4 van de 7
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
De RDW en een motorombouw..
C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 09 januari 2009 08:38 PM
  [ # 46 ]

Goh, nooit geweten dat de 306 ook met 6-bak geleverd is. Weet iemand misschien de overbrengingsverhoudingen van het betreffende tandwielkastje? Wie weet schroef ik er ook een aan mijn dieseltje Laughing

Profiel  
 
C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 13 januari 2009 09:08 PM
  [ # 47 ]

Even een schopje geven… Wink

Profiel  
 
GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 13 januari 2009 10:30 PM
  [ # 48 ]

Euhm even zelf op zoek gaan naar info? Bovendien is dit niet het juiste topic om dit soort specifieke vragen te stellen.

Dan kun je beter een zelfstandig draadje onder mechanisch zetten.

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  
 
C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 14 januari 2009 12:37 AM
  [ # 49 ]
GoodOldDiesel schreef:

Euhm even zelf op zoek gaan naar info? Bovendien is dit niet het juiste topic om dit soort specifieke vragen te stellen.

Dan kun je beter een zelfstandig draadje onder mechanisch zetten.

Daar heb je een punt.

Profiel  
 
robbie25cx
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 314
Geregistreerd: 23-09-2004

Gepost: 28 januari 2010 12:04 AM
  [ # 50 ]

ik wacht nog steeds op een antwoord, 3x aan de keurmeester gevraagd die ons bedrijf bezocht, 3x meteen aan de telefoon gezet met de man die er over ging, 3x beloofd terug te bellen, en je raad het al…. Ik wil een auto ombouwen van 1,1 naar 2 liter met ALLE specificaties, dus ook onderstel en verrstevigingen. Deze auto is origineel zo geleverd, dus moet niet moeilijk zijn met de typegoedkeuring. Maar hoor telkens een ander verhaal….... Denk dat ik maar een 2 liter kenteken koop…...  tongue wink

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 28 januari 2010 10:35 AM
  [ # 51 ]

ik zou geen 2l kenteken kopen als ik jou was. (tenslotte is omkatten een misdrijf)
gewoon ombouwen, als de auto zo geleverd is is het geen probleem. Sterker nog de eisen zijn ondertussen al weer aangepast en nog makkelijker geworden voor auto`s van voor `98 (geloof ik)

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Traindriver (verbannen)
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 27-03-2006

- Xantia 1.8i 16v
Gepost: 17 april 2010 04:10 PM
  [ # 52 ]

Beste mensen,

In dit topic lees ik berichten van de RDW en het wisselen van motoren…

In de praktijk is het HEEL simpel.

Heb je een benzine motor met 4 cylinders en je wil er een benzine motor in hangen met 4 cylinders dan heb je geen probleem!

Het type op het kenteken zegt immers NIETS over de inhoud!

Voorbeeld BX 19 TRI is een type goedkeuring:
- in het vakje cylinder inhoud staat—
- in het vakje BRANDSTOF staat BENZINE

e.t.c.
hang je hier een 1400 of een 2 liter in is er GEEN probleem.

WEL heb je een probleem als je van een 4 cyl naar een 6 of 8 cylinder gaat, dan moet je contact opnemen met de RDW

Ook het ombouwen van schakel naar automaat is geen probleem, hier staat niets van op het kenteken.

Een probleem wordt het pas als je van brandstof wisselt….

Benzine naar gas, gas naar benzine diesel naar plantaardige olie of andersom, benzine naar duiesel e.t.c.
DAN moet er contact opgenomen worden met de RDW

voorbeeld :
kentekenbewijs van een MINI racing green

Merk mini
type racing green
brandstof Benzine
vermogen—
cylinders 4

Nen nee, op het kenteken staat NIET dat het een race auto is Wink


of er dus een mini 850cc blok in zit of een getunde 1410 CC in zit staat NERGENS!


Ook de ombouw van een 8V naar 16V lieverd geen problemen op!


Bij de APK wordt er gekeken naar de uitstoot normen voor het bouwjaar, en als die gehaald worden is het ook in orde, ik heb nognooit een APK monteur zien zoeken naar een motorcode

Wel heb ik een APK monteur extra naar het kenteken zien kijken bij een visa waar een GSA 4 cylinder in lag…. dit was dus keurig bij de RDW gemeld en genoteerd op het kenteken

conclusie als je van brandstof OF cilinders wisselt moet het kenteken aangepast worden
wisselje cc’s of kleppen is er NIETS aan de hand!


Een BX 2.0 16V komt dus gemakkelijk door de keuring, en hoeft op kenteken NIET te worden aangepast

Een BX 19D met een 2.1 XM motor incl turbo veranderd ook niet van cylinders en brandstof en kan dus ook gewoon voor de APK

Een BX V6 is een ander verhaal, dan veranderen de cylinders van 4 naar 6

voor wat betreft het vermogen en de 40% regeling….
Heel simpel, dat wordt alleen bij BEDRIJFSWAGENS genoteerd

Staat er bij een Visa of BX 1.4 een vermogen op het kenteken ?  NEE!

Bij een berlingo of Jumpy wel!

Greetz

Vroeger had ik een ZX Spectrum en een ZX 1.9D break, nu een xantia

Profiel  
 
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 18 januari 2011 12:25 PM
  [ # 53 ]

kom voor mijn werk wel bij de rdw met golfjes 2 met golf 3 1.9d motor

Van benzine naar diesel—> met motorblok die niet in een golf 2 is geleverd. (alleen met 1500D 1600D en 1600TD(

En de autos komen er gewoon door na een roetmeting en weegsessie.
Enige is dat de rdw wil dat jij kan aantonen uit welke auto die motor komt bijvoorbeeld dmv een kenteken.
Datwillen ze alleen weten zodat ze niet zelf hoeven op te zoeken welk blok het is en hoeveel kw hij heeft etc.

Heb bij rdw gevraagd of je een blok om mag bouwen er is een type met alleen benzine 6cillinder. Als je er dan diesel uit een ander model ( ook 6cill) in hangt levert dat ook geen probllemen op.

Auto’s voor 1998 mag je zoveel aan prutsen qua motorsoort als je zelf wil zei de keurmeester tegen mij.
Na ‘98 word dat lastiger ivm veiligheidseisen en uitstootnormen etc.

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 18 januari 2011 02:59 PM
  [ # 54 ]

ik dacht dat er een limiet was. Indien er meer dan 40% vermogens toename is tov origineel dient er een keuring te worden gedaan. Daar zou je dan nog onderscheid in hebben, grote en kleine keuring. Dat is dus niet zo begrijp ik ?

Profiel  
 
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 18 januari 2011 03:34 PM
  [ # 55 ]

Dat is wel zo want dan gaan ze kijken of je remmen enzo het vermogen aankunnen.

Alleen bij die benzine naar diesel krijg je minder vermogen in dit geval. Dus hoef je alleen aan te tonen waar de motor weg komt.
Voor auto’s na 98 word het moeilijker om “zomaar” een motor die in die max 40% valt erin te lepelen. Dan kom je er niet door als dat soort blok niet in dat type is geleverd.
Zal wel met veiligheid te maken hebben, aangezien de motoren van tegenwoordig natuurlijk een deel van de kreukelzone zijn en dat soort veiligheidsdingen…

Dat is mij verteld @ rdw Smile

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 09 februari 2011 01:57 PM
  [ # 56 ]

Ik heb mijn CX 25 diesel omgebouwd naar een 25 Turbo II diesel, oftewel van 75 pk naar 120 pk (als ze dat nog heeft). Dit is een toename van meer dan 40%. Moet ik haar nu wel of niet laten omkeuren. De één zegt namelijk dat het niet nodig is gezien het bouwjaar en aan tal cilinders/brandstofsoort en de ander wel ivm de vermogenstoename. Heel eerlijk gezegd heb ik er totaal geen zin in, want het zijn een stel mierenn..kers bij de RDW hier in Arnhem. Wat als ik het gewoon niet doe en ooit eens een ongeval krijg of aangehouden word door de douane?

Bij de apk is ze overigens niets opgevallen dat er ineens een turbo aan het blok hing. Kan natuurlijk ook met de leeftijd van de keurmeester te maken hebben gehad.

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 09 februari 2011 05:06 PM
  [ # 57 ]

Mijn CX rijdt al 5 jaar zo rond (van ongeblazen naar turbo2), ik heb er wel eens over gedacht om de boel te laten herkeuren, maar het lijkt me idd niet superspannend…..

Anyone?

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
Gepost: 09 februari 2011 05:14 PM
  [ # 58 ]

Keuringstechnisch is het ombouwen geen probleem, maar hoe zit het met de verzekerin? Die lachen er niet mee als je mee vermogen hebt…

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 09 februari 2011 05:33 PM
  [ # 59 ]

Dat is ook wat ik in het achterhoofd heb met een dergelijke actie. Als je een klapper maakt en de verzekering moet gaan dokken zouden ze hier wel eens een reden in kunnen zien om de boel op de eigenaar van het voertuig te verhalen.

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 09 februari 2011 05:42 PM
  [ # 60 ]

Nou idd. Dat is een discussie die ik laatst met een vriend van me voerde die bij de polisi werkt. Hij zij ook wat nou als je aangehouden word tijdens een algemene controle (zo’n fuik) of als je een behoorlijk ongeluk veroorzaakt waar de technische recherche aan te pas moet komen. Dan heb je wel degelijk een probleem. Kon ik hem geen ongelijk in geven.

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
 
4 van de 7
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook