Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Waarom niet alle vier de banden? Even ervan uitgaand dat winterbanden meer grip hebben in de omstandigheden van de komen maanden, heb je nu voor meer grip dan achter. Niet bevorderlijk voor de wegligging/veiligheid. Zie ook discussies die hierover gevoerd zijn met betrekking tot de beste banden voor of achter?
Volg je hart, gebruik je hoofd.
eigenlijk geen idee, dacht die zijn nog wel goed, en moest voor toch vervangen en dacht doe ik er nu winterbanden onder, maar ga inderdaad ook even kijken naar een kleinere maat van dezelfde band!
past 195 ook achter? Zitten nu al best krap tegen het spatbord aan!
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Zeker in sneeuw zal je een enorm verschil in grip krijgen tussen voor en achter.
Waarschijnlijk niet. i.e.‘s hebben al een iets breder achterscherm om die 185’s er onder te kunnen krijgen. 195’s gaat dus, lijkt me, niet lukken
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Gister bij het starten hoorde ik dat de auto wou aanslaan maar dit was even daarna hoorde ik een hoge toeren qua omwenteling (denk start motor) maar geen gehoor meer van een aanslaande motor, bij iedere herpoging hetzelfde - bijna aanslaande auto daarna wegvallen en hoge toeren van waarschijnlijk de startmotor.
En opeens pakte hij gelukkig? Wat zou dit kunnen zijn, zou de ‘snaar’ op de startmotor te slap kunnen zitten?
Ook nog probleempjes met mijn benzine pomp, maar gaat hiervoor een CX pomp plaatsen.
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Bendixkoppeling van de startmotor die het rondsel weer uit het vliegwiel trekt en dan harder draait?
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Er zit geen “snaar” aan de startmotor. Hoe is de accuspanning? Hoe zijn de plus- en minkabel?
Citroen!
Vandaag voor de APK geweest jammer genoeg niet vlekkeloos er doorheen:
- aandrijfhoes links en rechts
- knipperlicht LV
- GAS leiding los (zat altijd verstopt achter de sier beplating jammer genoeg los door probleem met de benzine pomp
- uitlaat rubber
Weer wat te doen, maar valt mee!
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
Jammer, maar te overziene reparaties. Succes met het herstelwerk.
Inderdaad, vanmorgen direct op mijn vrije dag even naar Almere geweest om de twee hoesjes en uitlaat rubbers te kopen en richting aanwijzer lampje. Valt gelukkig mee qua kosten weer aangezien je er hierna weer twee jaar vanaf bent.
Zaterdag op de sleuteldag er maar onder gooien zal een aardig klusje weer worden.
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
Voor de aandrijfashoes moet de tripoide van de as af. Dit kan als je pech hebt enorm vast zitten. Dan heb je minimaal een zware 3 klauw trekker nodig en liever een hydr pers. Dus die regelen ( of hebben ze die in de sleutelwerplaats ?)
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Hebben ze niet op de sleutelplaats.
Wel ben ik bekend met dit daar mijn tripodehuis (bijrijderskant) de buitenste rand (waarop de hoes zit) kapot is geslagen wat nog steeds een raadsel blijft, dus deze kant zou soepel los moeten gaan.
Mijn vader heeft bij zijn auto een spier gescheurd in zijn schouder bij het los krijgen van dit huis, dacht zelf een lange ijzeren staaf als verlengstuk te gebruiken op de ratel.
Bedankt voor de waarschuwing!
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Lijkt me ook niet echt een klusje voor een sleuteldag. Als het tegenzit (vastzittende tripode) ben je nog niet weg met je auto daar. Kan de auto daar blijven staan als het niet lukt?
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 113
Geregistreerd: 02-06-2010
- ID/DS DS21 Pallas Hydraulique
lupolo schreef:een lange ijzeren staaf als verlengstuk te gebruiken op de ratel.
Nooit een verlengstuk gebruiken op een ratel! Dat kost je je ratel en is daarom ook gevaarlijk….
Een verlengstuk alleen op een T-bar gebruiken.
Totaal aantal Berichten: 25395
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Op welke sleutel dag ga je dit doen? Heb je het oude of nieuwe type tripoidehuis ( met of zonder ronde rand)?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
In Kuddelstaart, heb de ‘leukste’ met ronde rand een aardig klusje dus.
Was eergisteren ook in Almere waar ze een nieuwe productie hadden van het rubber die steviger moest zijn daar mijn oude al eens snel kapot was gegaan, ben benieuwd hij is wel wat steviger de vorige was wat soepeler.
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD