klapperende voorwielen,.....
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 03 juni 2004 08:29 AM

uhm, okay hoe ga ik dit uitleggen..

Ik heb een weggliggings probleempje denk ik en ik heb geen echt idee wat het nu eigelijk is.

1e
Als ik op de snelweg rij en een paar korte stuurbewegingen maak lijkt het alsof mijn zx heel snel in en soort (ka)dans komt aan de voorkant. Het lijkt wel of hij niet direct meer rechtdoor wil dan maar met alle plezier de bocht om wil. Ik liever niet… Die stuurbewegingen zijn niet meer dan 3-4 cm naar links en rechts. laat ik het stuur dan los Twisted Evil  dan blijft dit nog een keer of 4 doorgaan…

2e
rij ik op een klinkerweg/slehtwegdenk dat klappert het een beetje aan de voorkant, net als of er bouten loszitten, maar ik heb wdb niets kunnen vinden. Ditzelfde gebeurt als ik met een gangetje van 60 ofzo over een verkeerdrempel heen ga, waar de prima te doen is. Uit het verleden kan ik me herinneren dat dit nooit een probleem was. Voor de goede orde, ik heb het niet over raggen tegen een duits merk Wink
soms lijkt het bij die klinker/slechte wegen als of de tikken tegen mijn stuur komen. Hierbij zou je dan denken dat mijn stuurbout niet goed vast zit.. maar dat is wle het geval….

Zucht, vraag me af of iemand me een beetje kan volgen. Heb even het idee gehad dat ik teveel gewent was aan de stugheid van de astra sport en seat sport die ik van mijn baas has maar dat is het niet.

Twisted Evil  zit me af te vragen, heel brutaal, ik weet het, of er in de buurt van Utrecht niet iemand zit van dit forum die er kaas van gegeten heeft en me misschien op het goede spoor kan zetten….

Tsja, garage, dat kan, maar heb er slechte ervaringen mee, spontaan is dan alles aan vervanging toe en aangezien ik momenteel flink vrije tijd heb, helaas, wil ik zelf weer eens gaan sleutelen, maar waar…... waar moet ik mee aan de slag…


oh ja, de dempers zijn droog…, dat betekent dat ze of goed , of dat ze al helemaal leeg zijn..
Denk zelf dus aan versleten dempers,, of rubbers bij stabilisatir stang voor of iets dergelijks…

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25375
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 03 juni 2004 01:01 PM
  [ # 1 ]

Ik denk dat je een kapotte stuurkogel hebt. of het gewricht in je stuurhuis. Anders een fusee..
Ik herken het gedrag en bij mijn DS waren er twee stuurkogels slecht….

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 03 juni 2004 04:57 PM
  [ # 2 ]

ik durf het BIJNA niet te vragen…...

hoop euries ?? zelf te doen ??????

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25375
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 03 juni 2004 05:31 PM
  [ # 3 ]

ik heb echt geen idee. Meestal is een stuurkogel wel los te koop, maar hoe het bij een ZX zit weet ik niet. Eens stuurkogel komt soms zo los , soms heb je een soort pers nodig. de kogel kost denk zo’n 20 euri.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 03 juni 2004 10:36 PM
  [ # 4 ]
ZX-Cruiser schreef:

Ergens heb je blijkbaar speling, dus je moet je ophanging helemaal nalopen. Ik had versleten draagarmrubbers en dat ging wel aardig maar gaf wel kloenk geluiden op rammelweggetjes.
Zie m’n site daarvoor. Kan je zien wat ik bedoel Smile

Ik heb idd het vermoeden dat ik hetzelfde heb als jij op je site beschrijft. ALs ik die dingen loshaal en vervang moet er dan ook opnieuw worden uitgelijnd?

Zou dit ook de reden kunnen zijn waarom mijn binnenste wiel bij snelle bochten momenteel wat moeite met volgens heeft ?

Wat kost het eigelijk om die dingen te vervangen die jij op je site hebt staan. Bedoel dan voor en achter. Achter vervangen is idd, lijkt em, een fluitje van een cent…

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 05 juni 2004 01:15 AM
  [ # 5 ]

Nah we zijn eruit hoor…

Vandaag dus ff bij de dealer langsgeweest en in het kader van een zomercheck de boel ff laten nakijken voor 20 eurie. Op die manier wist ik tenminste wat er was.

Nu blkee dat het trillen van mijn remmen voor, let op, werd veroorzaakt door een verschil van 70% !! tussen ra en la. Dat heeft hij gelijk in orde gemaakt en weg was de trilling.

Wat het klappeen betreft, mijn linkerpoot, veer poot, heeft een manko. Op het bovenste bevestigingspunt, onder de kap dus, schijnt een lagertje te zitten en dat is kapot. poot hoeft niet vervangen te worden maar moet er wel uit om dit te verhelpen. Hier zit dus ook speling.

Heb dus besloten om bij Jager in Culemborg de boel voor 430 eurie volledig te laten verlagen . DIt met nieuwe poten, veren, uitlijnen en stellen van lampen en de rest van de boel.

Waar ook nog iets aan moet gebeuren is dus de fusee. Het bleek dat er scheurtjes in dat rubber zaten. Voor de APK MAG er GEEN scheurtje in zitten, anders afkeur.
Nu is het punt dat, chef werkplaats zei dat, als ik het door hem laat doen, hij de volledige fusse dinges moet vervangen. Citroen levert dat als een geheel. Als hij dat doet, MOET de boel weer worden uitgelijnd. Hij gaf dus het advies om die rubbertjes ff bij de Halford te halen voor een kwartje perstuk , de ene bout los te draaien, let wel, 1) tikje erop, nieuwe rubbertje erop, en de boel weer vast et zetten. Op die manier hoef je niet uit te lijnen en ben je voor een euroe en een halfuurtje werk klaar.

Mag wel zeggen dat ik dat een nette manier vind, hij had ook kunnen stellen dat die complete handel gedaan moest worden…. toch?

Al met al zijn we weer rond.

Is er overigens nog belangstelling voor stapgewijze foto’s als ze m’n zx gaan verlagen ?. ze schijnen het daar wel leuk te vinden als de mensen echt belangstelling hebben en er bij blijven….

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 05 juni 2004 09:25 PM
  [ # 6 ]

Hoeveel lager? grinnik, dat was dus ook de vraag van die garage…

Hij; “Geen enkel eprobleem meneer, hoeveel cm wilt u um lager hebben?”
Ik; ” ik zat te denken aan 40, is dat mogelijke?”
Hij: (na even stilte) “Geen enkel probleem meneer, maar dan hoop ik wel dat u mm bedoeld want anders is het zo rot voor het wegdek…...”
Ik: met een rooie kop maar dat zag hij natuurlijk niet, ysja, u bent de vakman he Surprisedops:  Surprisedops:  Surprisedops:

Ik laat dan gelijk die fussee dingen ff meepikken. Wat is trouwens jullie mening daarover, de citroen monteur zegt: haal lekker ff rubbertjes bij de brezan, en bij de brezan zegt men, joh vervang dat hele ding….
Ik snap wel dat de brezan wil verkopen maar wat is nu weijsheid?

Overigens, Ik wil dus van dat verlagen ff fotoserie maken voor degeen die het zelf gaat doen. Heeft iemand dan ruimte om die pics te hosten?


en uhm, eigelijk is er een dingetje waar ik wat dat verlagen betreft aan zit te denken…

Straks is dat gebeurt, vind ik het DRIE keer NIKS… en ja, dan kan je niet meer terug. Heb wel eens in een verlaagde astra gereden maar das toch heel anders. Is hier misschien ieman dmet een verlaagde zx waar ik eens een kort stukje in kan proberen ?

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 06 juni 2004 05:23 AM
  [ # 7 ]

de citroën monteur zegt: haal lekker ff rubbertjes bij de brezan, en bij de brezan zegt men, joh vervang dat hele ding

In dit geval lijkt het me dat de (eerlijke) Citroen Monteur gelijk heeft, sinds wanneer hebben ze bij Brezan verstand van Citroens?

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 07 juni 2004 03:50 AM
  [ # 8 ]

Inderdaad, bij Brezan kunnen ze alleen maar het Kijk & Plakwerk. Rolling Eyes

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook