1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Paar foto’s van onze DS
erwt
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1890
Geregistreerd: 19-04-2004

- Xantia 1.6 Allure
Gepost: 01 juni 2004 04:20 PM

Mn vader heeft zijn DS het winter iets wat uitelkaar gehaald om zo bij het stuurhuis te komen en de stuurbekrachteging te maken. Dit laatste is overigens niet gelukt. Ik heb toen een paar foto’s gemaakt, wel leuk om ff op het forum te zetten dacht ik.



Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 12 oktober 2004 07:43 PM
  [ # 1 ]

Shocked

the horror

arme citroën

Wink

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 12 oktober 2004 10:07 PM
  [ # 2 ]

Cool! die fiets zier er uit of ie net zo oud is!

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 12 oktober 2004 10:33 PM
  [ # 3 ]

Ik mag aannemen dat ie er nu wel wat anders uitziet ?

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 13 oktober 2004 12:21 AM
  [ # 4 ]
EW schreef:

die fiets

Toch geen Minerva Royal class Princess zeker??

Profiel  
 
ID66
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 742
Geregistreerd: 26-08-2004

Gepost: 13 oktober 2004 12:28 AM
  [ # 5 ]

The naked truth

Als je je ID/DS dagelijks in weer en wind gebruikt is het bijna noodzakelijk dat je regelmatig de voor- en achterschermen verwijdert om uit alle hoekjes bladeren, dennennaalden, zand en andere vochtvasthoudende zaken te verwijderen. Kwestie van een paar boutjes losmaken. En dan zie je dus zoiets. De naakte waarheid.

Als je dan zo’n scherm goed bestudeert, snap je niet dat ze het ooit zo hebben durven ontwerpen. Het is zeker niet met de bedoeling geweest een levenlang mee te gaan. Regelmatig schoonmaken en met roestpreventiemiddelen behandelen dus.

Veel meer dan het voorscherm is hier overigens niet verwijderd. Voor demontage van het stuurhuis moet er nog wel wat meer weg/los. Vraagjes. Doet de stuurbekrachtiging het intussen wel? Wat was er aan de hand?

En nog meer vraagjes. Het lijkt wel of er op roestige oppervlakken iets roodbruinachtigs gespoten is. Klopt dat? En wat is het dan?

On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!

XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966

Profiel  
 
erwt
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1890
Geregistreerd: 19-04-2004

- Xantia 1.6 Allure
Gepost: 13 oktober 2004 12:59 AM
  [ # 6 ]

De stuurbekrachtiging doet het nog steeds niet. We hadden afgelopen winter de kap eraf, en hebben voor het voorjaar en de zomer alles er weer op gezet omdat we lekker in de DS wouden rijden.

Mn vader werkt bij Eriks en zit bij dochteronderneming Flexion in het pand. Flexion houdt zich alleen maar bezig met hydrauliek en in het pand staan diverse testopstellingen. De bedoeling was om de stuurbekrachtiging daarop te testen maar het is er nooit van gekomen. Misschien komende winter.

Wat de roestige oppervlakken betreft moet ik zeggen dat ik het niet weet. De auto is zo gekocht.

Maar als je de 30e op de meeting komt mag je de hele DS bewonderen. Er moet nog een heleboel gebeuren, maar dat geeft niet!

Profiel  
 
pete72ds
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 679
Geregistreerd: 25-06-2004

Gepost: 13 oktober 2004 01:06 AM
  [ # 7 ]

welke meeting is dat de 30ste ?

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7275
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 13 oktober 2004 01:36 AM
  [ # 8 ]

zie rubriek: aankondigingen en vervolgens :

nu definitief.. we gaan 30 oktober naar de witte bergen !


en ook:

Aalsmeer/witte bergen meeting citroën-forum


nu snap je het waarschijnlijk wel Wink

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
ID66
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 742
Geregistreerd: 26-08-2004

Gepost: 13 oktober 2004 01:43 AM
  [ # 9 ]

Vragen, vragen

dat moet toch haast wel iets met die Witte Bergen te maken hebben op 30 oktober. Ik heb nog geen ID Wink of dat mij gaat lukken. Lijkt me wel leuk om weer wat van die andere ouwe zooi te zien.

Heb ik weer een andere vraag. Omdat mijn hogedrukpomp erg vaak aanslaat heb ik pas de toevoer van de hydraulische vloeistof naar de stuurservo afgeblind om te kijken of de pomp dan minder vaak aanslaat. Zou een lekkage in het stuurhuis kunnen betekenen. Maakte niks uit, dus zeer waarschijnlijk onvoldoende (geen) druk in mijn voorraadbol. Nog te vervangen. Ik heb wel geprobeerd een stukje te rijden zonder de bekrachtiging en schrok me rot hoe zwaar dat gaat. Een tractor is er niks bij. Gaat dat wel goed? Kan de mechanische koppeling tussen stuuras en stuurrondsel dat wel hebben? Wat is jullie ervaring? En die van anderen? Lijkt mij geen aangenaam rijden.

PeTeR

On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!

XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966

Profiel  
 
erwt
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1890
Geregistreerd: 19-04-2004

- Xantia 1.6 Allure
Gepost: 13 oktober 2004 01:04 PM
  [ # 10 ]

We hebben de DS gekocht met in gedachten dat de stuurbekrachtiging het wel deed. We vonden al steeds dat ie zo zwaar stuurde als je langzaam reed.
Toen ik een mocht rijden in onze auto voor een bruiloft had ik een paar momenten dat het sturen plotseling heel makkelijk ging. Maar helaas waren die momenten maar heel even.
Dus wij rijden nog altijd zonder stuurbekrachtiging en ik kan je aanraden om niet al te langzaam te rijden zonder die bekrachtiging want dat gaat aardig zwaar. Misschien net zo zwaar als vrachtwagens van vroeger die ook geen bekrachtiging hadden, waarbij je bij het sturen moest staan, om het stuur rond te krijgen Very Happy

Profiel  
 
Bassman
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1170
Geregistreerd: 12-07-2004

Gepost: 13 oktober 2004 06:59 PM
  [ # 11 ]

Re: The naked truth

ID66 schreef:


En nog meer vraagjes. Het lijkt wel of er op roestige oppervlakken iets roodbruinachtigs gespoten is. Klopt dat? En wat is het dan?

Het lijkt wel of er een soort menie of zo op gespoten is.  Rolling Eyes Het zit ook op de zijkant van de koeltunnel.

Hans

Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville

Profiel  
 
ID66
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 742
Geregistreerd: 26-08-2004

Gepost: 14 oktober 2004 12:28 AM
  [ # 12 ]

?

ik dacht eerst aan kopervet vanwege die typische glans. Alleen heb ik het nog nooit op die manier gebruikt zien worden.

Kan trouwens ook zo overkomen door de lichtinval tijdens het foto’s maken. Het achterspatbord van die fiets lijkt bij mij wel blauw.

Op de koeltunnel iets spuiten heeft natuurlijk weinig nut. Misschien een proefstukje of zo.

Wil ik toch nog graag de ervaringen van anderen horen met het rijden in een snoek zonder stuurbekrachtiging. Nu is het voor mij al wat langer geleden dat ik in een auto zonder stuurbekrachtiging heb gereden (o.a. Datsun Cherry, Datsun Bluebird, Peugeot 405), maar ik kan mij niet herrinneren dat het zo verschrikkelijk zwaar ging. Nu heb je met een oude snoek natuurlijk wel een heel dun glad stuur in je handen. Dat lokt niet uit om daar nou eens flink aan te gaan hangen,

PeTeR

On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!

XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966

Profiel  
 
erwt
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1890
Geregistreerd: 19-04-2004

- Xantia 1.6 Allure
Gepost: 14 oktober 2004 12:57 AM
  [ # 13 ]

een DS is natuurlijk een ongelofelijk zware bak en brede banden. Dat is iets moeilijker dan een veel minder zware auto ..

Profiel  
 
maartenbokslag
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004

- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
Gepost: 16 oktober 2004 08:55 PM
  [ # 14 ]

Ik vind het erg fijn rijden zonder stuurbekrachtiging.
Vooral op de snelweg: normaal heb je dan toch een ‘vaag’ mideenpunt, en dan nog dat stomme rolletje op de stuurstang. Zonder bekrachtiging is het veel strakker rijden. Alleen: in de stad is het moeizaam, want je moet veel meer slagen maken.
Maar het went veel sneller dan een CX zonder stuurbekrachtiging, dat vond ik een ramp!
En je hebt geen lekkend stuurhuis: ook weer een voordeel (zo’n 600 euro bij revisie).

Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 16 oktober 2004 10:07 PM
  [ # 15 ]

Misschien ken je met een knopje de stuurbekrachtiging in- en uitschakelen ?

En als de DS standaard stuurbekrachtiging heeft, sloop je het spul dan niet als je zonder stuurbekrachtiging rijdt ?

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook