3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
   
aanschaf C5 1.6 THP tourer
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 26 januari 2015 07:20 PM
  [ # 31 ]

Nou, nou. Een automaat die de aandacht krijgt die hij verdient is langer storingsvrij dan de miserabele koppelingen die Citroen in zijn auto’s zet.
Elke 80.000 km de automaat laten spoelen (dus niet gewoon verversen) garandeert een lang, ongestoord gebruik. Ik heb drie perfect schakelende automaten in de familie met rond de 300.000 km.

Naar mijn idee rekent men zich te arm inzake diesels.
Bij ca 20k zit je al op de grens. Reken nou eens echt uit wat het verschil is. Voor pakweg € 100 per jaar goedkoper zou ik niet met benzine willen rijden.
Ikzelf rijd C6 2.7 HDi, na een korte periode 3.0 V6 benzine.
Madame heeft een C5 HDi 100kW BVA6 Break (waar ik ook graag in rijd)
Een zoon heeft een HDi 80 kW BVA4 Break (ook een heerlijke auto)

Geen van die auto’s rijdt meer dan 20k per jaar, maar wel groot genieten.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 26 januari 2015 07:27 PM
  [ # 32 ]

Bij 20k is de diesel ook iets goedkoper. (benzine V6 vs 3.0 HDi)

Echter de aanschaf is wel veel hoger, en doorgaans de km stand ook.
Het blijft altijd een afweging net waar je voorkeur ligt.

Welke koppelingen zijn volgens jouw zwak, en hoe lang gaan ze mee?

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 26 januari 2015 07:33 PM
  [ # 33 ]

Duurder?

Mijn C6 2006 kocht ik bij 220k voor € 9.995.
De C5 type II bij 280 K voor €3.200, maar met grote beurt, nieuwe D-riem en twee nieuwe voorbanden en een jaar APK.
Die van mijn zoon is uit 2004, ook met 280k, met nog 60k voor de D-riem, netjes op de banden, voor € 600. (zeshonderd).
Ale drie Exclusive.

‘t Is maar wat je zoekt.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 26 januari 2015 09:25 PM
  [ # 34 ]

Ja diesel is duurder in aanschaf.

3.0 benzine zit rond de 13k
3.0 HDi zit rond de 20k

http://occasions.autoscout24.nl/?atype=C&make=21&mmvco=1&model=16525&mmvmk0=21&mmvmd0=16525&fuel=B,D&pricefrom=1000&fregfrom=2008&powerscale=PK&powerfrom=154&cy=NL&ustate=N,U&sort=price&dtr=s

Natuurlijk een diesel of benzine met heel veel kms gaan voor veel lagere prijzen. Dan wordt het verschil waarschijnlijk ook kleiner.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 26 januari 2015 09:53 PM
  [ # 35 ]
JanSr schreef:

Madame heeft een C5 HDi 100kW BVA6 Break (waar ik ook graag in rijd)
Een zoon heeft een HDi 80 kW BVA4 Break (ook een heerlijke auto)

Allemaal C5-II’s en niet te vergelijken met een III Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 27 januari 2015 10:15 AM
  [ # 36 ]

Precies, het is een keuze.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 27 januari 2015 10:32 AM
  [ # 37 ]
Arjan Verkade schreef:

Welke koppelingen zijn volgens jouw zwak, en hoe lang gaan ze mee?

Zoek op “koppeling” bij de C5 club en je krijgt een lage reeks.

Zo ergens tussen de 150 en 180 k met uitschieters worden de platen (en druklagers etc.) vervangen, dat zijn allemaal kostbare klussen met veel werkplaatstijd.
Maar je ziet ook behoorlijk wat gedoe met die dubbel-massa vliegwielen.
Bij automaten vind je die niet.

Voor mij alleen daarom al geen BVM.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 27 januari 2015 10:36 AM
  [ # 38 ]

Gelukkig gaan er bij automaten ook helemaal geen breinen, elektrokleppies en andere rottige onderdeeltjes stuk hé Jan Wink En die C5 diesel van je zoon, was dat niet die auto die zo brak wil aanslaan?

Kortom: ieder model heeft z’n eigen gezeik…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 27 januari 2015 11:00 AM
  [ # 39 ]
JanSr schreef:
Arjan Verkade schreef:

Welke koppelingen zijn volgens jouw zwak, en hoe lang gaan ze mee?

Zoek op “koppeling” bij de C5 club en je krijgt een lage reeks.

Zo ergens tussen de 150 en 180 k met uitschieters worden de platen (en druklagers etc.) vervangen, dat zijn allemaal kostbare klussen met veel werkplaatstijd.
Maar je ziet ook behoorlijk wat gedoe met die dubbel-massa vliegwielen.
Bij automaten vind je die niet.

Voor mij alleen daarom al geen BVM.

Dus dat doe je 1x in de levensduur van de auto, lijkt me meevallen toch?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 27 januari 2015 12:01 PM
  [ # 40 ]

Precies. En natuurlijk is het mooi dat je met iedere 80.000 km spoelen de automaat in tip top conditie kunt houden, maar weet je, ik werkte in 1995 bij Honda. Die hadden toen al computer gestuurde automaten, soms zelfs al met 5 versnellingen en die dingen gingen met één ATF wissel 5 ton mee. Niets spoelen, niets stuk….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 27 januari 2015 12:20 PM
  [ # 41 ]

....en zo heeft iedereen weer zijn punt gedrukt.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 27 januari 2015 12:25 PM
  [ # 42 ]

Hoeveel zou het realistisch kosten om bij de dealer een koppeling te laten vervangen? 1 dag werk + materiaal?

Profiel  
 
Rieske
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 17-01-2011

- (Grand) C4 Picasso C4 Picasso 1.6 HDI
Gepost: 27 januari 2015 12:44 PM
  [ # 43 ]

De latere versies van de THP zijn toch beter? Zijn er nog steeds problemen met de ketting?
Ik heb een DS3 met THP motor uit 2013, volgens mijn dealer mag het probleem niet meer optreden.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 27 januari 2015 01:11 PM
  [ # 44 ]

@ Arjan:
Daarmee zit je goed in de buurt.
De grootste variatie zit dan in de keus voor officiële dealer of het service station “om de hoek”.
Die tarieven lopen aardig uiteen en het aantal uren ook.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
boons605
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 346
Geregistreerd: 01-03-2012

- DS 3 Flipje: e-HDI 90 2011
Gepost: 27 januari 2015 01:20 PM
  [ # 45 ]

Bij mijn C5 Ph. 1 was ik ongeveer 1600 euro kwijt voor een nieuwe koppeling, tweemassavliegwiel en twee nieuwe aandrijfassen. Dat was bij het AD Autobedrijf waar de afgelopen 5 jaar al mijn auto’s naartoe gaan/gingen. Die rekenen iets van 60 euro per uur incl BTW.

People buy horsepower, but drive torque
Diesel for life!
Flipje: DS3 1.6 e-HDi 2011 124.000km 11-4-2015 / nu
Ioor: C3 1.6 16v Exclusive 140.000km 21-7-2015 / nu
Ex: Pino. C5 2.0HDi 110pk 2003, 352.000km 14-12-2013 / 11-4-2015
Ex: Calimero DS3 1.6 e-HDi 2012, 124.500km 10-2-2012 / 31-1-2014
Ex: Elmo. Opel Corsa 1.7D 1997, 303.000km 19-7-2013 / 25-7-2015

Profiel  
 
 
3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook