2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
rijervaringen in een 2CV6
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 04 juni 2004 02:42 AM
  [ # 16 ]
erik wijngaarden schreef:
rijervaringen in een 2CV6 

ik ga liever voor de rij-ervaringen in een C2…V6

Is die er dan al ? Laughing

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 04 juni 2004 07:38 PM
  [ # 17 ]

Dat was dan een AZ (geen AZAM, en A lijkt me ook sterk…) met 425cc,
en vier versnellingen,
de vierde was van je weg, maar dan rechts… (naast 2).

die eend had dan vast zo’n “buis-stuur”?
met een diametersgewijze spaak?

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 04 juni 2004 08:03 PM
  [ # 18 ]

Wie in een Eend wil rijden moet eens kijken op een 2cv meeting en es ff vragen.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 04 juni 2004 08:37 PM
  [ # 19 ]
erik wijngaarden schreef:
rijervaringen in een 2CV6 

ik ga liever voor de rij-ervaringen in een C2…V6

Als tegenhanger van de clio v6? Laughing

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 04 juni 2004 11:02 PM
  [ # 20 ]
rocco schreef:

Dat was dan een AZ (geen AZAM, en A lijkt me ook sterk…) met 425cc,
en vier versnellingen,
de vierde was van je weg, maar dan rechts… (naast 2).

die eend had dan vast zo’n “buis-stuur”?
met een diametersgewijze spaak?

Ja sorry, Rocco…...als je zoals ik boven de 50 zit….dan gaat het geheugen je soms wat parten spelen… Cool

Ik geloof je op je woord dat er nooit een 2CV is geweest met een 3-bak…...ik begin nu ook te twijfelen. Neutral
I.i.g. was het er zo eentje (met dank aan SZ) :

Hoe dan ook…..ik herinner mij i.i.g. hoe ik de pook (dus van 3 naar 4 vermoed ik Surprisedops: ) met 1 vinger naar achteren trok…..je had in een Eend nog het gevoel dat de motor nog echt moest *werken* als je optrok..(vooral met 3 of 4 personen)...het leek wel een Autobus Laughing
Of beledig ik nu iemand ? Wink

Profiel  
 
Tom Duckpower
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2487
Geregistreerd: 27-03-2004

Gepost: 04 juni 2004 11:12 PM
  [ # 21 ]

mij niet Smile, rij meestal alleen dus optrekken gaat best…..
als het echt moet (golf oid achter me) wil ik wel eens rustig aan doen…....

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 05 juni 2004 12:09 AM
  [ # 22 ]

als je hem met 1 vinger naar achteren trok, is dat van 2 -> 3…
(of AR -> 1, maar das minder gezond.)

mij beledig je niet!
een van de eigenschappen van een goede auto (lees: 2cv) is volgens mij dat je hem voelt en hoort werken,
dat je de weg voelt en hoort,
dat je contact hebt met alles rondom je.
pas dán besef je hoe hard je eigenlijk gaat. (God schiep de mens niet met de bedoeling om 70km/u te gaan… en dat voel je ook niet in een moderne auto)

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 05 juni 2004 12:25 AM
  [ # 23 ]
rocco schreef:

...een van de eigenschappen van een goede auto (lees: 2cv) is volgens mij dat je hem voelt en hoort werken,
dat je de weg voelt en hoort,
dat je contact hebt met alles rondom je.
pas dán besef je hoe hard je eigenlijk gaat. (God schiep de mens niet met de bedoeling om 70km/u te gaan… en dat voel je ook niet in een moderne auto)

Helemaal mee eens…..en dat gevoel had ik ook een beetje met een Renault-6 TL….eveneens met een *wandelstok* Wink

Dit mag toch wel even hè..in een 2CV draadje ? Surprisedops:
Ik heb er drie van gehad….heel af en toe zie je er nog weleens eentje rijden, maar lang niet zoveel als de 2CV…..dat is immers een echte klassieker. Cool

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 05 juni 2004 01:23 AM
  [ # 24 ]

Liever geen R6sen in een 2cv draadje,
en wel om de simpele reden dat uw 2cv-moderator er niet tegen bestand is…
en mn verlanglijst is al zo lang! Wink

maar ik ben dus blij dat je mn mening deelt…
er zijn niet veel mensen met die mening denk ik.

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 05 juni 2004 04:55 AM
  [ # 25 ]
rocco schreef:

Liever geen R6sen in een 2cv draadje,
en wel om de simpele reden dat uw 2cv-moderator er niet tegen bestand is…
en mn verlanglijst is al zo lang! Wink

maar ik ben dus blij dat je mn mening deelt…
er zijn niet veel mensen met die mening denk ik.

Als jij zo’n Eendofiel bent, klopt je onderschrift niet. Jouw Eend heeft niet een 0,6 liter moter maar een 0,602 liter motor.

En ja, die 2 cc maakt heel wat verschil !

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
Tom Duckpower
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2487
Geregistreerd: 27-03-2004

Gepost: 05 juni 2004 01:02 PM
  [ # 26 ]

idd, wel 0,0000001 PK!!!!!!!! zul je merken Smile

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 05 juni 2004 01:19 PM
  [ # 27 ]

Nou LE,
denk je dan dat een 1.6 1600 cc heeft?
de 1.9d van de BX heeft er zelfs 1905!  Wink

Ik bedoel met het onderschrift maar dat het niet allemaal 1.6 16V’s moeten zijn Smile

bovendien ben ik wel een eendofiel,
want ik ken alle cilinderinhouden van de eenden uit mn hoofd (zijn er wel maar vier…):

-375cc (A,AU)
-425cc (AZ,AZAM,AZU,AZL,...)
-435cc (2cv4,Dyane 4,AK250)
-602cc (2cv6,Dyane6,Ami6,Ami8,Méhari,Acadiane,AK400)

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 05 juni 2004 03:59 PM
  [ # 28 ]

En dan nu de beloofde rijervaringen met de eend:


Vrijdag 4/6/4 ben ik met m’n vriendin in ‘t huwelijksbootje gestapt !


het vervoermiddel was dus: een witte 2CV6 uit 1986, met zwarte spatborden.

De auto heeft het goed uitgehouden, ondanks de toch wel redelijk lange tocht Rijssen-Wierden-Ommen-Nijverdal !!

Het was wel een aardig gezicht, die optocht :

Eend voorop, gevolgd door slechts 2 Citroens (C5 en Xantia)

De SUV’s (XC90 T6 en XC90 d5) vielen in het gezelschap natuurlijk erg uit de toon, net zoals een Agila en een foute Deawoo.

foto’s volgen binnenkort !

algehele hilariteit bij het gemeentehuis: ik had de auto even uitgezet, om de stoet te laten passeren en een parkeerplekje te laten vinden…
duurt natuurlijk even 38 personen.
Na die vijf minuten de startknop van de Duck maar weer opgezocht, en ja hoor:  NIET STARTEN

Oorzaak: ik had de lichten 4 minuten laten branden zonder draaiende motor…

Maar na even doorstarten kwam het witte gevaarte weer in beweging.

Groeten,

XTR

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 05 juni 2004 04:05 PM
  [ # 29 ]

Proficiat!!

Het zal wel niet aan die 4 lichten gelegen hebben,
want dan zou je niet meer kunnen doorstarten lijkt me.

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 05 juni 2004 08:22 PM
  [ # 30 ]
rocco schreef:

Nou LE,
denk je dan dat een 1.6 1600 cc heeft?
de 1.9d van de BX heeft er zelfs 1905!  Wink

Ik bedoel met het onderschrift maar dat het niet allemaal 1.6 16V’s moeten zijn Smile

bovendien ben ik wel een eendofiel,
want ik ken alle cilinderinhouden van de eenden uit mn hoofd (zijn er wel maar vier…):

-375cc (A,AU)
-425cc (AZ,AZAM,AZU,AZL,...)
-435cc (2cv4,Dyane 4,AK250)
-602cc (2cv6,Dyane6,Ami6,Ami8,Méhari,Acadiane,AK400)

Dan heb ik niets gezegd want ik weet niet alle cylinderinhouden uit mijn hoofd.

Wel weet ikdat de 1e Eend 9 PK had (in plaats van 2, wat veel mensen denken).

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook