9 van de 10
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 Volgende > 
   
Lupolo zijn DS - “APK-keuring - Voor elkaar”
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 15 december 2009 11:23 PM
  [ # 121 ]

Waarom niet alle vier de banden? Even ervan uitgaand dat winterbanden meer grip hebben in de omstandigheden van de komen maanden, heb je nu voor meer grip dan achter. Niet bevorderlijk voor de wegligging/veiligheid. Zie ook discussies die hierover gevoerd zijn met betrekking tot de beste banden voor of achter?

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
lupolo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 739
Geregistreerd: 27-08-2007

Gepost: 15 december 2009 11:25 PM
  [ # 122 ]

eigenlijk geen idee, dacht die zijn nog wel goed, en moest voor toch vervangen en dacht doe ik er nu winterbanden onder, maar ga inderdaad ook even kijken naar een kleinere maat van dezelfde band!

past 195 ook achter? Zitten nu al best krap tegen het spatbord aan!

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 16 december 2009 10:31 AM
  [ # 123 ]

Zeker in sneeuw zal je een enorm verschil in grip krijgen tussen voor en achter.

Waarschijnlijk niet. i.e.‘s hebben al een iets breder achterscherm om die 185’s er onder te kunnen krijgen. 195’s gaat dus, lijkt me, niet lukken

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
lupolo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 739
Geregistreerd: 27-08-2007

Gepost: 26 maart 2010 12:37 PM
  [ # 124 ]

Gister bij het starten hoorde ik dat de auto wou aanslaan maar dit was even daarna hoorde ik een hoge toeren qua omwenteling (denk start motor) maar geen gehoor meer van een aanslaande motor, bij iedere herpoging hetzelfde - bijna aanslaande auto daarna wegvallen en hoge toeren van waarschijnlijk de startmotor.

En opeens pakte hij gelukkig? Wat zou dit kunnen zijn, zou de ‘snaar’ op de startmotor te slap kunnen zitten?

Ook nog probleempjes met mijn benzine pomp, maar gaat hiervoor een CX pomp plaatsen.

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 26 maart 2010 12:54 PM
  [ # 125 ]

Bendixkoppeling van de startmotor die het rondsel weer uit het vliegwiel trekt en dan harder draait?

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 26 maart 2010 06:49 PM
  [ # 126 ]

Er zit geen “snaar” aan de startmotor. Hoe is de accuspanning? Hoe zijn de plus- en minkabel?

Citroen!

Profiel  
 
lupolo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 739
Geregistreerd: 27-08-2007

Gepost: 31 augustus 2010 03:56 PM
  [ # 127 ]

Vandaag voor de APK geweest jammer genoeg niet vlekkeloos er doorheen:

- aandrijfhoes links en rechts
- knipperlicht LV
- GAS leiding los (zat altijd verstopt achter de sier beplating jammer genoeg los door probleem met de benzine pomp
- uitlaat rubber

Weer wat te doen, maar valt mee!

Profiel  
 
Erict
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 15-06-2007

Gepost: 31 augustus 2010 10:19 PM
  [ # 128 ]

Jammer, maar te overziene reparaties. Succes met het herstelwerk.

Profiel  
 
lupolo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 739
Geregistreerd: 27-08-2007

Gepost: 01 september 2010 03:57 PM
  [ # 129 ]

Inderdaad, vanmorgen direct op mijn vrije dag even naar Almere geweest om de twee hoesjes en uitlaat rubbers te kopen en richting aanwijzer lampje. Valt gelukkig mee qua kosten weer aangezien je er hierna weer twee jaar vanaf bent.

Zaterdag op de sleuteldag er maar onder gooien zal een aardig klusje weer worden.

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2956
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 01 september 2010 09:38 PM
  [ # 130 ]

Voor de aandrijfashoes moet de tripoide van de as af. Dit kan als je pech hebt enorm vast zitten. Dan heb je minimaal een zware 3 klauw trekker nodig en liever een hydr pers. Dus die regelen ( of hebben ze die in de sleutelwerplaats ?)

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
lupolo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 739
Geregistreerd: 27-08-2007

Gepost: 02 september 2010 11:08 AM
  [ # 131 ]

Hebben ze niet op de sleutelplaats.

Wel ben ik bekend met dit daar mijn tripodehuis (bijrijderskant) de buitenste rand (waarop de hoes zit) kapot is geslagen wat nog steeds een raadsel blijft, dus deze kant zou soepel los moeten gaan.

Mijn vader heeft bij zijn auto een spier gescheurd in zijn schouder bij het los krijgen van dit huis, dacht zelf een lange ijzeren staaf als verlengstuk te gebruiken op de ratel.

Bedankt voor de waarschuwing!

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 02 september 2010 12:18 PM
  [ # 132 ]

Lijkt me ook niet echt een klusje voor een sleuteldag. Als het tegenzit (vastzittende tripode) ben je nog niet weg met je auto daar. Kan de auto daar blijven staan als het niet lukt?

Citroen!

Profiel  
 
Kees B
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 113
Geregistreerd: 02-06-2010

- ID/DS DS21 Pallas Hydraulique
Gepost: 02 september 2010 01:45 PM
  [ # 133 ]
lupolo schreef:

een lange ijzeren staaf als verlengstuk te gebruiken op de ratel.

Nooit een verlengstuk gebruiken op een ratel! Dat kost je je ratel en is daarom ook gevaarlijk….
Een verlengstuk alleen op een T-bar gebruiken.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25395
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 02 september 2010 04:09 PM
  [ # 134 ]

Op welke sleutel dag ga je dit doen? Heb je het oude of nieuwe type tripoidehuis ( met of zonder ronde rand)?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
lupolo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 739
Geregistreerd: 27-08-2007

Gepost: 02 september 2010 08:08 PM
  [ # 135 ]

In Kuddelstaart, heb de ‘leukste’ met ronde rand een aardig klusje dus.

Was eergisteren ook in Almere waar ze een nieuwe productie hadden van het rubber die steviger moest zijn daar mijn oude al eens snel kapot was gegaan, ben benieuwd hij is wel wat steviger de vorige was wat soepeler.

Profiel  
 
 
9 van de 10
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook