6 van de 55
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
Renovatie CX Turbo2: Le Général :: Hij rijdt!!!!
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 05 juni 2016 11:03 AM
  [ # 76 ]

Dan is mijn vermoede toch juist. Het is niet de eerste keer dat ik niet juiste onderdelen in mijn T2 vind. Dus deze komt gewoon in dat lijstje terecht. Ik zou inderdaad de kap eraf kunnen halen. Maar dat zijn stevige “nietjes” waar t mee vast zit, kan op breken van de grill dus. maar goed, dan heb ik dus twee redenen om een nieuwe grill te regelen Wink

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 25 juni 2016 04:13 PM
  [ # 77 ]

inmiddels de kap van de grill afgehaald. Er bleek wel een ribbe gebroken te zijn, maar dat moet te fixen zijn (bij de meeste grills zie je trouwens barsten).

ik ben verder druk bezig met kitten van de lasnaden (of waar dat nodig is) en sluitkit op de wielkappen en morgen ook in de kofferbak. Ik zal snel foto’s plaatsen. Donderdag komt de spuiter kijken naar zijn aanstaande klus. Dus over korte tijd zit de generaal in een nieuw pak!

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 06 juli 2016 11:33 PM
  [ # 78 ]
F.SvM schreef:

Zit daar niet de lucht inlaat voor de motor achter…?

En nog een vraag is alle plaatwerk nu volledig door gelast of puntsgewijs
Wat ik zo zie aan de de onderkant van je binnenschermen is dit puntsgewijs.

VgF

Sorry Frank, ik had je vraag over het hoofd gezien. Maar dit is puntsgewijs (in principe). Plaatdelen worden uitgeboord op de puntlassen en via die gaten ook weer vast gelast. Aangezien dit nog wel eens wat wil trekken, of omdat het een constructief deel betreft zie je her en der wel meer lassen.
Voor het helemaal dicht maken van de lasnaad hoeft het iig niet, naderhand wordt alles dicht gekit (zie volgende post Wink ). Met die kit is het meteen goed beschermd en net afgewerkt.

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 06 juli 2016 11:44 PM
  [ # 79 ]

Onlangs zijn de deuken uit het dak gehaald, na 25 jaar is een strak dak bijna onmogelijk, maar er zatten toch een aantal flinke kraters in. Vooral aan de achterzijde. Met kloppen en trekken is het plaatwerk weer enigszins in vorm gebracht, plamuur moet de rest doen. Om het de verzwakking achterin wat te compenseren heb ik twee drumplaten aangebracht.

linkerheld is vlak:

de drumplaten:

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 07 juli 2016 12:10 AM
  [ # 80 ]

Nadat al het laswerk gedaan is, blijven er natuurlijk veel “open naden” achter en veel relatief kwetsbaar metaal. Alle lasnaden zijn daarom bewerkt met nadenkit.

een selectie:

goot langs motorkap (zelfde is gedaan in de regengoot boven de portieren):

laswerk bij voeten passagier:


lasnaden bij de koplampen (ten gevolge van de nieuwe bumperbalk):

accubak

spatbord rechtsvoor:

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 07 juli 2016 12:33 AM
  [ # 81 ]

nadat de nadenkit is aangebracht, is op de vlakken die te maken krijgen met steenslag, water of anderzins kwetsbaar zijn sluitkit aangebracht.

Wielkast achter:

Wielkast voor en vlakken rondom luchtfilterbak:

Wielkasten aan motorzijde:

dorpels:

achterzijde:

kofferruimte (ter bescherming tegen krassen):

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 27 juli 2016 05:34 PM
  [ # 82 ]

Oliefilter zit muurvast!

nu het plaatwerk richting oplevering loopt, ben ik me maar eens gaan richten op de motor. Eerst eens het grove vuil eraf (dan blijken de onderdelen nog best aardig geconserveerd te zijn door al dat olie en vuil). En de onderdelen die los kunnen losmaken om schoon te maken en eventueel te vervangen….maar! Het heb grootse ruzie gekregen met het oliefilter! Met geen mogelijkheid wil dat ding los.

Geprobeerd tot nu toe:
- met de hand….tja, wat was hij denkende Wink
- met “filter-riem” die brak voor ik echt kracht kon zetten
- met een filterketting: gevolg was dat mijn blok met standaard en al over de betonnen vloer weg draaide
- met beitel een kerf erin gemaakt en dan schuin weg proberen te tikken. Het gevolg was dat de kerf dieper en dieper werd, tot de olie naar buiten kwam
- met een schroevendraaier er maar een gat in gemaakt en op de zijkant van de schroevendraaier geslagen. ook dit deed niet meer dan het gat groter maken.

Wat blijft er nog over? Wie heeft er ervaring met oliefilters die te vast zitten?

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 652
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 27 juli 2016 06:32 PM
  [ # 83 ]

Past dit er nog op of heb je het al tever gemold?  zipper

cool grin

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4722
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 27 juli 2016 06:35 PM
  [ # 84 ]

Ja, of zo’n ding:

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9139
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 27 juli 2016 07:17 PM
  [ # 85 ]

Zit ie op dezelfde plek als bij een diesel?

Ik gebruik altijd de laatste.
Uiteraard wel van niet-Chinese kwaliteit.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 28 juli 2016 01:36 PM
  [ # 86 ]

heed! dat zijn mooie dingen, die kunnen eventueel ook op een slagmoersleutel gezet worden lijkt mij zo (of is dat weer te lomp?) Ik heb wel dit soort dingen bij andere gezien, maar die paste niet op mijn oliefilter >> had idd het vermoeden dat die in de groeven van het filter passen. Of het bij mij nog (voldoende) gaat passen weet ik niet. Het filter had al wat deukjes opgelopen bij het uitbouwen van het blok. Ik moet eens even verder speuren bij mij in de loods of zelf zo’n ding aanschaffen.

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 28 juli 2016 01:38 PM
  [ # 87 ]
René Jongejan schreef:

Zit ie op dezelfde plek als bij een diesel?

Ik gebruik altijd de laatste.
Uiteraard wel van niet-Chinese kwaliteit.

Bij mijn 666-blok zit het filter beneden aan de achterzijde, bijna naast het ophangpunt van de uitlaat (fantastisch verzonnen door de heren ingenieurs Sad ). Volgens mij zit het filter bij een diesel op een andere plek.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4722
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 28 juli 2016 02:07 PM
  [ # 88 ]

Ik heb het filter op dezelfde plek zitten. Bij ingebouwde motor doe ik gewoon twee verlengstukken op m’n ratel, en dan gaat het prima.
Als de boel echt zo vast zit, zou ik er wat kruipolie in laten lopen, laten inwerken, en dan eventueel laten schrikken.
Warmstoken kan je ook effe proberen. Als laatste redmiddel kan je gewoon een andere filterhouder kopen bij een van de CX-specialisten.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 07 augustus 2016 02:28 PM
  [ # 89 ]

Ja!!! Filter is eraf. Uiteindelijk bleek iemand diep in een la zo’n drie-klauw te hebben liggen. Samen met een ratel kwam ie in beweging, zonder dat er iets stuk gegaan is. Dank voor de tips.

Bij het nieuwe filter dus even wat olie voor het (handvat) aandraaien…

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9139
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 07 augustus 2016 07:57 PM
  [ # 90 ]

Top!

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
 
6 van de 55
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook