











































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat was toch altijd 3 maanden?




















Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Is hier soms ook een verschil tussen auto’s jonger en ouder dan 15 jaar?
JW



Totaal aantal Berichten: 191
Geregistreerd: 29-07-2003
- Xantia Activa V6
- GS/GSA Basalte
- GS/GSA X2
- GS/GSA Club Break
- GS/GSA Special
Ja, als de auto ouder is dan 15 betaal je gewoon de lage schorsingskosten:
Ik krijg de link vd RDW er niet goed werkend in, meer er staat dit:
Opnieuw schorsen binnen een jaar
Als u een schorsing voor de einddatum beëindigt en u schorst hetzelfde kenteken opnieuw binnen een jaar na begin van de eerste schorsing, dan geldt een hoger schorsingstarief.
Schorsen binnen een jaar na ingangsdatum laatste schorsing € 120,00
Dit hogere tarief geldt niet voor voertuigen van 15 jaar en ouder, motorfietsen, bromfietsen en bedrijfsvoertuigen en aanhangwagens met een maximum toegestane massa van meer dan 3.500 kg. Voor deze voertuigen betaalt u het lage tarief.
Schorsen (laag tarief) € 24,00
Te vinden op de pagina: (even zelf editen..)
http://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/Schorsing van een voertuige online beëindigen.aspx?path=Portal/Particulier/Auto/Tijdelijk niet gebruiken
Thierry












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Die 120 Euro is ook weer om heen te komen, de auto overschrijven op je partners naam en dan direct schorsen. Dan geld dat jaar niet meer er is immers een nieuwe eigenaar
Hetgeen dan weer overschrijvingskosten oplevert….
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Die veel minder zijn dan 120 euro




























Totaal aantal Berichten: 9540
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- (Grand) C4 Picasso PT130 EAT8 Shine
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
“Slechts” € 9,70.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
ALs je gebruik maakt van de overgangs regeling.
Ofwel in bv 2015 betekend dat je niet op de openbare weg mag in januari, februari en december.
Maar je hoeft hem niet zelf te schorsen.
Je geeft begin van het jaar aan wat je wil:
-Gewoon altijd rijden en dus betalen als gewone auto.
-Overgangsregeling, je betaald kwart tarief van het jaar bedrag met max 120 euro. In jan, feb en dec mag je niet op de weg zijn.
Dit geld iig voor benzine autos.
Zo lees ik het.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980





Totaal aantal Berichten: 406
Geregistreerd: 30-04-2007
- Overig 350 NDP
- Berlingo 1.6 hdi multispace
- Overig 450 NYDP ( in onderdelen)
Hier een manier, om helemaal niets aan mrb of schorsingskosten te betalen
http://www.autokiosk.nl/autonieuws/exporteer-oldtimer/















Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
En stel, je wil je oldtimer is exporteren, moet je dan niet opgeven waar naartoe ? Moet je je voiture niet in dát land registreren (en ben je dus overgeleverd aan de politieke willekeur van dát land) ?
Als we weer een kabinet met zinnen krijgen, hoe moet je je auto dan weer op NL kenteken krijgen en krijg je dan ook zo’n gele kentekenplaat met 3 tekens in het midden ?
Zo’n donker-blauwe plaat heeft ook wel z’n charme en dan is schorsen denk ik nog niet zo’n gekke optie.
Ik weet wel dat als je als Nederlander een auto (dagelijks) met buitenlands kenteken rijd, je een economisch delict begaat met een flinke boete daaraan gekoppeld, pas hiermee dus op.
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.














































Totaal aantal Berichten: 43419
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
bartjes schreef:En stel, je wil je oldtimer is exporteren, moet je dan niet opgeven waar naartoe ? Moet je je voiture niet in dát land registreren (en ben je dus overgeleverd aan de politieke willekeur van dát land) ?
3x Nee
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Kan je niet gewoon de papieren inleveren en zeggen dat je de auto niet meer op de openbare weg gebruikt?
Of bestaat dat volgens de RDW niet?
Je kan daarna weer om heruitgifte kenteken vragen.
Je kan je papieren inleveren bij de rdw.
Het kenteken is dan weg.
Inprincipe krijg je het naar mijn idee noooooit meer terug.
Je kunt er denk ik zelfs mee in de knoei komen. ALs je het probeert
Want op het moment dat jeje kenteken inleverd moet je het voertuig vernietigd hebben.
En dat heb je dan dus niet gedaan.
Als jeje auto exporteerd. En je laat m op export kenteken weet ik het niet.
Want dat kenteken vervalt na een maand ofzo.
Als je dan naar een jaar terug komt bij de RDW zou het best lastig kunnen zijn.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik dacht dat je met de juiste papieren bij een export auto je het originele kenteken terug kan vragen bij de RDW.
Maar goed, als schorsen 24 Euro is per jaar, waar praten we dan over…

























Totaal aantal Berichten: 6205
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
verkuilm schreef:Je kan je papieren inleveren bij de rdw.
Het kenteken is dan weg.Inprincipe krijg je het naar mijn idee noooooit meer terug.
Je kunt er denk ik zelfs mee in de knoei komen. ALs je het probeert
Want op het moment dat jeje kenteken inleverd moet je het voertuig vernietigd hebben.
En dat heb je dan dus niet gedaan.
Wat je zegt klopt niet. Je kunt het kenteken inleveren bij de RDW onder vermelding van “sloop in eigen beheer”. Er is niemand die zegt dat je de auto ook echt moet slopen, wel moet de auto van de openbare weg af zijn en er mag natuurlijk ook geen klein stukje mee gereden worden.
Echter, het kan zijn dat je tijdens de ““sloop” hebt bedacht dat de auto toch te goed is om te slopen. je kunt dan met de “restanten” weer naar de RDW om de auto laten schouwen. Daarna kun je weer een kentekenbewijs aanvragen, meestal ook weer met het kenteken dat eerder voor dat chassis-nummer is afgegeven.