6 van de 10
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »

Lupolo zijn DS - “APK-keuring - Voor elkaar”
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2967

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 10 september 2008 09:55 PM
  [ # 76 ]
lupolo schreef:

het probleem is namelijk dat ik de dop niet los krijg van mijn waterpomphuis.

Oorzaak: de schroefdraad van de dop is zolang dat die door het huis heen steekt en vervolgens verkalkt is geraakt.
Niet forceren! Je zou eigenlijk dus het huis moeten demonteren, in de kalk-oplosser leggen tot alle kalk opgelost is, dan zou het (voorzichtig) kunnen lukken…

knuffel

Profiel  

snoek1
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 176

- ID/DS DS20 Pallas
Gepost: 11 september 2008 12:33 AM
  [ # 77 ]

en een temperatuurmeter in de slang, te verkrijgen bij Arno van Dokkum

DS 20 Pallas DY3 hydr.1972

Profiel  

lupolo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 739

Gepost: 11 september 2008 12:47 AM
  [ # 78 ]
snoek1 schreef:

en een temperatuurmeter in de slang, te verkrijgen bij Arno van Dokkum

top!, toevallig heb ik mijn meter daar ook vandaan heb direct even een SMS verstuurden de plug besteld..

bedankt !

Profiel  

lupolo
> 700 berichten

Gepost: 22 september 2008 11:19 AM
  [ # 79 ]

Dit weekend moest het er maar van komen heb de decoupeerzaag gepakt en mijn dak opengezaagd, eindelijk af van de warmte voorin !

Ik zal vanavond wat foto’s posten!

Zit je koppelings-regelaar bovenin (bijrijderskant) boven de uitlaat?, met een soort van bakje eronder?.

Deze lekt dan, ik heb gehoord dar revisie nooit echt vlekkeloos verloopt en dat je hem beter zou kunnen laten lekken, maar het olie drupelt op mijn uitlaat waardoor ik soms rook ontwikkeling heb. zijn hier ook andere oplossingen voor.

Profiel  

Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3422

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 22 september 2008 11:27 AM
  [ # 80 ]

Ja daar zit die. Dat bakje is om te voorkomen dat eventueel LHM direct op het uitlaatspruitstuk lekt. Als het goed is zit er op dat bakje een laagje absorberend materiaal.

Waar lekt ie precies? Ik heb het ook gehad en bij mij lekte het langs een aansluitnippel. Even aandraaien en klaar!

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  

lupolo
> 700 berichten

Gepost: 22 september 2008 03:28 PM
  [ # 81 ]
Brian schreef:

Ja daar zit die. Dat bakje is om te voorkomen dat eventueel LHM direct op het uitlaatspruitstuk lekt. Als het goed is zit er op dat bakje een laagje absorberend materiaal.

Waar lekt ie precies? Ik heb het ook gehad en bij mij lekte het langs een aansluitnippel. Even aandraaien en klaar!

Ik heb het nog niet goed bekeken (moet hem eerst even goed schoonmaken), maar volgens mijn inderdaad bij de aansluitting van de slang.

Wat voor spul zit eronder heb dit weggehaald omdat het drijfnat was van de LHM.

Profiel  

Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3422

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 22 september 2008 03:48 PM
  [ # 82 ]

Ik heb me wel eens laten vertellen asbest. Maar bij mij werd het helemaal slap, en ik betwijfel dus of het asbest is.
Als het zeiknat is, zou ik het eerst even droog maken/knijpen/deppen/wringen o.i.d. en weer terug leggen, zodat het weer wat kan absorberen.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  

lupolo
> 700 berichten

Gepost: 22 september 2008 04:49 PM
  [ # 83 ]
Brian schreef:

Ik heb me wel eens laten vertellen asbest. Maar bij mij werd het helemaal slap, en ik betwijfel dus of het asbest is.
Als het zeiknat is, zou ik het eerst even droog maken/knijpen/deppen/wringen o.i.d. en weer terug leggen, zodat het weer wat kan absorberen.

te laat ..

bij mijn was het al uit elkaar en heb het nu weggegooid, waar ik aan zat te denken omdat het een soort van opvangbakje is er een gaatje in te maken met een slang naar beneden, ‘gewoon’ de straat op Smile

zie hier een voorbeeld:

Profiel  

nltecoko
> 700 berichten
Totaal aantal Berichten: 760

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 23 september 2008 12:06 AM
  [ # 84 ]
lupolo schreef:

Zit je koppelings-regelaar bovenin (bijrijderskant) boven de uitlaat?, met een soort van bakje eronder?.

Deze lekt dan, ik heb gehoord dar revisie nooit echt vlekkeloos verloopt en dat je hem beter zou kunnen laten lekken, maar het olie drupelt op mijn uitlaat waardoor ik soms rook ontwikkeling heb. zijn hier ook andere oplossingen voor.

In dat ding zit ook een klein gaatje (ca 2 mm dia), waar je een pinnetje in kunt/moet steken tbv de juiste afstelling. In dat gaatje hoort een rubber plugje te zitten. Als dat plugje ontbreekt, kan daar LHM uit lekken. Oplossing: passend plugje vinden…

- Oscar -

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  

pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1234

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 23 september 2008 12:17 AM
  [ # 85 ]

Even weer terug naar dat Twingo dak, koop je dat op de sloop of is dit een nieuw exemplaar?
En hoe werk je dat af aan de binnenkant, ik ben er wel benieuwd naar, op vakantie was het wel prettig geweest als wij ook een open dakkie gehad hadden.Cool red

Peter.

Profiel  

struiK
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 105

- XM 2.1 TD Prestige
- ID/DS Dsuper
Gepost: 23 september 2008 12:10 PM
  [ # 86 ]
pavang schreef:

Even weer terug naar dat Twingo dak, koop je dat op de sloop of is dit een nieuw exemplaar?
En hoe werk je dat af aan de binnenkant, ik ben er wel benieuwd naar, op vakantie was het wel prettig geweest als wij ook een open dakkie gehad hadden.Cool red

Peter.

Aan de binnenkant werk je gewoon af met de twingo binnenafwerking. Je zet die vast met een paar vijzen en klaar. Die zijn op de sloop te vinden, je moet wel zeker zijn dat je alles hebt, alle schroeven en liefst ook de binnenbekleding. Ik heb ‘t mijne voor 100€ op de sloop gevonden.

KwaaaaaaaaaaaaaaK, de Puit is daar

Profiel  

lupolo
> 700 berichten

Gepost: 23 september 2008 10:07 PM
  [ # 87 ]
struiK schreef:
pavang schreef:

Peter.

Aan de binnenkant werk je gewoon af met de twingo binnenafwerking. Je zet die vast met een paar vijzen en klaar. Die zijn op de sloop te vinden, je moet wel zeker zijn dat je alles hebt, alle schroeven en liefst ook de binnenbekleding. Ik heb ‘t mijne voor 100€ op de sloop gevonden.

Ik heb hem inderdaad van de sloop ze liggen tussen de 100~150 euro, heb er zelf 100 voor betaald.

En wat scheelt dat met de warmte voorin, heb trouwens wat foto’s toegevoegd in mijn album!.

Profiel  

lupolo
> 700 berichten

Gepost: 23 september 2008 10:08 PM
  [ # 88 ]
nltecoko schreef:
lupolo schreef:

In dat ding zit ook een klein gaatje (ca 2 mm dia), waar je een pinnetje in kunt/moet steken tbv de juiste afstelling. In dat gaatje hoort een rubber plugje te zitten. Als dat plugje ontbreekt, kan daar LHM uit lekken. Oplossing: passend plugje vinden…

- Oscar -

waar zit dit ongeveer?, hoop dat dat het probleem dan ook is Smile

Profiel  

nltecoko
> 700 berichten
Totaal aantal Berichten: 760

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 23 september 2008 10:53 PM
  [ # 89 ]
lupolo schreef:
nltecoko schreef:
lupolo schreef:

- Oscar -

waar zit dit ongeveer?, hoop dat dat het probleem dan ook is Smile

Naar de voorzijde van de auto gericht, schuin boven (naar rechts/buiten) de aansluiting van de rubber retourleiding. Ik meen in, of zeer nabij, de verdikking die het draaipunt voor het asje vormt.
Oorspronkelijk hoort er een rubber flapje te zijn dat om de retourslangpilaar vast zit, en waarvan het plug-prop-pennetje het andere einde vormt.

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  

Erict
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1012

Gepost: 23 september 2008 11:58 PM
  [ # 90 ]
lupolo schreef:

Ik heb hem inderdaad van de sloop ze liggen tussen de 100~150 euro, heb er zelf 100 voor betaald.

En wat scheelt dat met de warmte voorin, heb trouwens wat foto’s toegevoegd in mijn album!.

Ziet er goed uit. Heb je alle zaagsel en slijpsel al weer uit je interieur gekregen? Ik ben erg benieuwd naar het ‘effect’ van het open dak. En met name ook naar het windgeruis met dak open en dicht. Ik denk dat ik bij de eerstvolgende gelegenheid maar eens een stukje met je meerijdt om te voelen en te horen hoe het rijdt met opendak. Moet wel droog zijn dan natuurlijk.  Wink

Profiel  

6 van de 10
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook