9 van de 12
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
   
Fokko’s BX automaten -  Gaat naar Amerika!
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 23 oktober 2014 12:16 PM
  [ # 121 ]

60 euro is niet veel. Reken maar is de huur van de ambulance en de brandstof van een slurpende jeep.

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
FRVisser
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 266
Geregistreerd: 05-11-2010

Gepost: 20 december 2014 05:43 PM
  [ # 122 ]

En dan nu: Kerstvakantie = Meer tijd! Hopelijk…

De afgelopen 2 maanden heeft mijn BX zo voor de deur gestaan:


PC200057 by FRVisser, on Flickr

Hem uiteindelijk hier gekregen door, jawel boutje M2,5 met teflontape in de leiding te schroeven. BX kwam omhoog en remde dus ben toen rustig naar huis gereden. Voor diegenen die al Cunifer leidingen hebben, gebruik boutje M3.


PC200059 by FRVisser, on Flickr

Accu had ik al aan de lader gehangen want die was van al dat starten en niet rijden toch al bijna leeg. Vandaag de accu terug gezet en de auto gestart. Maar bah hier en daar wat schimmel. Lekker warm laten draaien en de kachel aan, want o wat was het vochtig in de auto. Wat blijkt, onder de mat van de bestuurder zeik en zeiknat. 
Grrrr

Dat zal wel weer een lekke paravanbak zijn. Was bij mijn eerste BX precies hetzelfde.
Het was zo nat dat ik de bekleding maar omhoog heb gehaald. Aan de linkerkant komt het makkelijk los door de sierstrip los te halen.


PC200065 by FRVisser, on Flickr

Maar aan de rechterkant krijgt ik het paneel wel los, maar niet weg en bovendien lijkt het heel ergens anders ook nog vast te zitten. Wie kan mij vertellen hoe dit los moet?


PC200066 by FRVisser, on Flickr

In ieder geval, de isolatie is volledig vergaan, dus die heb ik er maar eronderuit getrokken. Dat is echt één grote spons. Daar moet tzt maar iets nieuws onder.


PC200060 by FRVisser, on Flickr

Voorlopig maar even een vochtvreter neergezet. En ja en ik zal er mee oppassen, ik ken de gevolgen…


PC200062 by FRVisser, on Flickr


Ook nog even bezig geweest met het kachelpaneel. Dat heb ik al eens eerder helemaal uit elkaar gehad, maar de kabel van de afsluitklep is weer eens los geraakt en blokkeert de snelheidsregelaar.


PC200064 by FRVisser, on Flickr

PC200063 by FRVisser, on Flickr

Het lukte niet meteen om het op te lossen en het werd alweer donker dus, morgen weer een dag!

nice day

Huidig: Ford Focus Wagon MK1 tddi
Ex: 2x BX 19 TZD Automatic, BX 19 TRS Automatic

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 22 december 2014 10:27 PM
  [ # 123 ]

Dat witte bakje van de kachel.. Ik word soms nog gillend wakker.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 23 december 2014 02:06 PM
  [ # 124 ]

En die klemmetjes, pjeeiiiw! En weg Sad
Fijn klusje, succes!

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 24 december 2014 12:56 AM
  [ # 125 ]

kom op jongens, uurtje heb je hem wel vervangen. Met een hoop getier en bloedende handen. Dat wel.

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 24 december 2014 01:55 PM
  [ # 126 ]

Dan heb ik zeker geluk gehad Confused Half uurtje prutsen en ‘t was klaar, zonder getier, bloedende handen of wegspringende briebels. En ik ben echt niet bijzonder handig.

Profiel  
 
FRVisser
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 266
Geregistreerd: 05-11-2010

Gepost: 24 december 2014 01:58 PM
  [ # 127 ]

Tja… Leuk is anders, het is prutswerk maar het is binnen en met de radio aan prima te doen…

Huidig: Ford Focus Wagon MK1 tddi
Ex: 2x BX 19 TZD Automatic, BX 19 TRS Automatic

Profiel  
 
FRVisser
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 266
Geregistreerd: 05-11-2010

Gepost: 02 januari 2015 08:51 PM
  [ # 128 ]

Allemaal de beste wensen! ballon

Nou vandaag was het zover: een dag de brug bij de doe-het-zelf werkplaats gehuurd, althans tot 14.30 u dan want ze hadden een nieuwjaarsborrel.


P1020112 by FRVisser, on Flickr

Het is een soort van gelukt. Het loshalen van de boel zoals beschreven op de site van Roel Tiemersma viel allemaal reuze mee. Alle bouten hebben meegewerkt, is zo gebeurd. Het verbaasde me zelfs hoe makkelijk je bij de leidingen komt, als je de uitlaatdemper eraf haalt.


P1020113 by FRVisser, on Flickr

Maar het monteren van de leidingen, wat een gekunstel. Alleen al om die rubbertjes eruit krijgen, een portie geduld kun je daarvoor wel gebruiken. Uiteindelijk alle vier de leidingen gemonteerd, maar die raakten toch wel een beetje in de knoop in het hoekje bij de tank… Het is toch zo dat voor APK de leidingen elkaar niet mogen raken? Nou ik kreeg het echt niet voor elkaar.


P1020114 by FRVisser, on Flickr

Ik heb trouwens voor de hele auto leidingen besteld bij Le Patron. Nog bedankt voor de tip Prowl, echt super service. De lange leidingen had ik al een tijdje in huis. En ik bedacht me maandag dat als ik dan toch alles los heb ook beter gelijk alles kon doen. De rest van de leidingen nog bijbesteld, ik had ze ondanks de feestdagen op tijd binnen maar daar zijn we niet bepaald meer aan toe gekomen.

Ik ben het alleen niet helemaal eens met de maten van Roel, de voedingsleiding hoofdremklep is met 380mm echt te lang en ik denk zelfs dat 370 ruim voldoende is. De voedingsleiding achterrem verdeelstuk moet ook 320mm zijn, die heb ik nu gewisseld met voedingsleiding hoogteregelaar, maar 300mm is vergeleken de andere leidingen te precies pas.

Ook krijg ik de achterremmen niet ontlucht, het lijkt wel of ik niet de goede sleutelmaten heb: 8 is net te groot om de nippel te pakken, 7 dan weer te klein. Is hier soms een speciale sleutel voor? 
huh

Huidig: Ford Focus Wagon MK1 tddi
Ex: 2x BX 19 TZD Automatic, BX 19 TRS Automatic

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 02 januari 2015 10:58 PM
  [ # 129 ]

klemtangetje misschien????

Profiel  
 
Marviin
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1312
Geregistreerd: 20-06-2011

- BX 16 TRS
Gepost: 02 januari 2015 11:15 PM
  [ # 130 ]

Om die rubbertjes eruit te krijgen moet je een ijzerdraad (bv. lasdraad) pakken en het uiteinde ombuigen. Dan heb je een redelijk scherp haakje, en daar trek je die rubbertjes er zo mee uit.

1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 03 januari 2015 12:17 AM
  [ # 131 ]

Die rem nippel is een 8 dacht ik. Vervang ze anders want waarschijnlijk zijn ze een keer vernaggeld. Voor nu inderdaad een griptang.

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 03 januari 2015 02:23 AM
  [ # 132 ]

dopje 8 doet het vaak beter.

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Marviin
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1312
Geregistreerd: 20-06-2011

- BX 16 TRS
Gepost: 03 januari 2015 12:20 PM
  [ # 133 ]

Maar met een dop wordt het ontluchten weer een beetje moeilijker Laughing

1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk

Profiel  
 
FRVisser
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 266
Geregistreerd: 05-11-2010

Gepost: 03 januari 2015 12:39 PM
  [ # 134 ]

Die nippels zijn die gewoon te koop bij de automaterialen zaak? Zo ja welke moet ik dan hebben?

Huidig: Ford Focus Wagon MK1 tddi
Ex: 2x BX 19 TZD Automatic, BX 19 TRS Automatic

Profiel  
 
Marviin
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1312
Geregistreerd: 20-06-2011

- BX 16 TRS
Gepost: 03 januari 2015 01:02 PM
  [ # 135 ]

Dat weet ik niet, misschien op de sloop te vinden?

1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk

Profiel  
 
 
9 van de 12
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook