6 van de 7
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 Volgende > 
   
De RDW en een motorombouw..
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 10 februari 2011 06:26 PM
  [ # 76 ]

Heren, ik heb net gebeld met de RDW, want ik wilde het toch zeker weten. Auto moet herkeurd worden. Het is naas thet papierwerk ook een technische keuring omdat het motorvermogen met +40% toeneemt. De ‘technische’ man omschreef het als volgt: Alles wat met de aanpassing te maken heeft gaan we nalopen en herzien ongeacht of het een motorisering is die standaard geleverd is in dit type. Dat is dus mooi k. want ik heb nog een aantal kogels en lager van de ophanging die aan vernieuwing toezijn en heb geen zin dat ze dat ook bij spontane ingeving gaan nakijken en de auto afkeuren.

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 10 februari 2011 06:31 PM
  [ # 77 ]
waterman schreef:

Klopt helemaal. In theorie moet dat gewoon werken. Je moet echter wel met een verklaring van de fabrikant aantonen welke motor met welk vermogen je gemonteerd hebt.

Kun je me uitleggen wat je bedoeld met een verklaring? Ik neem aan dat het RDW toch ook gewoon kan inzien dat mijn nieuwe motor overeenkomt met de ooit geleverde TRD Turbo II blokken? Of moet ik echt met een briefje aan komen kakken die citroen nederland me heeft toegstuurd waar eigenlijk hetzelfde op vermeld staat als wat in mijn originele instructieboekje ook vermeld staat, oftewel ‘ja, een trd II is ook in nederland geleverd’. Sorry voor mijn cynische opmerking, maar ik word soms wel een beetje moe van dit soort onzinnigheden.

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6068
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 10 februari 2011 06:38 PM
  [ # 78 ]

Sterker nog, de meneer die je aan de telefoon hebt gehad lijkt je verkeerd voorgelicht te hebben. Tenzij de regels (weer) veranderd zijn…

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43074
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 10 februari 2011 07:22 PM
  [ # 79 ]
XM 2.9 V6 Exclusive schreef:

moet ik echt met een briefje aan komen kakken die citroen nederland me heeft toegstuurd waar eigenlijk hetzelfde op vermeld staat als wat in mijn originele instructieboekje ook vermeld staat.

Ja, dat moet. Men moet een verklaring geven waarin staat wat voor motor het is, welke code, welk nummer en hoeveel KW’s bij hoeveel toeren hij ontwikkeld.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 10 februari 2011 08:34 PM
  [ # 80 ]

Bij mij was het destijds genoeg om de motorcode te laten zien (met de vinger het plaatje aanwijzen) zij konden in hun systeem het blok terug vinden. (zoeken ze in hun systeem (in mijn gevoel) citroen BX 1986… daar staat een rijtje, nou kies maar de sport en daar hadden ze de gegevens).

Verder is bij meer dan 20% vermogen winst moet de keurmeester beoordelen of een geluidstest noodzakelijk is. Heb je een orginele uitlaat dan is dat dus niet nodig.

Dit was 1,5 jaar geleden het geval!

kosten keuring 48 euro ofzo…

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 11 februari 2011 03:13 PM
  [ # 81 ]

Nou ik heb er eens een nachtje over geslapen. Ik ga maar eens een afspraak maken en vragen wat ik nou preces mee moet nemen. Ik neem aan dat ik bijvoorbeeld met een kopie kentekenbewijs van het veruitg waar het blok uitkomt, al een heel eind kom. Het is tenslotte een motorisering met nederlandse typegoedkeuring. Mocht dat niet baten en heeeft de RDW andere suggesties met het overleggen van documentatie dan doen we dat gewoon.

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 11 februari 2011 06:07 PM
  [ # 82 ]

Ik ben benieuwd! Mijn Limo moet dus eigenlijk ook nog zo’n procedure ondergaan…

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 11 februari 2011 06:34 PM
  [ # 83 ]
25trd schreef:

Ik ben benieuwd! Mijn Limo moet dus eigenlijk ook nog zo’n procedure ondergaan…

Hoe vervelend het ook klinkt; Yep!

Ik zal eerst wel nog een keer bellen met de RDW wat ze nou willen alvorens ik een afspraak maak. Ik hou je wel op de hoogte en zoals hierboven vermeld. Wellicht heb ik nog een klein beetje hulp van jou hulp nodig.

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 11 februari 2011 06:40 PM
  [ # 84 ]

als het goed is, kan ik je nog aan een kopie van de papieren helpen, maar dan moet ik wel even zoeken, mijn ‘voormalige’-auto-administratie is een zooitje Wink Het kenteken heb ik sowieso nog wel…

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43074
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 05 april 2012 12:10 PM
  [ # 85 ]
XM 2.9 V6 Exclusive schreef:

een technische keuring omdat het motorvermogen met +40% toeneemt.

even een update en het stof van dit topic afblazen. De oude regel van keuren bij 40% of meer stijging van het vermogen klopt namelijk niet (meer):

Wij hebben een saab 900 van 1986 waar in een 16v blok van een 92-er in heb. Van 99 naar 128 pk. Ik dacht, mooi, onder de 40%, niets aan de hand. Tot iemand mij wees op een wijziging in de regels.
En waar je vroeger tot 40% mocht gaan is dat hedentendage nog slechts 20%...Ik heb dus even contact opgenomen met de RDW hierover dus… Hier onder het antwoord van de RDW:

Geachte heer Waterman,

U vraagt informatie over het wijzigen van of de wijziging aan de motor van uw personenauto. 

Als er een wijziging aan de motor van een personenauto is aangebracht, dan moeten het kentekenbewijs en het kentekenregister worden gewijzigd. Hiervoor moet u het voertuig voor een keuring bij één van de keuringsstations van de RDW aanbieden.
Het gaat om de volgende wijzigingen:
- het aanbrengen van een motor met een andere motorcode of van een ander motortype;
- het wijzigen van het aantal cilinders;
- het wijzigen van de cilinderinhoud;
- het wijzigen van het vermogen van de motor, waardoor deze meer dan 20% afwijkt van de oorspronkelijke waarde;
- het wijzigen van de brandstofsoort, met uitzondering van de wijziging naar een al of niet tot vloeistof verdicht gas (bijvoorbeeld LPG of aardgas

In alle gevallen moet u tijdens de keuring aantonen uit welke voertuig de motor afkomstig is en wordt tijdens de keuring nagegaan of het voertuig aan de gestelde eisen voldoet. Als dit het geval is worden de gegevens op het kentekenbewijs en in het kentekenregister aangepast en wordt er een gewijzigd kentekenbewijs verstrekt.

Kosten:
De kosten kunnen variëren van € 26,00 tot € 80,00. Dit is afhankelijk van het aantal wijzigingen.
Als de personenauto in gebruik is genomen na 30 juni 1999 worden de eventuele aanvullende testen ook in rekening gebracht. 
* Vraag uw importeur om informatie of uw ‘nieuwe motor’ kan voldoet aan de emissie-norm zoals de fabrikant die heeft getoets. De RDW kan na goedkeuring van de voertuigfabrikant de gegevens wijzigen in het kentekenregister.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

meneer x,

medewerker technische ondersteuning RDW

Omdat ik niet helemaal gek ben en de rdw wel vaker iets meld waarvan ze zelf niet weten of het klopt, ben ik gaan nazoeken of dit correct was. Het blijkt te kloppen en één en ander kan je nalezen in de “regeling voertuigen 2009”  hoofdstuk 6, paragraaf 1, artikel 6.3, sub r.

Doe er je voordeel mee Smile

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 06 april 2012 08:56 PM
  [ # 86 ]

Inderdaad, even langs de RDW keurinkje 46 euro aftikken en je rijd legaal rond.

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Redbird
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 208
Geregistreerd: 18-01-2007

- BX BX 19 GT mk2
Gepost: 05 maart 2013 12:28 AM
  [ # 87 ]

Wat doe je als die “motor” wijziging voor deze wetswijziging heeft plaatsgevonden (19jan 2013), moet dan iedereen zijn auto laten (her)keuren…

Goede raad is voorraad

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43074
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 05 maart 2013 12:30 AM
  [ # 88 ]

Hoe kom je bij 19 januari 2013 als ik vragen mag?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Redbird
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 208
Geregistreerd: 18-01-2007

- BX BX 19 GT mk2
Gepost: 05 maart 2013 08:51 PM
  [ # 89 ]

per 19 jan zijn er regeltjes veranderd mbt rijbewijs E etc, ik dacht misschien is dit ook aangepast op die datum, omdat ik nog niet eerder van deze “nieuwe” regels heb gehoord.

Goede raad is voorraad

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43074
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 05 maart 2013 10:02 PM
  [ # 90 ]

Ok, I see. Nee, de nieuwe regels zijn niet zo nieuw. Ze bestaan al sinds 2009. Heb je die auto dus voor 2009 aangepast en voldoet hij destijds aan de regels, dat wil zeggen niet meer dan 40% vermogenswinst, dan is er volgens mij niets aan de hand. Heb je hem na 2009 aangepast dan zal hij dus aan de regels van nu moeten voldoen. Dus, meer dan 20% vermogenstoename = keuren bij de rdw.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
 
6 van de 7
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook