45 van de 111
« Eerste  < Vorige 43 44 45 46 47 Volgende >  Laatste »
   
Project ID(ylle): klaar, rijden maar!!
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 16 april 2016 09:00 PM
  [ # 661 ]

Vanmorgen niets meer veranderd aan de gisteravond op het gevoel ingestelde verdamper.
Koude start vanochtend prima, moest de choke een fractie uittrekken om de gasklep iets open te houden. Na een minuut blijft hij stationair zonder choke lopen.
Daarna eens gaan proefrijden en een volle tank gehaald hier aan rand dorp (0,50€/L). Ik ben een criticaster als het gaat om vloeiende acceleraties en dergelijke (ik ben zo’n zeiker dat ik de veelgeroemde PSA THP motor categorisch links laat liggen vanwege z’n aarzelende toerenopbouw) maar mensen, wat liep ze vandaag meteen mooi. Het ‘gat’ was nu weg bij oppakken en hij hangt mooi aan het gas. Bij wisselende omstandigheden gereden, provinciaal en druk stadsverkeer. Op benzine neigt hij bij warme motor nog wel eens naar een lichte vapourlock, daar zijn we nu dus ook vanaf. Kortom: ik ben erg tevreden. Foto’s resultaat volgen.
Bij de verschillende keuringsstations (4) die binnen mijn actieradius liggen kan ik pas over 5 weken terecht…😳😳
Weer zo’n nadeel (net als de filedruk) van het einde van de recessie: in 2012 kon ik voor een invoerkeuring binnen 2 dagen terecht…😌

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 16 april 2016 11:08 PM
  [ # 662 ]

En de plaatjes:

Overzicht onder de kap. Links op foto de verdamper, een waterslang achter luchtfilter langs via achterzijde naar verdamper en de andere achter de fan langs. Kleppendeksel kan zo nog goed gedemonteerd worden:

Schakelaar zoals aangekondigd in dash:

Laadruim: zo’n 85 l tank oogt niet eens kolossaal en ik houd nog een bak ruimte over, dekplaten stoeltjes hebben plaatsgemaakt voor dekplaat van hout:

En daaronder nog een praktische hoeveelheid ruimte voor o.a. boordgereedschap (sorry, foto is genomen voordat ik de stofzuiger in de hand had…):

Laswerk aan de bussen in het chassis van mijn andere break (ID)alle is tussendoor ook gedaan en daarvan volgt komende week een fotoverslag. Ik heb dan weer tijd om met de restauratie verder te gaan.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 16 april 2016 11:26 PM
  [ # 663 ]

Ziet er netjes uit.
Succes met de keuring ( helaas over 5 wk)

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 20 april 2016 05:33 PM
  [ # 664 ]

Hierbij nog de foto’s van het proces en resultaat van het doorlassen van de bevestigingsbussen van de halve voorbruggenop het chassis. Zie mijn eerdere toelichting. De lasverbindingen waren erg mager, schrale rupsjes met hier en daar ingebakken slakken op de rand. Deze zijn met een geweldig watergekoelde TIG-unit opnieuw door gelast. Door en door…

Dit bedoel ik met magertjes, de lasverbindingen zoals ze waren:

tijdens, Egbert in actie:

Resultaten:

Beetje moeilijk zichtbaar, maar geeft volgens mij wel een indruk. De lassen liggen er niet meer als een rups ‘op’.

Nu was er iemand in mijn omgeving die zich afvroeg waarom we niet meteen de achterste plaat hebben door gelast (met MIG) op de voorplaat. Mijn reactie was: dat is van origine ook niet. Daarbij vraag ik me af of het de sterkte of elasticiteit op een negatieve manier beïnvloedt. Je sluit de ruimte tussen de dubbele plaat wel mooi af, maar dat kan ook met kit…

Iemand hierover een onderbouwd oordeel?

Verder gisteravond 2 ‘onmundig’ mooi harde voorschermen op de kop getikt. Ze stonden een maand geleden al op MP maar waren binnen no time gereserveerd. Ik was net te laat. Edoch…de bieder is de schermen niet op afgesproken tijd en plaats komen ophalen, dus ging de eer naar mij. Plus een paar doezen met nog wat gebruikt los spul, altijd handig, vooral de doos met diverse rubbers en nog een puntgave bekleding (Break, ID) voor onder de voorstoelen. Hiermee heb ik op een betere motorkap (roestig frame) na alle plaatwerk compleet. Dat kan tzt naar de straalboer.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 20 april 2016 09:47 PM
  [ # 665 ]

Dat zie er weer netjes uit!

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 21 april 2016 08:25 AM
  [ # 666 ]

Zoveel mensen zoveel meningen. Ik ben het met je eens het lekker zo te laten zitten. Bekijk het andersom, waarom wel? Trilling wordt veroorzaakt door de lassen op die bussen. De plaat zit er nog prima op met de puntlasjes. Met lassen breng je weer onnodige hitte in. Als je in de toekomst iets kapot gaat, is dit het meest onwaarschijnlijke! Bovendien zit het hele chassis met puntlassen aan elkaar, waarom hier in ene doorlassen? Doorlassen dient in mijn ogen geen doel.

Die originele lasjes zijn echt knudde. Lassen zien er goed uit, dat wordt lekker trillingsvrij karren straks.

Edit: Bedankt voor het plaatsen, als ik een keer de motor uit de wagen moet halen pak ik ook de TIG machine erbij.

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1255
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 21 april 2016 09:53 AM
  [ # 667 ]

Het laswerk ziet er mooi uit, die zal niet snel meer doorscheuren. Ik deel de mening die hierboven gegeven wordt, als je teveel gaat doorlassen heb je wel kans op spanningen in het metaal. Echter met TIG zal dit minder zijn dan met conventionelere lasmethodes als MIG/MAG.

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 22 april 2016 11:06 PM
  [ # 668 ]

Dank voor jullie standpunten. Ik ga het mooi zo (origineel) houden. Die platen zijn rondom de bussen inderdaad met puntlassen verankerd. Prima dus en origineel houden.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 29 april 2016 06:28 PM
  [ # 669 ]

Laatste stand van zaken, na veel schuur en ontvet werk. In een mooie dubbele laag 2K epoxyprimer. Klaar voor verdere aflak in RAL7044 (bij benadering AC136 gris rosé). Uiteraard voorafgaand alle naden in de RX5 en daarna een paar honderd meter kitten…

Met deze laatste slag staat hier (op mogelijk nog hooguit ene kleine verrassing in de dakrand na) een 100% hard, roest- en schadevrij break-chassis. Perfecte basis voor een mooi vervolg.

Kortom hierna met de deursponningen, sponning voorruit en dakrand aan de gang.

Dubbele bodemplaat voetenruimte vol laten lopen met RX5…loopt er royaal uit…overigens was dit voor de laatste spuitgang met nog een laag 2K epoxyprimer.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 29 april 2016 09:00 PM
  [ # 670 ]

very good

Dat ziet er weer mooi uit,

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 29 april 2016 09:41 PM
  [ # 671 ]

Fabuleux!

Profiel  
 
douwewytske
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 193
Geregistreerd: 16-01-2016

Gepost: 29 april 2016 10:28 PM
  [ # 672 ]

Zo dat ziet er mooi uit. Een hele mijlpaal als je dit weer hebt afgerond.

Profiel  
 
dickesse
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 03-01-2007

- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
Gepost: 30 april 2016 12:18 PM
  [ # 673 ]

Chapeau very good

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 20 mei 2016 03:24 PM
  [ # 674 ]

Hoewel de afgelopen tijd wat rommelig verliep met vakanties en feestdagen heb ik toch niet geheel stil gezeten.

Na het chassis in de epoxyprimer gezet te hebben ben ik nu bijna gereed met het afkitten van alle naden (vanaf de C-stijl naar voren, daar achter had ik dat al gedaan). Ik vind het erg veel werk, maar het moet toch wel gebeuren…

Na dit kitwerk gaan er 2 lagen RAL7044 (gris rosé) overheen. Daarna ga ik mij bezighouden met het hoofdstuk geluiddemping en zorgen voor een geluiddempend warmtewerend schild tbv motorruimte. Daar zijn mooi moderne oplossingen voor.

Vervolgens gaat het chassis naar (verhoogde) rijhoogte zodat ik mij met portierssponningen en dakranden kan bezighouden. Die worden in 2K RAL7044 gespoten.

Morgen naar magazijn IDDS-club. Heb nog wat berline-spul tv kofferbakverkoop en heb nog wat dingen nodig, o.a. 2 bodemstoppen (die metalen, zie foto’s hierboven).

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
dickesse
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 03-01-2007

- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
Gepost: 20 mei 2016 03:38 PM
  [ # 675 ]

Het zijn inderdaad veel handelingen voordat er lak overheen kan.
Maar over 2 jaar ben je vergeten hoeveel werk er in is gaan zitten…. Smile

Profiel  
 
 
45 van de 111
« Eerste  < Vorige 43 44 45 46 47 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook