3 van de 55
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Renovatie CX Turbo2: Le Général :: Hij rijdt!!!!
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 02 maart 2016 10:07 AM
  [ # 31 ]

CX Basis heeft ook alles in de webshop staan, busjes, kogels en schakelstangen.

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 03 maart 2016 11:53 AM
  [ # 32 ]

Dank je, dan zal ik Beau weer eens contacten.

Dit is trouwens ook een mooie; nadat de motor eruit was gehaald, ben ik natuurlijk even het “vooronder” gaan inspecteren. Zag er allemaal beter uit dan ik had gehoopt. En ik vond nog een cadeautje: een klein steeksleuteltje dat iemand was verloren.


Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 03 maart 2016 11:57 AM
  [ # 33 ]
Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5162
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 03 maart 2016 02:09 PM
  [ # 34 ]
le look le plus cool schreef:

Dank je, dan zal ik Beau weer eens contacten.

Peter van Bemmelen in Delft heeft ze ook gewoon liggen.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4704
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 03 maart 2016 02:10 PM
  [ # 35 ]

Laatste keer dat ik er bij hem om vroeg was het antwoord nee, vandaar dat ik uitkwam bij Beau.
Effe bellen en je weet genoeg.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 06 maart 2016 09:51 PM
  [ # 36 ]

ik had helaas niet veel tijd vandaag, maar tijdens het loshalen van de bak van het motor blok stuit ik op een behoorlijk weerbarstige schroef. Wiel dat de snaren voor de waterpomp en dynamo aandrijft zit vast met een dikke bout op (ik vermoed) de mokkenas. Volgens mij moet dat wiel eraf om bij een lager uitje te komen dat open moet. Volgens mij moet namelijk de bak over deze as heen weg geschoven worden.

Het probleem is echter dat natuurlijk de nokkenas ook gaat draaien als je die bout los wil draaien. Hoe krijg ik die bout los? Een pneumatische dopsleutel lijkt me in dit geval een beetje te lomp.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 07 maart 2016 11:42 AM
  [ # 37 ]

Even een bandenlichter of dikke schroevendraaier in de starterkrans.

En de genoemde slagmoersleutel is ook een goede optie.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 07 maart 2016 10:59 PM
  [ # 38 ]

Idd gewoon ff losrammelen met de luchtsleutel. Zo niet, de starterkransoptie. Gaat zeker weten wel los.

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 07 maart 2016 11:07 PM
  [ # 39 ]
Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 10 maart 2016 10:52 PM
  [ # 40 ]

moer is los en bak is van het blok. Uiteindelijk was de combinatie van slagmoersleutel en een klein beiteltje om de starterekrans op zijn plaats te houden de truc. Ik zag ook dat er veel prut vast zat rondom de moer, waarschijnlijk zoutafzetting door een lekkende koelslang.

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 10 maart 2016 11:06 PM
  [ # 41 ]

toch nog even terug naar die bok die ik daar kan gebruiken. De bouten (boutjes is beter) geven niet het vertrouwen dat je daar een dik 2,5 liter blok aan kunt hangen. De starter krans kan er nog af, maar veel gewicht er nu nog afhalen, maakt ook het gebruik van die bok overbodig. Is die bok wel een goed idee? En zo ja, hoe pak ik dat aan?

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 10 maart 2016 11:25 PM
  [ # 42 ]

Dit lukt zeker als je de bouten van de versnellingsbak gebruikt.
Ik heb ander nog wel een andere bok te leen met een adapter plaat dan kun je um vast zetten aan waar normaal het oliefilter zit.
En kun je um compleet klaar maken inclusief versnellingsbak .
Daarbij heb ik ook nog een “officiële “motor stoel te leen.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 17 maart 2016 01:56 AM
  [ # 43 ]

Inmiddels ben ik druk bezig de bumperbalk te vervangen (was aan de onderzijde volledig verrot), ik zal snel wat foto’s plaatsen. Maar ik had een praktische vraag. Ik kan nu goed bij de voorste “vorken” van het subframe. Dus ik wilde deze ven goed schoonmaken en opnieuw in de lak zetten. Maar wat is de juiste kleur hiervoor?
Dr. Theo heeft het over AC code 409, maar die AC codes zijn volgens mij uitgestorven en ik heb niet meer dan een spuitbusje nodig. Welke RAL of andere gangbare codering komt overeen met de bruine subframe-kleur?

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 maart 2016 09:37 AM
  [ # 44 ]

AC codes zijn Citroën specifiek. AC staat namelijk voor André Citroën Wink
Een spuiter die regelmatig oude Citroëns spuit kan de codes wel omzetten naar een gangbare code.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 17 maart 2016 10:16 AM
  [ # 45 ]
Arjan Verkade schreef:

AC codes zijn Citroën specifiek. AC staat namelijk voor André Citroën Wink
Een spuiter die kan de codes wel omzetten naar een gangbare code.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
3 van de 55
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook