Te koop: BX 16 TRS uit 1983!
bx19gt
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 200
Geregistreerd: 18-01-2004

Gepost: 03 juni 2004 09:38 PM

Hallo BX-liefhebbers,

Sinds een jaar heb ik een mooie beige BX 16 TRS in de stalling staan. Deze ontzettend leuke wagen is gebouwd in augustus 1983, en heeft dus nog het kaarsrechte type1-dashboard, welke alleen maar het eerste jaar zijn geleverd op de BX’en. De latere type 1’s kregen een iets afgerond dashboard.

Wat gegevens van de auto:

*kilometerstand: 160.369
*kleur: GDY-S (beige)
*roest: weinig (zeker gezien z’n leeftijd)
*bruin interieur (behalve de stoelen, die zijn grijs).
*4 electrische ramen
*centrale portiervergrendeling
*1600-motor die al eens (gedeeltelijk?) is gereviseerd

Enkele foto’s van deze BX:






De auto staat al een jaar in de stalling, in een dorpje vlakbij Breda. Hij staat droog en de staat van de auto lijkt mij niet erg verslechterd sinds een jaar geleden, toen ik de BX rijdend vanuit Rijssen naar Breda heb gereden.
Zoals al op de foto blijkt, heeft de BX achterschade, die mijns inziens niet al te moeilijk is te herstellen. Kwestie van rechttrekken en spuiten. Ook is de achterklep is aan vervanging toe, omdat die op meerdere plekken is gebroken.
Ook lekt de remservo LHM, en wel in het interieur, vlak onder de pedalen. Dit lijkt me niet al te moeilijk te vervangen.

Ik verkoop de auto vanwege opruimingsdrang, die is begonnen sinds ik mijn Digit hebt gekocht. Die vind ik iets interessanter dan de BX 16 TRS.

Prijs van de BX is 100 euro, inclusief een achterbak vol onderdelen.
Een mooie witte type 1 achterbumper is voor 20 euro erbij te koop.

Red deze zeldzame 83’er BX, anders rijd ik ‘m met onderdelen en al naar de sloop…!!

Reactie graag privé op .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken) of 06-19902440.

ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 16 x BX

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook