Er is inderdaad weer een harde grens. Benzine autos van na 1 januari 1988 zijn minder interesant dan die van voor 1 jan 88.
Dat had ik me toch niet zo gerealiseerd.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Totaal aantal Berichten: 2949
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Uit de Telegraaf dat wel maar dit wordt wel de realiteit, niet elke LPG rijder is een veelrijder zoals wordt gedacht, dan maar terug naar benzine en een kwarttarief.
Over kapitaalvernietiging gesproken.
Sommige dingen kan je beter laten zoals ze zijn….. wat goed is, is goed, zoals de laatse 30 jaar wegenbelastingregeling al was, inclusief overgangsregeling, deze wierp zijn vruchten al af.
We vallen in herhaling maar een redelijk aantal auto’s worden omgebouwd naar benzine, die tegen de 40 jaar lopen een tijdje gestald en de andere hoop verkocht, geexporteerd of verschroot.
Maargoed, niet klagen maar dragen en niet janken maar lekker planken met die roetende hap .
157 auto’s in twee dagen, waar het anders twee of drie per week betrof. Is dat goed voor het milieu?

Totaal aantal Berichten: 2949
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Han S schreef:157 auto’s in twee dagen, waar het anders twee of drie per week betrof. Is dat goed voor het milieu?
Nee en voor de staatskas ook niet ,.....
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Totaal aantal Berichten: 1929
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Vreselijk dat al die installaties ‘doorgedraaid’ worden. Het geeft de stupiditeit van de nieuwe maatregel aan.
Ik denk overigens wel dat je als LPG rijder beter even kan wachten of er een rechtszaak tegen de Staat komt, en wat daar uit komt. (Het kan zijn dat er nog het eea wordt aangepast, hoewel ik zeker niet gerust ben op de uitkomst blijf ik optimistisch van aard). Dus even MRB betalen tot dat bekend is, en dan pas de installatie er uit halen.
JW
Ik zou die LPG installatie niet wegdoen, wel uit de auto halen en mooi ergens wegbergen. Mocht de maatregel versoepelen dan hoef je alleen een nieuwe leiding te trekken en je kunt alles weer monteren.
Iets anders, een post op het Jaguar forum:
Waar ook heel goed over is nagedacht door onze bestuurders;
De aanschaf voor 1 januari 2014 als zelfstandige van een SUV van 1800 kg met een particuliere aanschafprijs van € 65.000 incl. het duurste pakket.
Een Misubishi Outlander MPEV met MIA,KIA en nog wat mooie afschrijvingsregelingen waardoor de aanschafprijs uitkomt op netto zo’n € 18.000.
Daarbij nog het voordeel 5 jaar geen MRB en 0% bijtelling!
Twee collega’s van mijn vrouw rijden er nu vrolijk mee rond. Na pakweg 31 km schakel je automatisch over op benzine want dan zijn je accu’s leeg. Weg milieu-voordeel!
Je kunt het de kopers niet kwalijk nemen, ik heb het zelf ook nog overwogen.
Maar welke oenen hebben zitten suffen bij de belastingdienst!
Moet je maar eens opletten hoeveel je er de laatste twee weken op de weg ziet.
Volgens de importeur komen er nog ruim 10.000 de weg op. Tel daarbij op de Volvo’s hybrid en andere merken en je kunt ervan uitgaan dat de MRB de komende jaren fors omhoog gaat om die gaten te dichten.
Dan ben ik dus uitgeluld.
Ik geloof dat je een LPG tank niet meer mag inbouwen als ie ouder is dan 10 jaar…
Maar dat even terzijde…

Totaal aantal Berichten: 4569
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Art schreef:
Maargoed…....dat geluk zal ik wel niet hebben. ANYWAY, als je niks van ze krijgt kunnen ze t je ook niet afnemen. Stelletje veredelde criminelen.
![]()
l
Schandalige reactie vind ik.
Je kunt het met de politiek oneens zijn maar van zo’n vergelijking blijf ik liever verre van.
Respectloos.
Gr. Jeroen
Nou phoephoe potjandorie, hoe durf ik zo iets te zeggen!!!
Maargoed, dat mag je best vinden hoor, zoveel mensen, zoveel meningen en er zijn er altijd die ergens aanstoot aan nemen. Ik vind het wel mee vallen, maarja das weer mijn mening natuurlijk
Respectloos is idd wat het is, van mij(ook persoonlijk dus) verdienen ze ook geen respect meer, das de hele insteek!
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Totaal aantal Berichten: 11883
- Xantia TD SX
Stel nou eens he? Stel… Die hele nieuwe maatregel blijkt niet zoveel op te brengen als geraamd. En daar zxiet het wel een beetje naar uit. Hoe zou daar pakweg over een jaar mee om worden gegaan?
Ik zou me niet verbazen als die 40 jaar er volgend jaar of over twee jaar gewoon af gaat omdat we nu de nieuwe regeling ondermijnen
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Totaal aantal Berichten: 2355
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
RonK. schreef:Uit de Telegraaf dat wel maar dit wordt wel de realiteit, niet elke LPG rijder is een veelrijder zoals wordt gedacht, dan maar terug naar benzine en een kwarttarief.
Over kapitaalvernietiging gesproken.
We vallen in herhaling maar een redelijk aantal auto’s worden omgebouwd naar benzine, die tegen de 40 jaar lopen een tijdje gestald en de andere hoop verkocht, geexporteerd of verschroot.
Maargoed, niet klagen maar dragen en niet janken maar lekker planken met die roetende hap
.
Vergeet niet dat de in de krant niet eens de aantallen zijn genoemd van het schorsen van grote aantallen diesels, en die nu het restauratietraject ingaan, en als ze 40jaar zijn weer de weg op komen. Zeker voor de vroege CX’n is dit buitenkans om de volle “wegenbelasting” te ontwijken en in de restauratie te stoppen.
F.SvM schreef:Sorry,maar…..
Ga gewoon meer met je oldtimer rijden,en je rijdt iedere dag met een lach.
dat ga ik denk ik ook doen: OV chipkaart in de prullenbak en lekker met mn dieseltje naar mijn werk de stad in!

Totaal aantal Berichten: 9365
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Penny Lane schreef:Stel nou eens he? Stel… Die hele nieuwe maatregel blijkt niet zoveel op te brengen als geraamd. En daar zxiet het wel een beetje naar uit. Hoe zou daar pakweg over een jaar mee om worden gegaan?
Ik zou me niet verbazen als die 40 jaar er volgend jaar of over twee jaar gewoon af gaat omdat we nu de nieuwe regeling ondermijnenDerk
Of de brandstof prijzen gaan verder omhoog,of inderdaad de gehele regel wordt afgeschaft.
En als we geluk/ pech hebben komen ze met een voorstel,van een x aantal kilometers per jaar,ongeacht brandstof of leeftijd.
En dit laatste zit ik echt niet op te wachten.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Totaal aantal Berichten: 1452
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Penny Lane schreef:Stel nou eens he? Stel… Die hele nieuwe maatregel blijkt niet zoveel op te brengen als geraamd. En daar ziet het wel een beetje naar uit. Hoe zou daar pakweg over een jaar mee om worden gegaan?
Ik zou me niet verbazen als die 40 jaar er volgend jaar of over twee jaar gewoon af gaat omdat we nu de nieuwe regeling ondermijnenDerk
Hoop er niet te veel op, het amendement van Vliet zou nog ge-evalueerd moeten gaan worden, maar de politiek vond dit niet meer interessant, mede omdat de paniek die men gaandeweg gecreëerd had de evaluatie niet meer helder zou kunnen zijn.
F.SvM schreef:
Of de brandstof prijzen gaan verder omhoog,of inderdaad de gehele regel wordt afgeschaft.
En als we geluk/ pech hebben komen ze met een voorstel,van een x aantal kilometers per jaar,ongeacht brandstof of leeftijd.
En dit laatste zit ik echt niet op te wachten.VgF
Hoezo is een combinatie van maatregelen niet mogelijk ?
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.