Manual IDDS ....
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 26 mei 2004 02:12 PM

Wie heeft er een digitale manual van de idds?
en dan bedoel ik niet het instructie boekje maar de complete werkplaats handboeken..

ik heb de boeken zelf wel op papier ( ben 1 deel kwijt ) maar het is zoveel handiger om dat hele werk op pdf file te hebben.
dat draai je voor de betreffende klus ff een bladzijde uit en geeft het niet dat je peperdure boeken onder het vuil en vet komen te zitten. ( deze zin klopt niet helemaal, maar je begrijpt de strekking )

als deze manual nog niet bestaat digitaal, is het wellicht een mooi project om dit te gaan maken.

nodig:
1-een goede set werkplaats handboeken. de mijne zijn al redelijk vaag.  gerard kun je geen orginele lenen uit een citroen garage?
2-een of meer scanners
3-veel tijd
4-je vrienden van het citroen-forum om te helpen   Surprised


p.s. ik ben nog immer op zoek naar digitale manuals en technische artikelen over citroens!

Profiel  
 
erwt
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1890
Geregistreerd: 19-04-2004

- Xantia 1.6 Allure
Gepost: 26 mei 2004 05:02 PM
  [ # 1 ]

Ik heb er zelf ook wel belang bij, maar zit er geen copyright op het boek. Ik weet niet of het een officiele uitgave is van iemand, maar als dat het wel het geval is dan mag dit natuurlijk niet.
En als iemand ze wil inscannen: succes. Ik heb mogen aanschouwen hoe dik die pillen zijn

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 25 juni 2004 07:33 PM
  [ # 2 ]

ik schop dit topic even omhoog omdat ik toch nog een poging wil doen om de volledige id-ds manuals in te scannen.

ik heb dit zojuist op de id-ds mailinglist gezet:

die duitse versie is al heel mooi..

maar ik was al een tijdje van plan om een NL versie te digitaliseren..
ik kreeg laatst al een aanbod van iemand op het http://www.citroen-forum.nl die wat tijd over had om dit te doen.
ik zou het dan hosten op het forummaar toen ik een beetje aangaf hoeveel pagina;s het zijnschrok hij een beetje terug  ... gek he.
ik wil dus de volledige werkplaatshandboeken inscannen en dan denk ik het liefst op pdf formaat aanbieden.vervolgens wil ik ook de 2 onderdelen boeken op dezelfde manier doendit is een berg werk voor 1 persoon...
maar er zijn hier vast wel meer mensen met een scannerik heb recent een extra setje wp-handboeken gekocht op marktplaats al speciaal voor dit doel.
wie is er in het bezit van een beetje tijd en een scanner zodat we deze klus met meerdere mensen kunnen vlottrekken?
ik heb op dit moment 2 man.  als wezeg eens30 man hebben moeten we per persoon iets van 100 kantjes in scannendit is te overzien lijkt me.
ik zit alleen nog met een klein puntje.. hoe gaat zoiets met de copyrightshet lijkt me eigenlijk geen probleem omdat we allemaal ook gewoon een gekopierde versie bij de ds-club-winkel kunnen kopenof betalen zij er rechten over?

dus als je mee wil helpenmeld je dan aandit kun je doen dmv mij een mailtje te sturen met je adres zodat ik je jou portie van de blaadjes kan opsturen.
je kan je ook in het volgende topic van het www.citroen-forum.nl aanmelden  http://www.citroen-forum.nl/forum/viewtopic.php?t=934
je moet je dan wel registreren als lid van dit forummaar dat is zowiezo al een heel goed idee :-)
ik begin pas als we een man of 20 hebbenik stel een programmaatje beschikbaar om pdf files te kunnen maken en ik betaal de postzegelsverder kan ik ook de grote file hosten die het uiteindelijke digitale handboek worden zal
ik zou wel iemand kunnen gebruiken om me te helpen met de administratie van dit geheelzoals wie welke deeltje scanned enzo.

alvast bedankt voor de evt inzet !!

erik wijngaarden


[i]Hallo
,
ein neuer Versuch:http://www.le-garage-francais.net/new/wieneu/frwnrestauration.html
                  
Gruß  Gerhard
  
----- Original Message ----- 
  
Frompete72ds 
  To
DS-NL@yahoogroups.com 
  Sent
FridayJune 252004 12:45 PM
  Subject
[DS-NL] digitaal werkplaats handboek gezocht !!


  
hallo iedereen,

  
Ik ben op zoek naar een engelstalig maar het liefst een 
  nederlandstalig werkplaats handboek van een ds 
'72, ik heb wel een 
  italiaanse gevonden op de onderstaande website maar mijn italiaans 
  is niet meer wat het geweest is.



  Voor de italiaande versie kun je op de onderstaande link kijken.

  http://www.lesds.it/frame_modello/Frame.htm

  mvrgr

  Piet[/i] 
Profiel  
 
Thierry
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 191
Geregistreerd: 29-07-2003

- Xantia Activa V6
- GS/GSA Basalte
- GS/GSA X2
- GS/GSA Club Break
- GS/GSA Special
Gepost: 25 juni 2004 08:39 PM
  [ # 3 ]

Hoi Eric,

leuk idee, doen we dan ook de GS/GSA even?

Misshcien is het bij deze omvang handig om te kijken of het niet automatisch kan. Van een vriendje bij Oce heb ik ooit begrepen dat er scanners zijn die 2-zijdig kunne scannen, en dat het ook mogelijk is de boel automatisch naar PDF te laten converteren.

Misschien is het eenvoudiger om van 100 mensen enkele euro’s los te krijgen dan van 10 mensen een heel weekend aan tijd.

Misschien kun je dergelijke bedrijven eens benaderen…

Thierry

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 25 juni 2004 08:44 PM
  [ # 4 ]

joh !!  ga die vriend eens even bellen !
het zijn allemaal losse vellen, dus dat zou handig zijn zeg.

p.s. een echte vriend doet zoiets voor een kratje pils toch?  Wink

Profiel  
 
pete72ds
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 679
Geregistreerd: 25-06-2004

Gepost: 25 juni 2004 09:31 PM
  [ # 5 ]

mail mij maar als ik iets kan betekenen

hallo, uiteraard wil ik wel iets doen voor het verkrijgen van een manual, dus je kunt mij mailen. ik heb wel wat tijd en een goede scanner die snel werkt.

Profiel  
 
Thierry
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 191
Geregistreerd: 29-07-2003

- Xantia Activa V6
- GS/GSA Basalte
- GS/GSA X2
- GS/GSA Club Break
- GS/GSA Special
Gepost: 28 juni 2004 11:52 AM
  [ # 6 ]

Hoi Erik,

ik ga eens even kijken wat ik kan doen, wat er kan en wat er te regelen valt.

Je hoort van me,

Thierry

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 28 juni 2004 12:45 PM
  [ # 7 ]

Kijk dit vond ik net in de mail box…
precies wat we nodig hebben Smile

Erik,

Veel vrije tijd heb ik nietmaar ik kan met alle gemak veel pagina's 
inscannen.  Op mijn werk leg ik ze op de copieermachine, en dan maakt ie 
er automatisch pdf'
jes van (of tiff'jes, als je dat liever hebt).  Dit 
kan makkelijk bijvoorbeeld per 50 tegelijk. Ik heb er geen bezwaar tegen 
bijvoorbeeld 500 pagina'
s in te scannenmaar als je wat meer tijd geeft 
mogen het er ook best 1000 zijn of zo
.  Of nog wat meer...

Maar dan heb je dus nog maar pdf'jes die in uit een plaatje bestaan.  
deze zijn relatief groot maar zelf zie ik er geen heil in om ze te gaan 
ocr-ren.

Groet,

Raymond 
Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook