Hier nog een verzameling foto,s van de actie in Den Haag tegen nieuwe regels MRB oldtimers
Gr Morpheus
Grappige fotos! met de ANWB in de buurt.
Maar niet alle autos hebben een probleem, een ami6, tja oud genoeg.
Maar surburban, kun je niet meer mee rijden.
Op benzine is gewoon 1 op 3.
Denk dat met de citroen wel mee valt, de benzine autos zijn over het algemeen altijd redelijk geweest met verbruik.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980














































Totaal aantal Berichten: 43419
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
verkuilm schreef:Grappige fotos! met de ANWB in de buurt.
Die ANWB-eend is een replica en heeft niets met de ANWB zelf te maken hoor
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
maar die vw touran ergens in t midden v/d foto,s is wel echt van de anwb
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)





















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
verkuilm schreef:Denk dat met de citroen wel mee valt, de benzine autos zijn over het algemeen altijd redelijk geweest met verbruik.
Deze protestrit was hoofdzakelijk bedoelt voor LPG en Dieselrijders…......
In vergelijking van de andere oldtimers wordt deze categorie onevenredig hard getroffen!
Ze hadden ook misschien een speciaal nummerbord in het leven kunnen roepen, door misschien een “kleine D” te vermelden zodat het te zien is dat het het een diesel betreft. Verloren kenteken geven ze toch ook zo aan?
Maar ja, dat zou dan weer extra kosten i.v.m. digitale herkenning, en het mag tegenwoordig niets meer kosten…..



Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 19-06-2007
- CX 2200 super c-matic
- CX 2400 IE Prestige Automatic RHD
Nou, hij is er hoor: ik heb net ook ‘De Brief’ binnengekregen. Met daarin de geweldige zin: ’ U bent eigenaar/houder van het motorrijtuig met kenteken .’ En dus geen kenteken! Da’s suf! Nou moet ik weer helemaal een brief terug gaan schrijven om te vragen welk motoriijtuig ze nou eigenlijk bedoelen
‘k heb groene vingers!! En sinds kort ook rooie.








Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
En je hebt zelf ook geen idee?
Misschien komt er nog wel een brief voor je andere CX en als daar dan wel een kenteken op staat is het raadsel opgelost.
Maar het gaat in ieder geval niet zoals het hoort















Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Je kunt natuurlijk ook nog je auto schorsen en er toch mee rijden zoals in dit filmpje
Het toont een beetje afwijkend gedrag met een Mercedes station wagon
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Heb ook een algemene brief binnen, is inderdaad niet gekoppeld aan kenteken.
Wat ik me nog afvroeg, die overgangs regel.
Dat is een keiharde datum dus??
Ofwel autos voor 1 januari 1988 kunnen daar gebruik van maken.
Dat geld dus ook over 5 jaar. Nog steeds 1988.
want WB vrij is vanaf 1 januari, 1974. En over 5 jaar is dat 1979.
Uiteraard alleen benzine.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Als ik het goed begrepen heb worden auto’s van na 1987 pas in 2027 helemaal vrijgesteld. Ook lpg en diesel.
Geen overgangsregeling, niks. Heel oneerlijk.
Benzineauto’s van ‘74 t/m ‘87 worden dus “gematst”
Men gaat er vanuit dat een diesel of LPG auto gebruikt wordt om veel dagelijkse kilometers te maken. Daarmee pakken ze heel terecht degenen die jarenlang misbruik hebben gemaakt van een regel die een andere bedoeling had, maar ze pakken ook degenen die gewoon een interessante oldtimer koesteren waar toevallig een dieselmotor in hangt en dat getuigt niet van een heldere visie.
Gematst? Nee, een zoethouder. Geef ze een kwartje en ze zeuren minder over de gulden die ze krijgen afgenomen.
H@ns schreef:Als ik het goed begrepen heb worden auto’s van na 1987 pas in 2027 helemaal vrijgesteld. Ook lpg en diesel.
Geen overgangsregeling, niks. Heel oneerlijk.
Benzineauto’s van ‘74 t/m ‘87 worden dus “gematst”
Dat zou idd wel heeel oneerlijk zijn. mijn cx is van maart 88,
het zou zo moeten zijn dat alle auto,s op benzine vanaf hun 26ste recht hebben op de overgangsregeling tot ze 40 zijn en belasting vrij worden ....
Maargoed…....dat geluk zal ik wel niet hebben. ANYWAY, als je niks van ze krijgt kunnen ze t je ook niet afnemen. Stelletje veredelde criminelen.
l
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
bleudelta schreef:Nou, hij is er hoor: ik heb net ook ‘De Brief’ binnengekregen. Met daarin de geweldige zin: ’ U bent eigenaar/houder van het motorrijtuig met kenteken .’ En dus geen kenteken! Da’s suf! Nou moet ik weer helemaal een brief terug gaan schrijven om te vragen welk motoriijtuig ze nou eigenlijk bedoelen
Ik heb daar dus 2 brieven van gehad., terwijl ik alleen de gsa in die regeling zou hebben.
Miss. toch nog hoop voor de cx???
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Waar we naartoe moeten is het duidelijk maken dat bepaalde diesels gebruikt worden als hobby auto. Als je daarnaast een moderne auto hebt waar je netjes MRB voor afdraagt moet er een manier gevonden kunnen worden die eerlijker is dan deze regeling.
Aan de andere kant vind ik dat als jij een oudere diesel als dagelijkse auto gebruikt en je maakt er veel kilometers mee, dan moet je ook niet zeuren als je daar belasting voor moet betalen.
Maar het is 2013, de digitale revolutie is een feit en via de satellieten kan bepaald worden tot op de meter waar je je bevindt met je auto. Dus waarom geen regeling bedenken voor hobbymatige auto’s die eerlijker is.
De Fehac en aanverwante organisaties laten het op dit gebied totaal afweten en tonen dat ze geen relevante kennis hebben.