5 van de 55
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
Renovatie CX Turbo2: Le Général :: Hij rijdt!!!!
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 05 april 2016 12:01 PM
  [ # 61 ]

Ah! En betekent het dan dat ik van dat type er gewoon 4 nodig heb? Met andere woorden, dat de 4 hoezen identiek zijn?

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9125
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 05 april 2016 12:12 PM
  [ # 62 ]

Nope, dit zijn de hoezen benodigd voor de bak-kant, dus 2 stuks.

Voor de wiel-kant heb je 2 van deze nodig. http://cx-basis.de/eshop/product_info.php?cPath=43259&products_id=6143&osCsid=299e5534d571d60ee1da545b15fdba3e

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 05 april 2016 11:31 PM
  [ # 63 ]

top! bestelling is de deur uit.

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 05 april 2016 11:36 PM
  [ # 64 ]

zo is het subframe geworden:

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 05 april 2016 11:42 PM
  [ # 65 ]

Inmiddels is ook de jumperbalk geplaatst samen met de luchtfilterbak en het voorste spatscherm aan die zijde:

na wat behandeling vliegenroest, de laspunten en afwerking met primer:

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 06 april 2016 12:13 AM
  [ # 66 ]

Strak werk!

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3888
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 06 april 2016 11:27 AM
  [ # 67 ]

ziet er goed uit !  erg grondig !!

dit belooft een mooie CX te worden !!

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 26 april 2016 12:44 AM
  [ # 68 ]

Gisteren was mijn mobiel natuurlijk leeg om gisteren een paar foto’s te maken van de vooruitgang….al staat de Generaal natuurlijk stil als een baksteen, maar zoals Einstein al zei: “Aan de rand van een afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang”...goed.

In de tussen tijd is er wel weer wat te melden. Inmiddels aan het motorblok begonnen, het laswerk stond even stil. (inmiddels weer in beweging, maar ja…iets met lege mobiel). Stapje voor stapje de onderdelen los, schoon maken en de status checken.

Versleten koppeling:

Luchtinlaat: reet cool ding, maar ook ernstig vies:

gare kabelboom, die nodig weer netjes ingepakt moet worden:

En dit waren de bouten waarmee de vier bochten waar de lucht en de brandstof (injectoren) elkaar vinden mee vast zaten. Met wittige aanslag. Ik vermoed dat dat van het aluminum huis komt en dat nieuwe bouten een verstandig idee is?:

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 19 mei 2016 12:35 AM
  [ # 69 ]

er is weer wat plaatwerk gedaan: rechtsvoor is er uitgedeukt (een goeie deuk in de hoek ter hoogte van de voorlamp) en geplamuurd.

status op dit moment:


De directeur kwam langs om de voortgang te zien en al vast zijn stoeltje in te meten:

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 19 mei 2016 12:49 AM
  [ # 70 ]

Ook linksvoor is inmiddels het nodige laswerk gedaan:


gat waar de bumper in vastklikt, drie platen op elkaar met kleine kiertjes….roest dus. Gan we straks meteen met kit dicht zetten.

spatbord bovenzijde: stuk tussen gezet.

zelfde deel, maar dan van de onderzijde:

spatbord achterzijde, hier zaten twee roestgaten waarvan eentje lekker weggewerkt/weggekit met een plaatje aluminium…..

“accubak” is vervangen:


Nu rest nog wat kleine las-plekjes, een paar deuken (dak en motorkap…waar anders zou je bijna zeggen) en het uitwerk rondom. Daarna alles klaar maken voor de spuiter.

Profiel  
 
WebmasterGS
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 202
Geregistreerd: 01-03-2008

- CX 25 GTI AUT
Gepost: 19 mei 2016 10:18 AM
  [ # 71 ]

Heftig laswerk, goed bezig bravo
Dat wordt weer hartstikke strak.

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 03 juni 2016 11:57 PM
  [ # 72 ]

Inmiddels het laatste grote las/uitdeuk/plamuur stuk gehad (nu alleen nog maar optisch werk) aan het spatbord linksvoor. Daar waren in de kwart eeuw hiervoor ook wat dingen gebeurd die het plaatwerk daar niet goed gedaan heeft:

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 04 juni 2016 12:01 AM
  [ # 73 ]

en ik stuitte nog op een typisch detail. Inmiddels ben ik natuurlijk onderdelen klaar aan het maken voor de spuiter. Zo ook de grill. Daar zag ik echter dat aan de achterzijde ongeveer 1/3 is afgeschermd met een plaat. ik kan me echter niet voorstellen dat een T2, dus met dubbele ventilator voor de koeling een stuk grill afgeschermd zou moeten hebben. Heeft iemand dus enig idee wat hier aan de hand is?

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 04 juni 2016 09:29 AM
  [ # 74 ]

Zit daar niet de lucht inlaat voor de motor achter…?

En nog een vraag is alle plaatwerk nu volledig door gelast of puntsgewijs
Wat ik zo zie aan de de onderkant van je binnenschermen is dit puntsgewijs.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 04 juni 2016 01:58 PM
  [ # 75 ]

Volgens mij hoort die grill inderdaad niet bij jouw auto. Ik had ook zo,n grill in mijn 20 re met kleine radiateur. Ik vermoed dat de grill dus van een 20 re afkomstig is. Je moet een volledig open grille hebben of als het kan het afschermbakje verwijderen.

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
 
5 van de 55
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook