7 van de 10
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »

Lupolo zijn DS - “APK-keuring - Voor elkaar”
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1234

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 24 september 2008 12:05 AM
  [ # 91 ]

Dit ziet er inderdaad goed uit!
Heb je ook foto’s van de binnenkant ?(onderkant van je dak)
je had in ieder geval lekker weer om uit je dak te gaan Very Happy

Peter.

Profiel  

lupolo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 739

Gepost: 24 september 2008 12:06 AM
  [ # 92 ]
Erict schreef:
lupolo schreef:

Ik heb hem inderdaad van de sloop ze liggen tussen de 100~150 euro, heb er zelf 100 voor betaald.

En wat scheelt dat met de warmte voorin, heb trouwens wat foto’s toegevoegd in mijn album!.

Ziet er goed uit. Heb je alle zaagsel en slijpsel al weer uit je interieur gekregen? Ik ben erg benieuwd naar het ‘effect’ van het open dak. En met name ook naar het windgeruis met dak open en dicht. Ik denk dat ik bij de eerstvolgende gelegenheid maar eens een stukje met je meerijdt om te voelen en te horen hoe het rijdt met opendak. Moet wel droog zijn dan natuurlijk.  Wink

@Erict:
Heb er maar nog een ritje mee gemaakt, maar beviel uitstekend geen extra herie voor zover ik dat toen kon bepalen, maar je bent van harte welkom Smile

@nltecoko:
Bedankt voor de duidelijke uitleg, ga hier zsm mee aan de slag .. hoop dat dit het is anders word het het bakje afvoeren naar de straat.

Profiel  

GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1659

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 24 september 2008 12:23 AM
  [ # 93 ]

Mooie klus…..mooi resultaat…....

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  

lupolo
> 700 berichten

Gepost: 29 september 2008 11:02 PM
  [ # 94 ]
GW-tje schreef:

Mooie klus…..mooi resultaat…....

bedankt!

Profiel  

lupolo
> 700 berichten

Gepost: 29 september 2008 11:04 PM
  [ # 95 ]

heeft iemand ervaring, met het ‘reviseren’ van een voorstoel, ik vind de mijne erg doorgezeten, en wil dit weer inorde maken, dus moet mijn bekleding eraf halen en de opvul stof en of veren aanpakken ..

graag hoor ik hier ervaringen over ..

Profiel  

vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2967

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 29 september 2008 11:48 PM
  [ # 96 ]

Ben hier al poosje mee in de weer: de hoezen raken versleten, het schuim dat er onder zit verpulvert en de stalen veren verliezen hun veerkracht.

Hoezen ga ik binnenkort nieuw maken met patroon van de oude die eraf komen: het biesje ga ik vervangen door een strook van een anderhalve centimeter breed in afwijkende kleur,  het schuim er onder kun je beetje bijvullen met plaatmateriaal schuim, de stalen veren kun je versterken door uit een sloopstoel veren te knippen en die parallel te zetten met de reeds aanwezige; je zet ze met stukje draad steeds vast, maar je hoeft dan geen maatwerk te maken om ze in het frame te bevestigen.

Nieuw kopen kan altijd nog, denk ik dan maar… Wink

De achterbank doe ik ook zo, alleen houd ik de originele middenarmsteun in ere.

Zie ook

http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=187197&postdays=0&postorder=asc&start=0

en met name op pagina 3:

Hoe je het ook bekijkt, het wordt iets aparts Wink

knuffel

Profiel  

lupolo
> 700 berichten

Gepost: 30 september 2008 01:21 AM
  [ # 97 ]
vlietmansje schreef:

Ben hier al poosje mee in de weer: de hoezen raken versleten, het schuim dat er onder zit verpulvert en de stalen veren verliezen hun veerkracht.

Hoezen ga ik binnenkort nieuw maken met patroon van de oude die eraf komen: het biesje ga ik vervangen door een strook van een anderhalve centimeter breed in afwijkende kleur,  het schuim er onder kun je beetje bijvullen met plaatmateriaal schuim, de stalen veren kun je versterken door uit een sloopstoel veren te knippen en die parallel te zetten met de reeds aanwezige; je zet ze met stukje draad steeds vast, maar je hoeft dan geen maatwerk te maken om ze in het frame te bevestigen.

Nieuw kopen kan altijd nog, denk ik dan maar… Wink

De achterbank doe ik ook zo, alleen houd ik de originele middenarmsteun in ere.

Zie ook

http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=187197&postdays=0&postorder=asc&start=0

en met name op pagina 3:

Hoe je het ook bekijkt, het wordt iets aparts Wink

datis inderdaad een mooie klus!, maar mijn bekleding is nog erg goed en wil alleen de veren en het shuim aanpakken en daarna mijn bekleding er weer overheen,omdat deze (bestuurders kant) is doorgezeten, dus bekleding is het robleem niet.

Profiel  

vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 30 september 2008 10:20 AM
  [ # 98 ]

Bekleding is aan de onderkant vastgezet met (varkens)klemmetjes, heb geen idee hoe je hoes zich houdt als die opnieuw vastgezet moet worden, oude stof beweegt niet makkelijk meer mee als je gaat opspannen.

Bovendien heb je gaten van de eerdere bevestiging.

Je weet dat de stoelen links en rechts te verwisselen zijn?

knuffel

Profiel  

lupolo
> 700 berichten

Gepost: 30 september 2008 01:35 PM
  [ # 99 ]
vlietmansje schreef:

Bekleding is aan de onderkant vastgezet met (varkens)klemmetjes, heb geen idee hoe je hoes zich houdt als die opnieuw vastgezet moet worden, oude stof beweegt niet makkelijk meer mee als je gaat opspannen.

Bovendien heb je gaten van de eerdere bevestiging.

Je weet dat de stoelen links en rechts te verwisselen zijn?

nee dat wist ik niet .. , hoe werkt dit !?

Profiel  

vlietmansje
> 2000 berichten

Gepost: 30 september 2008 04:06 PM
  [ # 100 ]

Onderzijde zitten de stoelen op elke hoek vast met een boutje door de slede vast. De achterste draai je er helemaal uit, de voorste zitten met een gleufgat, dus lossen en beetje ruimte geven is voldoende.
De hele stoel komt los.
Met eruit tillen opletten dat je achterdeuren dicht zitten, anders kans op lakschade (eigen ervaring!).

Naast de auto kun je de draaiknop eraf halen door eerst het dekseltje los te wippen en dan met 8mm pijpsleutel boutje eruit.
Draaiknop met ring komt los, kun je aan de andere kant weer vastzetten.

Dan kan de stoel aan de andere kant er weer in, de draaiknop blijft zo aan de buitenkant van de auto.

Voordeel van verwisselen is dat de rugleuning van het instappen nu aan de andere kant slijt, en het zitten natuurlijk van de chauffeur…

knuffel

Profiel  

lupolo
> 700 berichten

Gepost: 12 oktober 2008 08:43 PM
  [ # 101 ]

Op de 10k beurt van de club kwam ik erachter dat mijn tripodehuis (aluminium) stuk is ..de rand waar mijn rubber op vast zit.

ik dacht eerst dat dit kwam doordat het stuur een te grootte draai maaken .. maar hoordenet ook dat het meer het probleem kan zijn van het rubber die de klappen voor moet opvangen ..

hoe heet deze rubber en is deze makkelijk te vervangen ?

Profiel  

superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 914

Gepost: 12 oktober 2008 09:09 PM
  [ # 102 ]

Hoi,

Is dat niet gewoon het aandrijfashoesje?
Fraaie klus….. Maar wel te doen. Afhankelijk van aan welke kant het probleem zit, maar dat maakt weinig verschil. Zorg dat je eerste een goed passend rubber hebt (verschilt volgens mij per type meenemer), vet en schone doeken.
Dame omhoog, zodat het voorwiel aan betreffend kant los van de grond komt, wiel verwijderen, schroefjes losmaken die je zit zitten, en met enig belied de aandrijfas uit het tripoïde huis trekken. Denk er hier bij om dat je goed onthoudt of markeert welke kogel op welke plek in het triopïde huis heeft gezeten. Omdat deze delen op elkaar inwerken, moeten die bij voorkeur weer op precies dezelfde plek terug gemonteerd worden. Doe je dat niet, dan zou de kans lopen op klapper geluiden.
Verder met de klus, rubber verwijderen, alle delen schoonmaken.
Aandrijfas weer door wiellager steken, nieuwe hoes vastmaken aan de aandrijfas, triopïde huis vullen met vet, en vervolgende de aandrijfas met de kogels op de juiste plek weer terugschuiven in het triopïde huis.
Rubber erover en vastzetten met slangklem (of ligarex?).
Schroefjes vast, wiel erop en klaar.

Waar zit um de uitdaging? In de kogels, en, mbt het nieuwe rubber, het soepeltjes trekken van het neiuwe rubber over de uitsteeksels waar de kogels op zitten.

Volgens opgave hier op het forum toen ik deze klus deed, een half uurtje werk…...

Succes!

MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  

lupolo
> 700 berichten

Gepost: 12 oktober 2008 10:04 PM
  [ # 103 ]
superpetur schreef:

Hoi,

Is dat niet gewoon het aandrijfashoesje?
Fraaie klus….. Maar wel te doen. Afhankelijk van aan welke kant het probleem zit, maar dat maakt weinig verschil. Zorg dat je eerste een goed passend rubber hebt (verschilt volgens mij per type meenemer), vet en schone doeken.
Dame omhoog, zodat het voorwiel aan betreffend kant los van de grond komt, wiel verwijderen, schroefjes losmaken die je zit zitten, en met enig belied de aandrijfas uit het tripoïde huis trekken. Denk er hier bij om dat je goed onthoudt of markeert welke kogel op welke plek in het triopïde huis heeft gezeten. Omdat deze delen op elkaar inwerken, moeten die bij voorkeur weer op precies dezelfde plek terug gemonteerd worden. Doe je dat niet, dan zou de kans lopen op klapper geluiden.
Verder met de klus, rubber verwijderen, alle delen schoonmaken.
Aandrijfas weer door wiellager steken, nieuwe hoes vastmaken aan de aandrijfas, triopïde huis vullen met vet, en vervolgende de aandrijfas met de kogels op de juiste plek weer terugschuiven in het triopïde huis.
Rubber erover en vastzetten met slangklem (of ligarex?).
Schroefjes vast, wiel erop en klaar.

Waar zit um de uitdaging? In de kogels, en, mbt het nieuwe rubber, het soepeltjes trekken van het neiuwe rubber over de uitsteeksels waar de kogels op zitten.

Volgens opgave hier op het forum toen ik deze klus deed, een half uurtje werk…...

Succes!

MVG, Peter

He Peter ..

Ik bedankt voor de uitleg! ..

Maar ik moet vermoedelijk de makkelijke rubber te vervangen die aan mijn wielkant !, dit rubber zit dan om het huis heen maar hier is het huis kapot ..

Ik had begrepen omdat ik de moeilijke variant qia tripode had .. dat ik met het huis alleen voldoende had! ..

Mijn vraag nu is hoe heet het rubber die de grootte klappen opvangt van mijn auto waardoor normaal gesproken mijn huis de klappen niet krijgt en ik dit ‘opvang rubber’ kan vervangen ..

Profiel  

vlietmansje
> 2000 berichten

Gepost: 12 oktober 2008 10:49 PM
  [ # 104 ]

Beetje onduidelijk waar het probleem nu zit…

Het gaat om je aandrijfas, alleen de tripoide zit aan de bakkant, en dubbele kruiskoppeling zit aan wielkant.
Hier zit een dik ‘halve maan’-rubber omheen, maar die kun je alleen vervangen als de aandrijfas uit de fusee is gehaald, de meenemer eraf is (die zit dus aan de bak-kant).
Er is geen rubber dat klappen opvangt, het zijn allemaal stofrubbers die de bewegende delen vet houden en vrij van vuil, trouwens.

Wat is er precies gebroken?

knuffel

Profiel  

lupolo
> 700 berichten

Gepost: 12 oktober 2008 11:05 PM
  [ # 105 ]

zo .. even een foto gemaakt net, hoop dat ik nu wat duidelijker ben ..

ik heb nu nl. van het onstaan hiervan twee dingen gehoord ..

1. te grootte draai circel. (maar dan zou de zijkant stuk moeten zijn toch?)
2. door het opvang rubber van mijn auto (weet alleen de naam niet), dat deze is versleten er niet meer zit ..

kan ik dit huis trouwens makkelijk uitwisselen met een tweedehands?

Guy

Profiel  

7 van de 10
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook