Uitlezen foutcodes ZX
giellie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 98
Geregistreerd: 03-06-2004

Gepost: 03 juni 2004 08:41 PM

Hoi allemaal,

Ben nieuw hier op het forum en sinds kort de trotse Wink eigenaar van een ZX Reflex 1.4 uit ‘92.

Auto rijdt op zich prima maar als ik rij gaat af en toe dat waarschuwingslampje branden, van de injectie/motor. (meest rechter lampje)
Weet iemand wat veel voorkomende oorzaken hiervan zijn?

In instructieboekje staat naar dealer gaan, maar is het mogelijk om zelf de foutcodes e.d. uittelezen en hoe zou dat dan moeten?

Thnx,

Giel

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 03 juni 2004 09:10 PM
  [ # 1 ]

Deze vraag had ik gisteravond ook. Ik heb op ebay rondgesnuffeld en daar heb je apparaatjes om eea te kunnen uitlezen. echter, ik kreeg de indruk dat dat alleen werkte op moderne wagens als xantia en wat zx betreft op de 16v versies.

de apparaatjes kosten niet zo heel veel, weet iemand hier meer van ?

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 03 juni 2004 10:12 PM
  [ # 2 ]

hee, das dus interresant om te horen want…

ik zag gisteravond op ebay idd een apparaatje dat de codes uit kan lezen en met de manual die je erbij krijgt kan je dan adv de codes de betreffende melding opzoeken.

er stond ook een schemaatje bij waar allerlei types van de zx met hun electronische systeem werden genoemd, alleen, er stond als bouwjaar 91 bij en ik had daardoor het dee dat ik met 93 uit de boot viel…

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 03 juni 2004 10:35 PM
  [ # 3 ]

Ben nieuw hier op het forum en sinds kort de trotse eigenaar van een ZX Reflex 1.4 uit ‘92

Welkom mede ZX-Rijder. Ik heb zelf ook een ZX1.4i Reflex uit 1992.
Is die van jou ook toevallig rood? volgens mij zijn de meeste AX, ZX en Bxen rood van kleur.

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 04 juni 2004 10:02 AM
  [ # 4 ]
Profiel  
 
giellie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 98
Geregistreerd: 03-06-2004

Gepost: 04 juni 2004 02:54 PM
  [ # 5 ]

WOW! wat een snelle reacties Laughing

Ok ik ga het iig proberen met dat stukie draad en schakelaartje. Daar moet dan wel uit te komen zijn. Jullie lezen morgen of overmorgen wel hoe het is verlopen…....

Thnx,

Giel

Profiel  
 
giellie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 98
Geregistreerd: 03-06-2004

Gepost: 05 juni 2004 02:23 PM
  [ # 6 ]

Nog niet gelukt. Gisteravond regende het een beetje te hard Wink

Maar uiteraard wel ff gekeken. Alleen “PIN M720 green 2-pin connecter” is dat die connecter die bij de bobine ergens een beetje loopt rond te hangen?
Of zit ie toch ergens bij het zekeringenkastje?

Giel

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 06 juni 2004 04:56 AM
  [ # 7 ]

Ik weet niet waar bij jouw de bobine zit
Maar bij mij in een relaiskast onder de kap, is in de buurt vd accu.

Die stekker bij de bobine is voor het afstellen van de onsteking, zie topic “Connector bij de bobine” onder ZX.
De (groene) 2-polige diagnose stekker zit inderdaad in de relaiskast vlakbij de accu.

Bij mij zit er overigens maar 1 draadje aan de stekker, het andere draadje zit los met een rode connector eraan. Hoort dit zo, of zou deze in het verleden afgebroken zijn?

Profiel  
 
giellie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 98
Geregistreerd: 03-06-2004

Gepost: 07 juni 2004 12:56 AM
  [ # 8 ]

Vandaag poos aan het meten geweest, nadat ik eindelijk de goede connector gevonden had. Zit bij trouwens ook maar 1 draad aan. Andere is denk ik idd voor massa. Maar CHECK ENGINE lampje ging branden en na indrukken schakelaar zoals beschreven stond gebeurde er niets…...

Grrrrrrrr kreeg dat lampje niet aan het knipperen. En toch echt alles opgevolgd zoals het beschreven stond. Denk dat ik dinsdag maar ff langs de dealer ga om te kijken of zij m wel goed kunne uitlezen. Als dat zo is kan ik altijd weer een dag gaan proberen Wink

Iig allemaal bedankt voor de tips en links….

Giel

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook