2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
De Turbo van Bliek Stotteren? Pagina 4 e.v.
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43067
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 29 juni 2015 05:57 PM
  [ # 16 ]

De plus van de dynamo (de B+ aansluiting dus) loopt van de dynamo naar de dikke plus op de startmotor. Die draad, een stukkie van 20 cm, gaat vaak gaar.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Michiel Bliekendaal
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 288
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 29 juni 2015 05:59 PM
  [ # 17 ]

Nee, het is dus niet de dikke draad. Ik zal zo even wat foto’s trekken ter leeringh ende vermaeck.

Net nog even de laadspanning gemeten en die zat op 13,8 volt dus dat lijkt goed te gaan.

1986 CX 25 GTi TURBO1 S2, 140.000 KM, Leder en Airco!

“Wat een wagen”

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9904
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 29 juni 2015 07:25 PM
  [ # 18 ]

Als het niet de dikke draad is moet je die dus NIET met +12 verbinden.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Michiel Bliekendaal
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 288
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 29 juni 2015 08:56 PM
  [ # 19 ]

Zoals beloofd de foto’s

Hieronder tweemaal een foto van de onderkant van de dynamo. Daarop zit een dunne draad met een stekker die op de dynamo aangesloten zit.


Dan de stekker die onder het reservewiel zit. De nummer drie is degene die naar de dynamo gaat en vanaf de stekker naar?

Ik heb beide los gehad, zowel aan de dynamo zijde als de stekker en schoongemaakt met contactspray. E.e.a. lijkt nu weer goed te werken.

De doorverbinding naar de accu was dus vanaf de stekker op de dynamo, rechtstreeks naar de plus van de accu.

1986 CX 25 GTi TURBO1 S2, 140.000 KM, Leder en Airco!

“Wat een wagen”

Profiel  
 
Michiel Bliekendaal
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 288
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 29 juni 2015 11:20 PM
  [ # 20 ]

Oke dan nu wat foto’s van mijn GTi Turbo

en tja… wij noemen de Spark ons koekblik!

De Chevrolet is wat mij betreft de ultieme spaarpot als het om woon werk verkeer gaat.
Goede stoelen, Airco en zuinig op LPG. Ik durf gerust te zeggen dat dat de meest verantwoorde auto is die ik heb gekocht… Niet de leukste..

Smile

1986 CX 25 GTi TURBO1 S2, 140.000 KM, Leder en Airco!

“Wat een wagen”

Profiel  
 
Michiel Bliekendaal
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 288
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 29 juni 2015 11:37 PM
  [ # 21 ]
Michiel Bliekendaal schreef:

Zoals beloofd de foto’s

Hieronder tweemaal een foto van de onderkant van de dynamo. Daarop zit een dunne draad met een stekker die op de dynamo aangesloten zit.


Dan de stekker die onder het reservewiel zit. De nummer drie is degene die naar de dynamo gaat en vanaf de stekker naar?

Ik heb beide los gehad, zowel aan de dynamo zijde als de stekker en schoongemaakt met contactspray. E.e.a. lijkt nu weer goed te werken.

De doorverbinding naar de accu was dus vanaf de stekker op de dynamo, rechtstreeks naar de plus van de accu.


Er ging iets mis in mijn eerdere post vandaar deze update

1986 CX 25 GTi TURBO1 S2, 140.000 KM, Leder en Airco!

“Wat een wagen”

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 30 juni 2015 12:20 PM
  [ # 22 ]

mooie cx ! veel plezier er mee!
gr,joost

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25392
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 30 juni 2015 12:37 PM
  [ # 23 ]

Als het goed is loopt die draad nr 3 naar het lampje. Als je lampje niet brand, start je dynamo niet…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9152
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 30 juni 2015 01:01 PM
  [ # 24 ]

Volgens mij ook niet als het lampje stuk is.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43067
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 30 juni 2015 01:10 PM
  [ # 25 ]

Let op. Er zijn CX’en die een dynamo hebben die 2x 12v krijgen. 1x via het lampje en 1x gewoon 12v contactgeschakeld. In dat geval zitten er dus 2 draden op het witte stekkerblokje wat de dynamo in gaat. Dan nog wat: een dynamo kan best werken zonder een werkend lampje. Als je een dynamo boven zeg 4500 toeren krijgt is ie namelijk zelf bekrachtigend. Dus, als het lampje niet meer zou werken kan je het veld bekrachtigen door de motor één keer boven de 4500 toeren te laten draaien.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9152
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 30 juni 2015 01:23 PM
  [ # 26 ]

Dat laatste gaat bij een diesel dus nooit lukken. Smile

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Michiel Bliekendaal
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 288
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 30 juni 2015 01:51 PM
  [ # 27 ]

Het lampje werkt inderdaad weer. Smile

1986 CX 25 GTi TURBO1 S2, 140.000 KM, Leder en Airco!

“Wat een wagen”

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9152
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 03 juli 2015 12:38 AM
  [ # 28 ]
Michiel Bliekendaal schreef:

Iemand nog Turbo velgen in de aanbieding?

http://www.citroen-forum.nl/markt/advertentie/7554

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
johanBB
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 153
Geregistreerd: 09-02-2010

- CX CXA 25 GTi Turbo 2
- Xantia 1.8I 16V
- C6 (2005-2012) benzine
Gepost: 03 juli 2015 01:48 AM
  [ # 29 ]
René Jongejan schreef:

Dat laatste gaat bij een diesel dus nooit lukken. Smile

Nou dat zou je denken. Bij de eerste roetmeting in 1997 hebben ze mijn turbo diesel RP-04-BL de vernieling in geholpen door hem/haar flink op toeren te jagen, ca 4800.
(min afregel: 4750 RPM/ max afregel: 4900 RPM) test 1:4888 RPM test 2: 4887 RPM en test 3: 4813 RPM.
Olietemp. 84 graden.
Twee weken later op weg naar Joure motor vastgelopen/ overleden!!!! Dus geen vakantie dat jaar, maar op zoek naar een andere motor. Grrrr
Heb het printje nog gescand is pdf, dus nu niet te downloaden. En nu niet thuis dus kan niet scannen om een ander format te downloaden.

lovecitro

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 03 juli 2015 08:43 AM
  [ # 30 ]

Als een motor al stuk gaat door haar flink in de toeren te jagen is er meer aan de hand naar mijn mening.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook