan gebruiken voor dit forum. Het rechtse logo kan in situaties gebruikt worden als het linkse logo niet goed gebruikt kan worden om een 1 of andere reden.

De kleuren zijn nog niet helemaal goed, dit komt omdat het logo met CMYK kleuren is ontworpen en daarna omgezet is naar RGB kleuren. Dit verloopt allemaal niet erg naar wens. Maar dit komt in orde.

Het nieuwe logo zal binnenkort het oude logo vervangen. Als dit gebeurt is kan er gewerkt worden aan een nieuwe lay-out van de beginpagina. Als er wat klaar is zal dat weer gepresenteerd worden. Kijk dus af en toe op dit forum!

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 25 mei 2004 09:57 PM
  [ # 1 ]

Ik vind de eerste wat kleuren betreft mooier dan de 2e.
de 2e is inderdaadbeter te gebruiken op plaatsen waar we niet bekend zijn,
door de twee kleuren i.p.v. drie, is eht simpeler en wordt het sneller duidelijk wat bedoeld wordt denk ik.

mooi!!

Profiel  
 
Tom Duckpower
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2487
Geregistreerd: 27-03-2004

Gepost: 25 mei 2004 10:41 PM
  [ # 2 ]

idd zeer mooi…..

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 26 mei 2004 12:07 AM
  [ # 3 ]

Ik tweifelde tussen ‘niet echt mooi’ en ‘lelijk’ en heb ‘niet echt mooi’ gestemd. Ik vrees echter dat ik het zelfs ‘lelijk’ vindt.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 26 mei 2004 12:22 AM
  [ # 4 ]

het citroen-logo wordt mijns inziens iets teveel onderdrukt door het linker symbool…

maar ‘t is een goed begin…

ik denk dat een en ander langzaam moet groeien; we hebben niets aan overhaaste ontwerpen !

ps.  mocht het definitieve logo op sticker wordt uitgegeven, dan komt er eentje op m’n XTR !!

mits niet TE groot natuurlijk…

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
erwt
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1890
Geregistreerd: 19-04-2004

- Xantia 1.6 Allure
Gepost: 26 mei 2004 01:23 AM
  [ # 5 ]
XTR schreef:

het Citroën-logo wordt mijns inziens iets teveel onderdrukt door het linker symbool…

ik denk dat een en ander langzaam moet groeien; we hebben niets aan overhaaste ontwerpen !

Ik denk juist niet dat het Citroen-logo teveel onderdrukt wordt. Het moet een nieuw logo zijn en daaruit moet duidelijk worden dat het gaat om een citroen forum. Het poppetje symboliseert het forum en het citroen logo spreekt voor zich. Ik denk dat dit de juiste proporties heeft.

Verder is het geen overhaast project. Ik ben er al ongeveer 3 week mee bezig en dit logo is versie 3 alweer. Over versie 1 en 2 was ik niet tevreden en dus ook niet mee doorgegaan.

Ik vertel nu ook direct dat dit nog een beta versie is. Ik heb her en der wat commentaar en tips opgevangen waar ik mee door ga. Verder heb ik ook in een aantal reacties gehoord dat men het linker logo mooier vindt. Wellicht ga ik verder met dit logo, maar dat is nu nog niet aan de orde.

Tips zijn trouwens altijd welkom!

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 26 mei 2004 01:51 AM
  [ # 6 ]

oops…  Surprisedops:

ik bedoel HELEMAAL niet dat het logo overhaast in elkaar is gezet;
het gaat er om dat we binnen dit forum tot iets treffends komen…

daarom is deze beta-versie een fraaie start !!

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 26 mei 2004 01:55 AM
  [ # 7 ]

ik vind hem dus wel erg mooi. meteen de eerste keer dat ik hem zag dacht ik: dit is hem !
de symbopliek van het mannetje verweven met citroen, dit slaat toch op ons allemaal !
ben ook meer voor de linker dan de rechter, maar een en ander heb ik al met erwt besproken.

Profiel  
 
RonK.
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2947
Geregistreerd: 06-03-2004

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Gepost: 26 mei 2004 02:13 AM
  [ # 8 ]

Hij is gewoon zeer geslaagd….......................... Ik vind persoonlijk het rechtse logo wel iets mooier, pakkender omdat die kleuren in combinatie iets meer het Citroën gevoel uitspreekt.

Edit by Lelijke Eend: Caps aan laten staan?

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 26 mei 2004 02:17 AM
  [ # 9 ]

Sorry Grafisch is hij wel mooi maar ik ben er niet kapot van

Maar wel mooier als de huidige!

 

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 26 mei 2004 03:21 AM
  [ # 10 ]

ps. mocht het definitieve logo op sticker wordt uitgegeven, dan komt er eentje op m’n XTR !!

Logo ziet er goed uit.
Het lijkt me een goed idee om er stickers van te laten maken. Ik plak er in iedergeval eentje op mijn ZX, de C3 van mijn tante en de Peugeot Partner van mijn broertje. Hoewel bij die laatste zal het niet zo opvallen, zijn bedrijfsauto staat vol met reclame van een energiebedrijf.

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 26 mei 2004 04:13 AM
  [ # 11 ]

Idd een leuk logo voor een stickertje…

Maar ik denk dat ik snap wat XTR bedoelt namelijk dat het niet helemaal duidelijk is dat het om een Citroen logo gaat….
Het linker gedeelte van de Chevron’s is namelijk niet duidelijk zichtbaar
(voor ons citrofielen wel natuurlijk maar voor andere niet/minder denk ik…)
Al moet ik er dan wel weer bij zeggen dat ik gestemd heb op het bovenste(kan momenteel niet zien wat dat is…)
Vooral die combinatie van dat poppetje(kunnen we geen naam verzinnen) en het logo vind ik erg mooi…

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 26 mei 2004 12:37 PM
  [ # 12 ]

het is ook niet bedoeld als citroen logo maar als citroen-forum logo…
je kan wel wer een copie van het echte citroen logo gebruiken, zoals ik in het huidige logo gedaan heb, maar das the easy way out.
de echte citrofiel snapt het logo wel denk ik. en anders zijn we niet te beroerd om het uit te leggen Laughing
een logo hoeft ook niet perse de hele lading te dekken.
als ik een schelp zie moet ik ook niet meteen aan olie denken.
ik vind hem grafisch wel erg mooi en als je nadenkt wat het vertegenwoordigt, het mensje ( de forum gebruikers ) en het citroen logo, dan kan ik niet anders zeggen dat het erg geslaagd is.

Profiel  
 
erwt
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1890
Geregistreerd: 19-04-2004

- Xantia 1.6 Allure
Gepost: 26 mei 2004 12:38 PM
  [ # 13 ]

ik denk dat de kritiek van het chevron niet echt speelt. Als je het citroen logo gewoon in beeld brengt dan is het al snel het logo van citroen ipv het logo van citroen-forum.nl

Ik denk dat het forum en citroen precies een goede verhouding hebben.

Verder zal het logo voor 80% bekeken worden door citroen-fans en die zien direct dat het gaat om het chevron. Verder kan je onder het logo lezen dat het om het citroen-forum en dan spreekt het chevron voor zich.

Verder is een goed logo (zoals ik geleerd heb) niet altijd voor zich zelf sprekend. Je hoeft niet direct de betekenis uit het logo te halen.

Dus erik en ik zijn er over eens dat het chevron niet duidelijker in beeld moet komen.

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 26 mei 2004 07:57 PM
  [ # 14 ]

versie 2 vind ik iets sterker, omdat je daar dan beter de scheiding ziet tussen de CHEVRON en de CITROFIEL…

Wink

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 26 mei 2004 08:51 PM
  [ # 15 ]

versie twee vind ik het beste.
vooral de wit-met-oranje-en-rood-variant.

het moet idd geen Citroën-logo zijn.
volgens mij blijven de mensen er ook langer naar kijken als ze het niet meteen herkennen.

dan zien ze de lettertjes,
en denken ze: “ahja, tuurlijk, Citroën”

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook