1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
De Turbo van Bliek Stotteren? Pagina 4 e.v.
Michiel Bliekendaal
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 288
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 28 juni 2015 06:17 PM

Vorige week een CX 25 GTi Turbo gekocht via Marktplaats.

Die met die Alfa velgen ja…. (Iemand nog Turbo velgen in de aanbieding?)

Algemene staat van de auto is goed. Weinig roest.

Voetenbak rechtsvoor heeft aandacht nog.
Lekkage via de motorkap scharnieren, verholpen met lasnaden kit. Lekte rechtstreeks op de zekeringkast. Zie verderop.

Bollen zijn gecontroleerd en in orde bevonden. Ik vind haar toch wat stug aan de voorzijde. Wellicht iets hoger afstellen? (na de vakantie)
Airco laten vullen door Richard Bolt en doet zijn werk goed. Lekker fris. Belast maakt de pomp wat lawaai of het lager van het loopwiel.

Vage elektrische klachten die wellicht het gevolg zijn van de lekkage.


Net even wat rommelen en kom er achter dat Accu compleet leeg is.
Volgens mij geen verbruikers aan laten staan. Gecheckt
Nu had ik van de week een probleem met het laden van de Accu. Dynamo was goed maar toch tijdens rijden de batterij leeg met als gevolg dat ik uiteindelijk (weliswaar op de bestemming) stil kwam te staan.
De wegenwacht heeft toen de voeding van de dynamo rechtstreeks verbonden met de plus van de accu waarna de accu weer prima oplaadde. (Het laadstroomlampje brandt overigens niet bij ingeschakeld contact en is op geen enkel moment gaan branden)
Ik kreeg wel het advies om een garagist te bezoeken maar daar ben ik nog niet aan toe gekomen. En ach het werkt weer.
Wat ik me nu echter afvraag, is de accu wellicht overleden aan de gevolgen van het constante laden?
Verder zit er ook in de zekeringkast een bug. Bij open en dicht doen van het kastje beginnen alle relais vrolijk te klikken.. Iets te vrolijk als je het mij vraagt. De boosdoener is de hoofdkabel die in kast komt. Rood met wit. Deze maakt geen lekker contact. Gisteren alle contacten met contactspray behandeld en het leek beter. Zou het kunnen dat daardoor de accu leegloopt?
Vreemde zaken!
Gr,
Bliek

De CX is overigens naar Nederland gehaald en onderhouden door Sans Pareil.

1986 CX 25 GTi TURBO1 S2, 140.000 KM, Leder en Airco!

“Wat een wagen”

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 29 juni 2015 12:27 PM
  [ # 1 ]

foto’s van de cx?!

Profiel  
 
Michiel Bliekendaal
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 288
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 29 juni 2015 03:12 PM
  [ # 2 ]

Foto’s volgen… Nu eerst even de elektriek weer aan de gang krijgen.

Vanochtend weer batterij plat.

Zoals ik al schreef heeft de wegenwacht een kabeltje met zekering van de dynamo naar de plus van de accu gelegd. Hierdoor ging de dynamo weer laden.

Ook gisteren na het laden met de acculader weer prima 14 volt op de accu bij draaiende motor.

Dat zelfde draadje echter, trekt volgens mij de accu ook weer leeg.

Net even met de multimeter aan de slag en het volgende gedaan.

Massa via de multometer aangesloten en meten op de plus.

Als ik het draadje van de wegenwacht aansluit meet ik 2,6 Amp (vonkt ook wat)
Als ik hem loshaal 0,14 Amp

Daarna heb ik één voor één alle zekeringen eruit gehaald en steeds gemeten. Iedere keer bleef het 2,6 Amp

Nu zit er een hoofdschakelaar tussen de massakabel en dan zou het goed moeten gaan als ik die uitschakel

Ik vraag me alleen af hoe ik 2,6 map via mijn dynamo kwijt raak.

iemand enig idee?

Thanks!

1986 CX 25 GTi TURBO1 S2, 140.000 KM, Leder en Airco!

“Wat een wagen”

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 29 juni 2015 03:15 PM
  [ # 3 ]

Dit heb ik net bij de hand met een SM met nieuwe dynamo met ingebouwde regelaar. Die regelaar verbruikt stroom om as reverentie te dienen voor het regelen zelf. Je moet er even een contact geschakeld relais tussen zetten.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Michiel Bliekendaal
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 288
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 29 juni 2015 03:25 PM
  [ # 4 ]

Maar het is wel een beetje vreemd. Dat ding zit er nu een week in en geeft pas sinds een paar dagen last. en ik denk dat daar het probleem ligt. Nu je het zo zegt. In het contactslot. Hij schakelt hem niet uit.

En even een contactgestuurd relais inbouwen? Smile

Thanks in ieder geval!

Gr,

Michiel

1986 CX 25 GTi TURBO1 S2, 140.000 KM, Leder en Airco!

“Wat een wagen”

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 29 juni 2015 04:10 PM
  [ # 5 ]

Gefeliciteerd Wink

Michiel Bliekendaal schreef:

Bollen zijn gecontroleerd en in orde bevonden. Ik vind haar toch wat stug aan de voorzijde. Wellicht iets hoger afstellen? (na de vakantie)

Dat kan normaal zijn Wink
Een Turbo is stugger afgeveerd aan de voorkant. De dempers in de bollen zijn anders en dikkere stabilisator stangen. Dus zeer normaal dat het anders rijdt, daardoor helt het ook veel minder over in de bochten.

Profiel  
 
Michiel Bliekendaal
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 288
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 29 juni 2015 04:25 PM
  [ # 6 ]
bogaard77 schreef:

Dit heb ik net bij de hand met een SM met nieuwe dynamo met ingebouwde regelaar. Die regelaar verbruikt stroom om as reverentie te dienen voor het regelen zelf. Je moet er even een contact geschakeld relais tussen zetten.

Overigens meet ik op de draad die de dynamo van stuurstroom voorziet, gewoon twaalf volt bij ingeschakeld contact.

Ook met draaiende motor. Geen idee waarom ie dan niet zou bijladen.

Als ik dus rechtstreeks een stuurstroom draad van de plus naar de dynamo leg, laadt ie wel weer bij…

1986 CX 25 GTi TURBO1 S2, 140.000 KM, Leder en Airco!

“Wat een wagen”

Profiel  
 
Michiel Bliekendaal
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 288
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 29 juni 2015 04:38 PM
  [ # 7 ]

Ik ben nog eens aan de contacten gaan voelen en van alles nog aan doormeten geweest en het klopte gewoon niet.

Nog eens alles losgemaakt en ingespoten met contact spray. Nu via de originele draad weer 15 volt laadspanning.

Ik heb de tijdelijke oplossing maar weer weg gehaald. Fingers crossed.

1986 CX 25 GTi TURBO1 S2, 140.000 KM, Leder en Airco!

“Wat een wagen”

Profiel  
 
Michiel Bliekendaal
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 288
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 29 juni 2015 04:40 PM
  [ # 8 ]
Arjan Verkade schreef:

Gefeliciteerd Wink

Michiel Bliekendaal schreef:

Bollen zijn gecontroleerd en in orde bevonden. Ik vind haar toch wat stug aan de voorzijde. Wellicht iets hoger afstellen? (na de vakantie)

Dat kan normaal zijn Wink
Een Turbo is stugger afgeveerd aan de voorkant. De dempers in de bollen zijn anders en dikkere stabilisator stangen. Dus zeer normaal dat het anders rijdt, daardoor helt het ook veel minder over in de bochten.

Ja dank je.. Je was elders al ongeveer de eerste.

Ik had wel gelezen dat de Turbo stugger is maar dit is echt behoorlijk stug hoor. Inderdaad is het overhellen in de bochten wel veel minder. Ik heb nu X bollen erop van Chyparse. Lijkt iets soepeler te zijn maar scheelt heel weinig.

140km/h rijden is een genot in deze wagen!

1986 CX 25 GTi TURBO1 S2, 140.000 KM, Leder en Airco!

“Wat een wagen”

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 29 juni 2015 04:46 PM
  [ # 9 ]
Michiel Bliekendaal schreef:

Ik ben nog eens aan de contacten gaan voelen en van alles nog aan doormeten geweest en het klopte gewoon niet.

Nog eens alles losgemaakt en ingespoten met contact spray. Nu via de originele draad weer 15 volt laadspanning.

Ik heb de tijdelijke oplossing maar weer weg gehaald. Fingers crossed.

Vreemd.
Waar had je nou een draad tussen gezet?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 29 juni 2015 04:49 PM
  [ # 10 ]

15 volt laadspannning is te veel. Het mag maximaal 14.4 volt zijn, boven de 14.5 volt vormt er zich knalgas in de accu…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 29 juni 2015 05:29 PM
  [ # 11 ]

wat waterman zegt, maar meet je met een goeie meter?
wat geeft hij aan met motor uit?

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Michiel Bliekendaal
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 288
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 29 juni 2015 05:34 PM
  [ # 12 ]
bogaard77 schreef:
Michiel Bliekendaal schreef:

Ik ben nog eens aan de contacten gaan voelen en van alles nog aan doormeten geweest en het klopte gewoon niet.

Nog eens alles losgemaakt en ingespoten met contact spray. Nu via de originele draad weer 15 volt laadspanning.

Ik heb de tijdelijke oplossing maar weer weg gehaald. Fingers crossed.

Vreemd.
Waar had je nou een draad tussen gezet?

Een gezekerde draad van de plus naar de dynamo.

1986 CX 25 GTi TURBO1 S2, 140.000 KM, Leder en Airco!

“Wat een wagen”

Profiel  
 
Michiel Bliekendaal
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 288
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 29 juni 2015 05:36 PM
  [ # 13 ]
waterman schreef:

15 volt laadspannning is te veel. Het mag maximaal 14.4 volt zijn, boven de 14.5 volt vormt er zich knalgas in de accu…

Hmm.. dan zou de spanningsregelaar dus kaduuk zijn?
Het laadstroomlampje doet het wel weer.

Ik ga zo nog even meten.

1986 CX 25 GTi TURBO1 S2, 140.000 KM, Leder en Airco!

“Wat een wagen”

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 29 juni 2015 05:37 PM
  [ # 14 ]
Michiel Bliekendaal schreef:

[

Een gezekerde draad van de plus naar de dynamo.

Waar op de dynamo ?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 29 juni 2015 05:42 PM
  [ # 15 ]

Ja, dat was ook mijn vraag. Als de dynamo 70A levert moet daar wel een heel dikke zekering in!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook