7 van de 55
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
   
Renovatie CX Turbo2: Le Général :: Hij rijdt!!!!
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 08 augustus 2016 02:22 PM
  [ # 91 ]

Bij het schoonmaken van het blok zag ik bij de uitlaatgaten, met name bij cilinder 4 dus, deze zware aanslag. Die liet zich niet wegpoetsen met remmenreiniger. Moet ik dit gewoon lezen als een lekkende pakking daar of is dit wat anders?

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9152
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 08 augustus 2016 02:25 PM
  [ # 92 ]

Gewoon een rotte pakking, de aanslag krijg je weg met een stukje Scotch-Brite o.i.d.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 08 augustus 2016 02:30 PM
  [ # 93 ]

check! lekker schuren dus (dacht dat in na al het plaatwerk daar onderhand wel mee klaar was)

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 11 augustus 2016 09:08 PM
  [ # 94 ]

ik zie dat verschillende forumleden onderdelen opnieuw hebben laten geel passiveren. Dit geeft wel een mooi effect, dus ik ben in regio Rotterdam maar eens even gaan kijken wie dit zou kunnen doen voor mij. Wie hier ervaring mee heeft, hoe doe je dat met onderdelen als sloten waar een kunststof behuizing omheen zit of als er veel vuil in zit dat je ook niet weg krijgt met bijvoorbeeld remmenreiniger?

En ik zag dat sommige ook de poelies opnieuw hebben laten passiveren. Klopt het dat de poepie aan de waterpomp niet los kan? Weet iemand daar meer van?

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7278
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 11 augustus 2016 09:14 PM
  [ # 95 ]

De waterpomp is een “wegwerp produckt”. Lijkt me sterk dat die poelie eraf kan/zou kunnen.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 11 augustus 2016 10:19 PM
  [ # 96 ]

Ik heb de poelies en andere delen laten geel verzinken bij Galvame in Rotterdam.

Het ziet er idd netjes uit, het sleutelt veel fijner en het roest niet direct allemaal vast.

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 15 augustus 2016 12:36 PM
  [ # 97 ]
citroen23 schreef:

De waterpomp is een “wegwerp produckt”. Lijkt me sterk dat die poelie eraf kan/zou kunnen.

tja…wegwerpproduct…dan zal het toch een zekere mate van vrijheid moeten hebben om het te kunnen wegwerpen Wink

Op dit moment zit het pomphuis zelf muur en muur vast. Alle schroeven los (en de waterpomp zelf, met poelie, dus ook), maar het huis wel niet van zijn plaats. Ik denk er nu dus aan om die pakking dan maar te laten zitten. Ik heb al lopen hameren, maar het geeft allemaal geen krimp….

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9152
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 15 augustus 2016 12:39 PM
  [ # 98 ]

Bekend probleem, het huis van aluminium is vastgerot op de lange stalen draadeinden, die in de kop beginnen.

Je kan proberen de betreffende draadeinden eerst uit de kop los te draaien.
De onderste 3 dus.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 15 augustus 2016 01:39 PM
  [ # 99 ]
Arjan Verkade schreef:

Ik heb de poelies en andere delen laten geel verzinken bij Galvame in Rotterdam.

Het ziet er idd netjes uit, het sleutelt veel fijner en het roest niet direct allemaal vast.

Oh grappig, ik heb ook een offerte bij Galvame opgevraagd. Wat koste het jou als ik vragen mag? Ze wilde eerste de onderdelen zien voor ze een prijs willen geven. Maar ik hoef slechts een inschatting. Mijn andere optie is http://www.chromen.nl. zij zeggen voor een schoenen doos vol tussen de 75,- en 150,- te vragen.

Daarnaast zie ik dat jij een andere poelie hebt aangezien je ook een airco hebt ingebouwd. Klopt dat? Ik zit zelf ook aan een airco te denken (ik ben nu toch bezig), maar dan moet ik ook bij mij de poelie vervangen?

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 15 augustus 2016 01:41 PM
  [ # 100 ]
René Jongejan schreef:

Bekend probleem, het huis van aluminium is vastgerot op de lange stalen draadeinden, die in de kop beginnen.

Je kan proberen de betreffende draadeinden eerst uit de kop los te draaien.
De onderste 3 dus.

ah, dus gewoon twee moeren tegen elkaar vast draaien en dan proberen het zo los te krijgen. Maar dan heb je dus het probleem dat de boel breekt? (t zijn lange staafjes namelijk)

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 augustus 2016 01:55 PM
  [ # 101 ]
le look le plus cool schreef:
Arjan Verkade schreef:

Ik heb de poelies en andere delen laten geel verzinken bij Galvame in Rotterdam.

Het ziet er idd netjes uit, het sleutelt veel fijner en het roest niet direct allemaal vast.

Oh grappig, ik heb ook een offerte bij Galvame opgevraagd. Wat koste het jou als ik vragen mag? Ze wilde eerste de onderdelen zien voor ze een prijs willen geven. Maar ik hoef slechts een inschatting. Mijn andere optie is http://www.chromen.nl. zij zeggen voor een schoenen doos vol tussen de 75,- en 150,- te vragen.

Daarnaast zie ik dat jij een andere poelie hebt aangezien je ook een airco hebt ingebouwd. Klopt dat? Ik zit zelf ook aan een airco te denken (ik ben nu toch bezig), maar dan moet ik ook bij mij de poelie vervangen?

Ik was ook zo rond de 70 Euro kwijt. Ik denk dat als ik veel meer had dat het amper duurder was geweest.

De airco poelie is idd anders, zoals je kunt zien zit de LHM pomp in het verlengde van de nokkenas, daarom is de poelie anders. Er zit ook een extra poelie op de waterpomp, deze is voor de airco pomp.

 

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 15 augustus 2016 05:05 PM
  [ # 102 ]

Normaal is geel verzinken 35 euro voor 10 kilo.( trommel vol)
Maar omdat poelies en dergelijke te groot zijn worden die gehangen en dat is aanzienlijk duurder;-)

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 16 augustus 2016 04:28 PM
  [ # 103 ]

ah, dat zal wel het verschil zijn. T wordt er wel lekker strak van en kan er weer even tegen aan. Dus dan is het toch wel echt de moeite waard.

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 18 september 2016 10:12 PM
  [ # 104 ]

Een beetje weinig updates (druk met werk), maar ik ben nog steeds aan het worstelen met de waterpomp. Ik heb nu wel een nieuw goedje van Rustco. Dat gaat mee met de kruipolie en lijkt wel wat te doen. Vrijdag avond heb ik het er op gespoten en al snel kwam er meer beweging in (denk aan nu wel met de hand een graad kunnen verdraaien ipv met de hamer) Dinsdagavond ga ik weer kijken…ik ben benieuwd.

de paarse afzetting is het gevolg van de reactie, en het reageerde goed daarbinnen in de schroefdraad!

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 18 september 2016 10:16 PM
  [ # 105 ]

verder ben ik wel weer wat verder gekomen met het schoonmaken van het blok en het plaatsen van nieuwe pakkingen. In dit geval de kap over de distributieketting.

Profiel  
 
 
7 van de 55
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook