Nou dat is het hem juist, ik ben er niet 100% zeker van.
Maar sloop in eigen beheer. Maar je moet hem dan ook slopen zover ik weet.
Ik heb er een ervaring mee. Dat er onder een 2cv een chassis zat met nog een chassisnummer.
Dat nummer was dus ook van een auto gesloopt in eigenbeheer.
Daar heeft de vorige eigenaar(van de gesloopte 2cv) flink gelazer mee gehad.
Maar inderdaad, gewoon schorsen, die paar euro.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

























Totaal aantal Berichten: 6205
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Ik ben er wel zeker van, want ik heb het nagevraagd bij de RDW. Ik heb namelijk zoiets aan de hand gehad met mijn toenmalige BX GT.















Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Simpel exporteren kost 11,70 euro (bron RDW).
Importeren is een lastiger verhaal: “Voertuigen van 30 jaar en ouder
Voertuigen van 30 jaar en ouder worden uitgebreid onderzocht bij de RDW-keuringsstations. Voor dit onderzoek moet u een afspraak maken. U kunt dat online doen. U kiest dan voor ‘Invoer vanuit EU/EVA land met een voertuig van 30 jaar of ouder’” (bron RDW), zie ook deze link
Ik denk daarom dat je je goed moet verdiepen in deze materie voordat je dit pad kiest t.o.v. schorsen. Het wordt daarmee een kosten-baten analyse van wanneer een volgend kabinet tot zinnen komt en je oldtimer weer vrijgesteld is of om andere redenen je weer wilt / kunt gaan rijden.
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.




















Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo

























Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ooo wat zou ik graag zo’n sticker hebben…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)














































Totaal aantal Berichten: 43419
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Scannen, bewerken, namaken?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste















Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Zag ik daar datum 1988 onderaan staan ?
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
JWH schreef:Bien réglé. Mon moteur ne pollue pas.
JW
Dr komt anders wel een spiegelei uit…..
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.




















Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
De schone Française is vandaag geschorst.
JW




Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 17-01-2011
- (Grand) C4 Picasso C4 Picasso 1.6 HDI
stoterstangen90 schreef:JWH schreef:Bien réglé. Mon moteur ne pollue pas.
JW
Dr komt anders wel een spiegelei uit…..
Ik zie pacman….















Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Ik hoop dat pacman het ei op eet en niet de voiture.
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Voor onze auto’s op te eten hebben ze roest en Weekers uitgevonden.





Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 25-04-2010
- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
rf schreef:Zojuist RDW en Belastingdienst (autoheffingen) gebeld.
Tijdens de schorsing is rijden 2x toegestaan:
1x naar de apk en 1x naar een kentekenkeuring. Beide de kortste route (dat is natuurlijk flexibel…)
Naar de garage rijden om alleen de LPG te laten verwijderen “mag dus feitelijk niet”.
Dus op dezelfde dag gas verwijderen en kentekenkeuring zou de ideale optie zijn.Maar nu: De man van de belastingdienst vroeg mijn kenteken op. Wat schetst mijn verbazing: In mijn geval ben ik met de CX pas belastingplichtig per 17 maart 2014. Dus niet per 1-1-2014.
Tot die 17e maart blijf ik belastingvrij en mag op de openbare weg blijven staan.
E.e.a. had met peildata te maken.
En dit verschilt per kenteken. Mannen, ik zou je even goed vergewissen wat je eigen situatie inhoudt.Telefoon belastingdienst - autoheffingen: 0800-0749.
Daar hoef je de belastingdienst niet voor te bellen (zojuist wel even gedaan), het gaat om de datum eerste toelating die op het kentekenbewijs staat. Voor mij is dat 4 jan 77 voor de CX en 2 jan 78 voor de AK. Dus ik heb nog een paar dagen voor ze geschorst moeten worden (en dus tijd om een stalling te zoeken). Iemand nog 1 of 2 plekjes over tot 1 juni in de buurt van e’hoven? Vanaf 1 juni ben ik voorzien.
Gr Ron
AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken




















Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Schandelijk onduidelijk dus. Je krijgt een brief met: “Vanaf 1 januari 2014” is er dus weer motorrijtuigenbelasting verschuldigd”. Dat is duidelijke taal. Minder duidelijk is de volgende zin: “Met ingang van het eerste tijdvak vanaf 1 januari 2014 ontvangt u weer een rekening voor mrb” en ze bedoelen dus kennelijk eigenlijk je krijgt een rekening vanaf datum die gerelateerd is aan de eerste toelating. (voor mij februari).
JW














































Totaal aantal Berichten: 43419
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ben ik even mooi het bokje , die van mij is van… jawel… 31-12-1986! waaahahahahahahahaaa
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste