3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
De Turbo van Bliek Stotteren? Pagina 4 e.v.
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 03 juli 2015 01:42 PM
  [ # 31 ]

dat ben ik niet met je eens frank.
het zijn toerentallen die normaal nooit gehaald worden, en dan ook nog onbelast.

daarom doe ik ook niet aan roetmeting.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43055
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 03 juli 2015 02:08 PM
  [ # 32 ]

Ik heb jaren lang roetmetingen gedaan en nooit een motor stuk gehad. Maxi toerental van een cx is volgas in 4 gewoon haalbaar..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9139
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 03 juli 2015 02:21 PM
  [ # 33 ]

Maximum toerental D: 4625 +/- 125 rpm
Maximum toerental TD1: 4625 rpm
Maximum toerental TD2: 4400 rpm

E.e.a. volgens Revue Technique, régime maxi moteur à vide, dus onbelast.

Dus als je onbelast 4800 rpm haalt staat je pomp niet goed afgesteld.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Michiel Bliekendaal
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 288
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 03 juli 2015 10:08 PM
  [ # 34 ]

Nou ja.. ik heb een benzine.. Wink

Vandaag heerlijk over de A2 gezoefd met 140. Olietemp 104, Koelvloeistof 86 en Airco -4
Smile

2 T velgjes ophalen. Met dank aan Patrick!!

1986 CX 25 GTi TURBO1 S2, 140.000 KM, Leder en Airco!

“Wat een wagen”

Profiel  
 
johanBB
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 153
Geregistreerd: 09-02-2010

- CX CXA 25 GTi Turbo 2
- Xantia 1.8I 16V
- C6 (2005-2012) benzine
Gepost: 04 juli 2015 01:02 AM
  [ # 35 ]
René Jongejan schreef:

Maximum toerental D: 4625 +/- 125 rpm
Maximum toerental TD1: 4625 rpm
Maximum toerental TD2: 4400 rpm

E.e.a. volgens Revue Technique, régime maxi moteur à vide, dus onbelast.

Dus als je onbelast 4800 rpm haalt staat je pomp niet goed afgesteld.

Was een TD2. In de tweede en derde wel eens geprobeerd, maar bij 4400 toeren werd ie gewoon afgekapt en kwam die niet hoger. Voorheen als een zonnetje. Dus hoe ze het voor mekaar hebben gekregen weet ik niet. Voor de keuring alles nagekeken. Navraag over waarom zoveel toeren, kastje naar muur. RDW, ja van Citroen Ned. En zij, Ja Citroen France..Maar na een nieuwe revisie motor bij de daaropvolgende meting was het toerental wel lager: 4250 RPM. Dus zeg het maar.
Maar dat is geweest nu CXA op benzine. Wink. En dat gaat als de brandweer.

Michiel mooi kleurtje, veel rij plezier. Zal met zo’n turbo zeker lukken.
Airco -4??? Das behoorlijk koel. Bij mij na het vullen uitgaande lucht ca. 11 graden C.

lovecitro

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 04 juli 2015 10:38 AM
  [ # 36 ]

heb de installatie laten vullen met R437a en weer heerlijk koud brrrrr..

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4722
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 04 juli 2015 01:49 PM
  [ # 37 ]
erikkuiper schreef:

daarom doe ik ook niet aan roetmeting.

Hoe haal je dan je apk?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Michiel Bliekendaal
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 288
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 04 juli 2015 02:53 PM
  [ # 38 ]

Verkleden als een benzine?

1986 CX 25 GTi TURBO1 S2, 140.000 KM, Leder en Airco!

“Wat een wagen”

Profiel  
 
Michiel Bliekendaal
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 288
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 07 september 2015 10:42 PM
  [ # 39 ]

Enfin;

Inmiddels zijn we weer een tijdje verder met de CX en helaas niet probleemloos. Maar wat had ik anders verwacht. Twee jaar bezig geweest om de 2.0 in top conditie te krijgen en dan met een net aangeschafte Turbo op vakantie gaan? Vragen om problemen. En die waren er ofschoon ik wel genoten heb van de vakantie. Niet alleen de CX maar ook mijn gebit liet me in de steek. Hindernissen dus.

Voor vertrek nog een aantal zaken gedaan en laten doen. het lederen GTi interieur van THE VIP overgezet in de Turbo, de airco laten vullen en waterlekkage in het vooronder opgelost door de scharnieren van de motorkap af te kitten. (met dank aan dit Forum). Alle contacten en stekkers gereinigd. Toch is het de elektronica die mij parten heeft gespeeld. Aldus;

Op zaterdag 11 juli vol goede moed aangevangen met de reis en bij Rijen, dat zijn naam geen eer aan deed, al in de file. Nu was het maar 30 graden en de airco deed zijn best om e.e.a. leefbaar te houden in het interieur. Toch een beetje zenuwachtig door wat maffe storingen die ik de weken ervoor had gehad hield ik de verschillende parameters goed in de gaten. Vooral de temperatuur, die keurig op 92 graden bleef in de file. Eenmaal op de A16 reden we weer heerlijk 130 en de watertemp zakte naar een keurige 87 graden met de airco aan. De olietemp zo had ik me laten vertellen mocht zonder problemen tot ruim boven de 100 graden oplopen. Aangezien die rond die temp bleef hangen reed ik zorgeloos met twee vingers op het stuurwiel de ring van Antwerpen op. Little did we know.

Op de ring van Antwerpen aangekomen besefte ik me dat het niet de allerbeste dag was om op vakantie te gaan. Inmiddels was de buitentemperatuur opgelopen tot een waarde waarbij de gemiddelde Thai zich uitstekend op zijn gemak zou voelen. De CX echter, dacht daar anders over. Ze had het warm.. Ze was heet… De gemiddelde hete dame heeft al snel de aandacht van het mannenoog en zo ook deze.. De file was te veel opwinding en haar temperatuur liep met rasse schreden op tot boven de 100 graden. De koelwatertemperatuur wel te verstaan. 110, 112, 113, 116 (knipperen en lampjes gaan branden….) 118, 120…. De enige remedie die ik kon bedenken was, omdat ze zo heet was, haar te berijden. En zo geschiedde. Ik ben met haar de vluchtstrook opgedoken en heb haar de (rustige) sporen gegeven.. En het hielp.. met 70 km/h ben ik langs de file gereden (ja die aso was ik) en ze koelde weer af tot een normale temperatuur. Mij echter was het zweet inmiddels uitgebroken. Zou onze vakantie dan al in Antwerpen eindigen? Daar had ik echt geen zin in.

Eenmaal van de snelweg op zoek naar een plek waar ik even rustig kon kijken wat nu het probleem was. Bij een benzinepomp constateerde ik dat de koelvinnen geen zin hadden om in beweging te komen. Hoewel ik meetapparatuur had meegenomen leek het me toch verstandig om eens te kijken of er een garagist in de buurt was die mij zou willen helpen. Op aanwijzing van een alleraardigste dame ben ik naar een garage niet veel verder op getogen. In tegenstelling tot de dame was dit een oude norse morsige Vlaming die me wist te vertellen dat hij daar geen goesting naar had en ik op maandag terug moest komen. Nu laat ik me niet zo snel uit het veld slaan dus omdat ik toch bijna binnen stond vroeg ik hem of ik gebruik mocht maken van zijn garage. Met een quasi wegwerpgebaar liet hij me mijn gang gaan. Mijn hoop was gevestigd op de temperatuur sensor in de radiateur die de vinnen een seintje geven om in actie te komen. Die zal wel kapot zijn dacht ik en met een stukje draad verbond ik hem door en jawel hoor. Een geloei van jewelste begroette mij en redde op dat moment mijn vakantie. Snel twee stekkertjes aan het kabeltje geknepen, de garagist, die zich in het midden van een kring sigarettenas in zijn aangrenzende woonkamer bevond, bedankt en weer op pad gegaan.

Probleemloos gleden de kilometers onder ons door en met een schuin oog op de temperatuur, die door de loeiende vinnen niet meer boven de 85 graden uit kwam, kregen we weer langzaam vertrouwen in onze nieuwe Turbo. En wat rijdt dat heerlijk.

De overnachting vond plaats in een vooraf geboekt hotel net iets boven Dijon in het plaatsje Bêze. Een heerlijke plek om rustig bij te komen van het eerste gedeelte van de reis, Een echte aanrader. Dezelfde plek waar een tweetal jaar geleden na een nachtje slapen mijn C5 Tourer al haar LHM op de parkeerplaats achterliet en ons ook…

De Turbo daarentegen had er zin in. Na het omdraaien van het contact werden we begroet met een geloei dat we de hele vakantie zouden horen. Bij temperaturen van ruim boven de 30 graden geen enkel probleem.

De eerste 1000 km zaten er op en buiten het gedoe in Antwerpen was het geweldig. Ter plekke ook nog 1000 km gereden in de omgeving en volledig zonder problemen. De wortelkanaalbehandeling van ondergetekende reken ik haar niet aan.

Aan al het leuke komt helaas een eind en de terugweg werd aangevangen op een, ik mag wel zeggen, meer ontspannen manier dan de heenweg. Ze had ons tenslotte niet meer in de steek gelaten en reed dat het een lieve lust was.

De terugweg zou in één keer plaatshebben en de slordige duizend kilometer zouden ons een uurtje of 13 later thuis hebben gebracht. De perikelen rond Lyon, we zaten in de Drôme, hebben we ontweken aangezien het de zwarte zaterdag was, door gebruik te maken van de ring rond Lyon. Niet ideaal maar we konden wel doorrijden. Daarna probleemloos constant 130km/u totdat een vreemd gebonk uit het vooronder onze aandacht had. Niet die van de kinderen want die vermaakten zich zorgeloos op de achterbank met iPad/pod en Donald Duck. Hoor jij het ook? Ja… Het klinkt raar, alsof er iets tegen het schutbord stoot. Ik zag de gebroken motorsteun al voor me en het gebonk werd steeds luider en ook steeds vaker. Vooral als we over een korte richel reden.. Eerstvolgende pomp zouden we een blik onder de kap werpen.. Op de parkeerplaats aangekomen heb ik de CX naast een Nederlands aannemersbusje, met een vette hap etend gezin, geparkeerd en de kap geopend. Na enig speuren en wat te duwen en te trekken tegen de verschillende zaken onder de kap kwam ik tot de conclusie dat het de moersleutel was die, bevestigd in de bak, iets gedraaid was en vrolijk tegen het schutbord aanklopte bij iedere richel of hobbel in de Route Du Soleil. De zwengel heb ik eruit gehaald en achterin gelegd. Triomfantelijk de meewarige blikken van de aannemers trotserend kon ik melden dat het eigenlijk gewoon hele goeie auto’s zijn.. (met dank aan een mede forumlid)

Ik vraag me nog steeds af of zij het waren die een uur later met de hand op de claxon voorbij kwamen razen terwijl wij op de vluchtstrook stonden…

Opeens, uit het niets, vond ze het welletjes. Ze stopte er gewoonweg mee. Van 140 naar 0 in een paar honderd meter. Op de vluchtstrook ben ik op zoek gegaan en ik vermoedde een elektrisch probleem toen opeens haar vinnen, zonder aanleiding, weer begonnen te draaien. Voor mij het signaal om haar weer een slinger te geven en ja hoor… Starten lopen! Deze stuiptrekking duurde zo’n slordige 60 kilometer en toen was de koek echt op. Van de weeromstuit en de teleurstelling ben ik vergeten foto’s te maken van ons op de auto ambulance etc. etc. Iets onder Nancy was het voorbij. Zoals ieder nadeel had ook dit zijn voordeel. De CX achterlatend bij de depanneur hebben we het Grand Hotel gepakt op Place Stanislas in Nancy en dan kom je tot de ontdekking dat dit een prachtige stad is waar we normaal gesproken met 130 op de teller voorbij razen op weg naar het zuiden of, zoals in ons geval, op weg naar huis. Een aanrader!! (Nancy dan)

Dankzij de reisverzekering werden al de kosten van hotel, depanneur, repatriëring en vervangend vervoer gedekt. De laatste zeg vijfhonderd kilometer werd afgelegd in een Hyundai I30 station of zoiets. Vermoeiend zo zonder Diravi.

Na drie weken is de auto bij mijn garage in Amersfoort gebracht en die zijn op zoek gegaan naar de oorzaak. Als ik het hier weer vertel dan krijg ik weer kippenvel. Er is heel lang gezocht naar de storing. Die bleek uiteindelijk te zitten in een after markte (lees; zelf gekluste) startonderbreker te zitten. Die was doorgebrand en het minuscule schakelaartje dat met de vingers tussen de borstel van de handrem door bediend kon worden was aan gort. Het geheel was professioneel met zwart/rood speakerdraad verbonden!!

Tot zover mijn vakantie.. Ik ben nu alweer met de volgende uitdaging bezig namelijk de dynamo / accu of spanningsregelaar!

daarover zometeen meer!

Gr,

Bliek

1986 CX 25 GTi TURBO1 S2, 140.000 KM, Leder en Airco!

“Wat een wagen”

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1039
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 08 september 2015 01:56 AM
  [ # 40 ]

Mooi verhaal! Eigenlijk zijn het inderdaad best goede auto’s….
Succes met je Wortelkanaalbehandeling. Ik heb er ook net een achter de kiezen en zit nog aan de antibiotica. Een CX doet minder pijn!

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 09 september 2015 12:19 PM
  [ # 41 ]

Mooi verhaal, ondanks de afloop. Maar Nancy (het centrum althans) is prachtig en dat had je anders toch maar gemist.
Enne…:

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
Michiel Bliekendaal
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 288
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 09 september 2015 06:37 PM
  [ # 42 ]

Oke de CX doet of deed het weer want het volgende speelt opeens op.

Na twee dagen rijden in de stromende regen rook ik iedere keer bij aankomst thuis een onwelriekende rioollucht. Ik dacht dat het door het vele water kwam dat uit de hemel kwam en onze riolen daar niet op berekend waren.

Op vrijdagmiddag vond ik het toch welletje en heb eens een blik onder de motorkap geworpen. Ofwel, mijn neus eens aan het werk gezet. Al snel ter hoogte van de accu een rotte eieren lucht en de accu was ook warm. De meter erbij en ja hoor, laden met 17 volt. Daar gaat een accu van aan de kook.

Nu heb ik op marktplaats een dynamo gezien voor een mooie prijs maar vraag me af of die hetzelfde is als op de Turbo.

Dynamo klikkerdeklik Volgens de verkoper levert hij 90Ah. Lijkt erg op de mijne.

Anders zou het de spanningsregelaar zijn naar mijn mening en daar kan ik ook geen partnummer o.i.d van vinden.

Hieronder een paar plaatjes.


Wellicht dat iemand me ermee kan helpen. Ze staat nu al te lang stil…

Met dank.

Gr,

Michiel

1986 CX 25 GTi TURBO1 S2, 140.000 KM, Leder en Airco!

“Wat een wagen”

Profiel  
 
Michiel Bliekendaal
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 288
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 09 september 2015 06:38 PM
  [ # 43 ]
Mulder schreef:

Enne…:

Ah, jij was het… Wink)

1986 CX 25 GTi TURBO1 S2, 140.000 KM, Leder en Airco!

“Wat een wagen”

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9139
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 09 september 2015 06:51 PM
  [ # 44 ]
Michiel Bliekendaal schreef:

Laden met 17 volt.

Ik heb zelfs 18,5 V gehad, daarna bleek ook de accu overleden te zijn.

Even met de dynamo naar de startmotor- en dynamoboer, nieuwe spanningsregelaar erop en weer gaan met die banaan.
Goedkoper dan een complete dynamo.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 09 september 2015 11:09 PM
  [ # 45 ]

gewoon ff mee naar de automatrialenzaak hebben ze gewoon liggen ik heb er vorige week ook een gehaald 20,-euro

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook