1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
aanschaf C5 1.6 THP tourer
arentwilde
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-05-2006

Gepost: 26 januari 2015 12:48 PM

Beste Leden,

Na 5 jaar Alfa 159 wil ik weer terug naar Citroen. Mijn oog is gevallen op een c5 Tourer (break) met 73.000 km.

Mijn vorige C5 (Break 2.0 16V exclusive) was een drama! daarom toentetijd overgestapt naar een nieuw merk, maar bloed kruipt..

Kunnen jullie wat vertellen over de betrouwbaarheid van deze auto? lichte motor veel pk’s geeft dat problemen?
Heeft deze auto eigen hydro pneumatische vering?

etc. etc.

Profiel  
 
thomasc3vtr
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010

- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Gepost: 26 januari 2015 12:52 PM
  [ # 1 ]

Van welk jaar is die C5? De eerste THP’s haven namelijk ook erg veel problemen.

BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 26 januari 2015 12:52 PM
  [ # 2 ]

Het is een THP motor, Google daar eens op. HP is te controleren op de knopjes bij de electrische handrem.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
arentwilde
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-05-2006

Gepost: 26 januari 2015 02:19 PM
  [ # 3 ]

Bouwjaar is 2010..
even gegoogled… jeetje lijkt wel dezelfde problemen als de HPI… niet doen dus?

Profiel  
 
arentwilde
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-05-2006

Gepost: 26 januari 2015 02:19 PM
  [ # 4 ]

Bouwjaar is 2010..
even gegoogled… jeetje lijkt wel dezelfde problemen als de HPI… niet doen dus?

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 26 januari 2015 02:23 PM
  [ # 5 ]

Tja lastig, kijk naar de onderhoudshistorie en of de auto al voorzien is van een nieuwe ketting en spanner, als dat niet het geval is zeker laten staan. Ik persoonlijk zou niet zo snel een THP willen, maar als je benzine wil rijden is dat eigenlijk de enige mogelijkheid in een Tourer (of een V6).

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 26 januari 2015 02:25 PM
  [ # 6 ]

Zijn die problemen inmiddels niet verholpen? Ik hoor er tegenwoordig nog maar weinig over.
Klein blok veel vermogen…. Maar ook zware auto, verwacht er geen top prestaties van.

Dit blok is zowel met als zonder bollen vering geleverd, afhankelijk van de uitvoering.

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 26 januari 2015 02:29 PM
  [ # 7 ]

M.b.t. de ketting wel geloof ik, maar de genoemde auto is van 2010. Maar ook de kleppen vervuilen ook nogal, lees dit topic maar eens door http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=54&t=8514

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 26 januari 2015 02:29 PM
  [ # 8 ]

Nee absoluut niet..
Genoeg problemen met interne vervuiling en opgerekte kettingen..
Meestal net bij deze km standen.
Hij wordt al vergeleken met de hpi.

Profiel  
 
arentwilde
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-05-2006

Gepost: 26 januari 2015 02:35 PM
  [ # 9 ]

Okay geen C5 dus… diesel wordt het niet ik rij tussen de 15 en 20.000 KM per jaar maar wat dan??? of op zoek naar een oude 2.0 16V??

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 26 januari 2015 02:37 PM
  [ # 10 ]

Is een mogelijkheid..

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 26 januari 2015 02:38 PM
  [ # 11 ]

Met benzine heb je keuze uit:

2.0 16v
1.6 VTI (non turbo), lijkt me enorm traag met 120 pk
1.6 THP Turbo
3.0 V6.24 (altijd automaat)

Ik geloof niet dat er echt een optimale keuze tussen zit Confused

Profiel  
 
arentwilde
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-05-2006

Gepost: 26 januari 2015 02:57 PM
  [ # 12 ]

Die 2.0 heeft maar 140 PK en is zwaar…  heb nu een diesel met 185 pk… 3.0 vind ik niet en ik wil nooit meer een automaat (mijn c5 heeft een automaat gehad wat een #%&% bak)ik wil gewoon een leuke auto met 6 versnellingen en veel knopjes Smile en een beetje betrouwbaar niet een auto waar ik tussen de 1000 en 3000 euro per jaar reparatiekosten aan heb. Mijn XM 2.0 16 V gaf nooit problemen ik had haar nooit moeten wegdoen!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 26 januari 2015 03:00 PM
  [ # 13 ]

De 2.0 16v heeft dacht ik geen 6bak Wink
Die 3.0 V6 is wel te vinden hoor…

Met 20k per jaar zou ik nog even goed rekenen of een diesel niet voordeliger is.

Profiel  
 
boons605
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 346
Geregistreerd: 01-03-2012

- DS 3 Flipje: e-HDI 90 2011
Gepost: 26 januari 2015 03:03 PM
  [ # 14 ]

De automaat in een phase 3 is natuurlijk heel wat anders dan de ouderwetse 4-traps automaat uit de C5 phase 1.

People buy horsepower, but drive torque
Diesel for life!
Flipje: DS3 1.6 e-HDi 2011 124.000km 11-4-2015 / nu
Ioor: C3 1.6 16v Exclusive 140.000km 21-7-2015 / nu
Ex: Pino. C5 2.0HDi 110pk 2003, 352.000km 14-12-2013 / 11-4-2015
Ex: Calimero DS3 1.6 e-HDi 2012, 124.500km 10-2-2012 / 31-1-2014
Ex: Elmo. Opel Corsa 1.7D 1997, 303.000km 19-7-2013 / 25-7-2015

Profiel  
 
arentwilde
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-05-2006

Gepost: 26 januari 2015 03:05 PM
  [ # 15 ]

20.000 haal ik niet in 5 jaar 80.000 gereden, 3.0 is alleen automaat toch? na 1 automaat revisie bedank ik voor een automaat Smile die dingen gaan ook maar 150.000 KM mee… Misschien een nieuwe Cactus, niet duur leuke auto maar ook 5 bak en lichte motoren..

Profiel  
 
 
1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook