





























Totaal aantal Berichten: 11883
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
bartjes schreef:Penny Lane schreef:Stel nou eens he? Stel… Die hele nieuwe maatregel blijkt niet zoveel op te brengen als geraamd. En daar ziet het wel een beetje naar uit. Hoe zou daar pakweg over een jaar mee om worden gegaan?
Ik zou me niet verbazen als die 40 jaar er volgend jaar of over twee jaar gewoon af gaat omdat we nu de nieuwe regeling ondermijnenDerk
Hoop er niet te veel op, het amendement van Vliet zou nog ge-evalueerd moeten gaan worden, maar de politiek vond dit niet meer interessant, mede omdat de paniek die men gaandeweg gecreëerd had de evaluatie niet meer helder zou kunnen zijn.
Ik bedoel dus ook: iedereen de volle mep weer betalen.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!















Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Dan vraag ik me af hoeveel oldtimers er volgend jaar nog op de weg te vinden zijn en in ‘t bijzonder met LPG of benzine. Onze DSuper uit 1972 zou meteen geschorst worden. Vanwege dat m’n vrouw ontslagen gaat worden zijn dit kosten waar ik niet op (kan) zitten wachten.
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Tegen die tijd hebben we een nieuw kabinet met hopelijk nieuwe mensen. Het is te hopen dat die wat meer inzicht hebben in dit soort zaken. Het drama is al geheel compleet, een markt die geheel op zijn kont ligt en iedereen die een beetje goed kan nadenken had dit kunnen zien aankomen.
Ga je straks evalueren en je neemt alles mee dan kan het alleen maar vies tegenvallen en wat hebben we dan bereikt? Leuk ook dat we zo lekker in de pas lopen met de rest van Europa. Laat ik er maar over ophouden want ik word er pislink van.

























Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
O ja, en een nieuwe regering gaat deze maatregel weer terugdraaien. Krijgen we meteen dat kwartje van Kok terug zeker…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)










Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006
- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
zojuist twee nagenoeg identieke brieven ontvangen waarin wordt aangegeven dat twee van mijn auto’s in aanmerking komen voor de oltimer vrijstelling!!!!
“CX 25 d ambulance normalisée” van 1984 op grijs kenteken!!!
en mijn eerste auto:
“250” ofwel een kleine besteleend van 1977.
de laatste was al lang belasting vrij en de ambulance wordt volgend jaar “30”.
niets over alsnog belasting betalen voor de CX diesel!!! (tenzij dat de brandstoftoeslag is en daar de bulk van het geld zit?)
zie ook scan van de tekst, snappen jullie het nog?
waar rook is, is…
LHM only!

























Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Een mailtje over de petitie die onlangs via Petitie.nl is opgesteld.
Beste ondertekenaar van de Oldtimer-petitie.
Lees deze hele mail door alstublieft. Het is belangrijk voor de toekomst van ons land. Bij voorbaat hartelijk dank.
Ik dank u
Allereerst wil ik u uiteraard van harte bedanken voor het vertrouwen dat u in mij hebt gehad door de petitie te ondertekenen. Ik ben inderdaad namens u en ongeveer 18.000 andere ondertekenaars naar de Eerste Kamer gegaan en heb, samen met Wouter van Embden van de Stichting Autobelangen, alles ingezet om ons doel te bereiken.
We liepen tegen een muur op helaas
Helaas hebben we de wet niet kunnen tegenhouden. Dit omdat de wet deel uitmaakte van het grote Regeringsakkoord 2014. Het was de regering het niet waard om het hele akkoord te laten struikelen over de oldtimer MRB-wet.
Wat nu: Wouter van Embden vraagt uw hulp
Doch willen wij het er niet bij laten zitten. Wouter van Embden gaat voor de oldtimerbezitters een rechtzaak aanspannen tegen de staat. Hiervoor vraagt Wouter donaties aan allen. Dit is namelijk een zeer kostbare zaak. Mocht u willen doneren dan kunt u dit doen via zijn website: http://www.vrijstellingoldtimer.nl/
Wat nu: Ook ik ga mij inzetten voor u
Daarnaast ga ikzelf ook een level omhoog na deze afwijzing van de politiek. Ik heb zoveel schrijnende verhalen gehoord en zoveel onvrede onder het volk waargenomen wat de politiek betreft dat ik een nieuwe petitie ben gestart met als doel, een volledige herziening van de huidige politiek. Met deze petitie ga ik t.z.t. naar onze koning toe. Aangezien deze volgens de wet boven onze regering staat lijkt mij dit de enige juiste weg om te gaan.
U mag meedenken en meedoen
Mensen uit het volk die ervaring, kennis, mogelijkheden, politieke ervaring, en tips hebben mail mij gerust aan. Mocht u actief een rol willen hebben in dit proces, mail mij dan ook. Ik wil dit goed en groot aanpakken en alle hulp is welkom. Ik weet namelijk dat er heel veel kennis en wijsheid in het volk ligt waar de politiek geen beroep op doet. Ik wil dat bij deze wel doen. U heeft inspraak als u dit wilt.
Onderteken de petitie:
http://stopdezepolitiek.petities.nl/
Deel de petitie met iedereen
En deel hem met al uw vrienden, kennissen en familieleden. En uiteraard ook op facebook, twitter, uw website, de media, en waar u maar wilt en kunt. Hoe meer u de link verspreid, des te sterker staan wij straks! En u bent mijn kracht hierin. En ik dank u hartelijk voor het lezen en uw aandacht. En ik dank de website petities.nl voor de plek om dit mogelijk te maken.
Hele goede feestdagen toegewenst en 2014 gaan we met zijn allen vormen!
Ik snap de goede bedoelingen, maar wat een niveau zeg… “Het is van belang voor de toekomst van ons land”, een petitie voor “een volledige herziening van de politiek”, waarmee ze naar onze koning gaan…
Heel fijn dat dit soort mensen een podium krijgt hoor, maar het doet de reputatie van “de oldtimerbezitter” meer kwaad dan goed… Ik dank u.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
De weg naar de hel ligt geplaveid met goede bedoelingen.




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Dat terug draaien ,of gedeeltelijk terug draaien lukt toch niet,
Dus waarom tijd moeite en geld spenderen aan deze onnozele actie.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

























Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Hoho ze gaat wel naar de koning he…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)


























Totaal aantal Berichten: 7611
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Naar aanleiding van de post van Diesel Rinus: Ik heb voor de CX een brief ontvangen dat ik volgend jaar een rekening krijg van maximaal 125 euro en dat ik - als ik die betaal - de auto in de overgangsregeling heb. Gevolg: drie maanden per jaar mag ik de weg niet op. Als ik niet betaal, wordt het gewoon de volle mep en mag ik altijd rijden. Expliciet is nog aangegeven dat ik in 2014 in januari en februari gewoon mag rijden, ook als ik van de overgangsregeling gebruik maak. Komt goed uit: ‘t ding moet me naar de wintersport brengen.
Voor de C35 heb ik een brief dat ik per 1-1-2014 weer gewoon motorrijtuigenbelasting moet betalen. Da’s een diesel camper. Als het goed is valt die dan weer in het normale campertarief: 25% betalen, maar het hele jaar toegestaan op de weg. Ik zou de bodem extra kunnen behandelen en ‘s winters met het busje kunnen gaan rijden. Iets zegt me dat dan de beoogde milieuwinst niet helemaal gehaald wordt.




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ze komen Wassenaar niet eens in met hun vervuilende oldtimer
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

























Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Hehe… Maar neem aan dat je 120 euro bedoelt voor het maximumtarief?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)










Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006
- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Het aparte is dat ik voor mijn c32 en dus diesel (1979) nog geen wijzingen etc. heb ontvangen!
Ik hoop dat jullie allen me niet als een verrader zien als ik alles op UK kenteken zet?
waar rook is, is…
LHM only!
ligt er aan in welk land je als woonachtig staat ingeschreven., als dat in nl is mag je geloof ik geen auto met buitenlands kenteken besturen binnen onze grenzen
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)