4 van de 8
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Madame Mativoire (C4 1.6 HDi) gaat ingeruild worden…
Technoloog
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008

- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gepost: 20 april 2014 10:09 PM
  [ # 46 ]

Goed, dan is het antwoord dus “nee, die stekker zit er bij mij dus niet.”

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 20 april 2014 10:17 PM
  [ # 47 ]

Toch bedankt voor het kijken…

Profiel  
 
Technoloog
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008

- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gepost: 25 april 2014 12:13 PM
  [ # 48 ]

Dit is voor mij ook nieuw: Dat ik netjes in het display een melding krijg van een kapotte lamp. (Dimlicht H7 pit overleden.) Het is een beetje minder gehannes om de lamp te vervangen dan bij de Xsara, mooi meegenomen.

De K&N filter ligt er nu een paar dagen in en ik ben er blij mee. Het is geen wereld van verschil, maar verschil is er zeker. De motor pikt vooral gretiger op en de turbo komt iets sneller op druk.

Kortom, hou’en zo ‘ie gaat!

Op de To Do lijst o.a. :
- Reserve H7 lampen regelen
- Kijken naar LED variant voor de parkeerlichten (de altijd-aan-lampen)
- Display aanpassen voor het tonen van olie- en koelvloeistoftemperatuur

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Profiel  
 
C4yourself
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 29-06-2007

- DS 4 1.6 THP EGS 155 So Chic
Gepost: 25 april 2014 02:57 PM
  [ # 50 ]

Fraaie lampjes. Ik heb hier nog één zo’n setje liggen. (dubbel besteld)
Graag een PM voor wie interesse heeft.

Profiel  
 
Technoloog
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008

- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gepost: 29 april 2014 05:25 PM
  [ # 51 ]

Dus…

Mirascript bestandjes op stick zetten, die in de USB poort steken, “nee” zeggen tot je het script gepresenteerd krijgt dat je wèl wil uitvoeren, dus dan “ja” zeggen. Hiermee zet je een userconfig bestand naar stick. Dan de stick eruit en er weer in, deze keer voor het uitvoeren van een ander script waarmee je tripmeter op je grote navi-scherm kan krijgen.

Dan op PC dat bestandje editen, en terug naar de auto.

Opnieuw stick erin, nu het script gebruiken waarmee de aangepaste userconfig terug te zetten is naar de RT6 unit. Eject knop lang indrukken voor een reboot, en HEY, ik heb verbruiksmeter en tripmeter op het grote display èn koelvloeistof en olietemperaturen!

Klein minpuntje is dat de knop waarmee je (op het grote navi-scherm) wisselt tussen verbruik en range, tripmeter 1, tripmeter 2, temperaturen (en bandenspanning, zit dat er wel op op een C4II ??) ook het kleine display van het klokkenspel wisselt. Dus dan mag je erna weer dat weer veranderen tot wat je centraal wilt zien.

Een wat betere set instructies volgt.

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  
 
JLFME
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 583
Geregistreerd: 18-01-2007

- C4 (2004-heden) II -THP 155 EGS (Exclusive)
- C3 II - 1.2 Vti (exclusive)
Gepost: 30 april 2014 12:26 PM
  [ # 52 ]
Technoloog schreef:

Klein minpuntje is dat de knop waarmee je (op het grote navi-scherm) wisselt tussen verbruik en range, tripmeter 1, tripmeter 2, temperaturen (en bandenspanning, zit dat er wel op op een C4II ??) ook het kleine display van het klokkenspel wisselt. Dus dan mag je erna weer dat weer veranderen tot wat je centraal wilt zien.

Met Mirascript kun je ook de trippagina’s op het navigatie scherm laten weergeven.
(run CONFIGFLAG change TRIP to 2)
Als je dan met de modeknop (boven de setup knop op de radio) bladert tussen kaart groot / klein en radio komt uiteindelijk ook de boorcomputerpagina voorbij. Op deze manier blijft de instelling in het kleine scherm behouden.

Bandenspanningdetectie zit alleen op de exclusive uitvoering, het is dan ook alleen maar een plaatje zonder functie (zelfs bij een ezclusive).

** Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding… **

Profiel  
 
Technoloog
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008

- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gepost: 30 april 2014 12:52 PM
  [ # 53 ]

Sterker nog, RT6_CONFIGFLAG.CMD moet je gebruiken, want als de TRIP instelling niet op 2 gezet wordt kan je nooit bij de temperaturen komen. (Tenminste, als ik het allemaal goed begrepen heb.)

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 30 april 2014 01:29 PM
  [ # 54 ]

Goed werk! Ben wel benieuwd hoe het eruit ziet op het scherm Smile

 

Profiel  
 
Technoloog
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008

- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gepost: 30 april 2014 03:14 PM
  [ # 55 ]

Dus, het stappenplan:

1 - Zorg dat er een extra blad met gegevens beschikbaar is.
2 - Zorg dat temperaturen aan dat blad worden toegevoegd.

Voor beide is de verzameling MiraScripts nodig. Deze kan je hier vinden: http://www.mira308sw.altervista.org/en/index.htm
Daarnaast heb je een USB stick nodig, bij voorkeur eentje die je eerst leeg kan maken.

Voor stap 2 heb je ook een PC of laptop nodig en DatExplorer, die kan je op dezelfde pagina vinden als voor MiraScripts.

Alles hieronder is geheel op eigen risico!

- Een verder lege USB stick is beter, dan ben je minder tijd kwijt als de navigatie de
  inhoud gaat indexeren. Zet hierop de inhoud van het MiraScripts .ZIP bestand. Het gaat
  om twee directories (CMD en UPG) en twee bestandjes.

- Als je alleen de temperaturen zichtbaar wilt maken, verwijder dan uit de CMD folder
  alle scripts behalve RT6_CONFIGFLAG.CMD en RT6_USERCOM.CMD. Ook dit is voor snelheid:
  De navigatie vraagt voor ieder script of je het wilt uitvoeren of niet. Je kan de
  scripts laten staan, je zal dan veel “nee” moeten antwoorden.

- Contact aan, USB stick erin, laat de navigatie de inhoud indexeren en wacht tot de
  vraag verschijnt of je RT6_CONFIGFLAG.CMD wilt uitvoeren. Geef aan dat je dat wilt.
  Had je andere scripts laten staan zal je eerst een paar keer “nee” moeten zeggen.

- Het RT6_CONFIGFLAG script loopt door een hele lijst met items die kunnen worden
  aangepast, beantwoordt alles met “nee” tot je aankomt bij TRIP=2.

- Of je deze wil veranderen naar 0? “Ja”. Beantwoord de rest met “nee”, behalve de vraag
  om een reboot, zeg hier “ja”.

Dit hierboven was stap 1.

- Als je na de reboot niet opnieuw de vraag krijgt om een script uit te voeren, haal
  dan de USB stick los en sluit deze weer aan.

- Antwoord “nee” tot je de vraag krijgt of je RT6_USERCOM.CMD wilt uitvoeren. Zeg “Ja”.

- Beantwoorde de vraag READ files [naam] from RT6 met “ja”. Haal na Copy completed de
  stick los en ga richting je PC.

- Maak een backup van de USB stick en bewaar deze goed, just in case...

- Start DATEXPLORER, check optioneel voor updates.

- Kies éérst Load Config en selecteer RT6_2xx-user_config.dat.cfg.

- Kies Load DAT en selecteer de User_config.dat van de USB stick.

- Navigeer naar punt 1.12 Trip Data in de boomstructuur links.

- Pas de waarde (value) van 1.12.193 en 1.12.194 aan, verander van 0 naar 1

- Kies Save en Exit.

- Terug naar je auto, contact aan, USB stick erin, opnieuw RT6_USERCOM.CMD uitvoeren.

- Kies voor Read nu “nee” en zeg “ja” op Write.

- Nadat dit uitgevoerd is, druk dan de CD/DVD Eject knop zo lang in tot het systeem
  hard reboot.

En hiermee is stap 2 klaar.

Als je nu bladert door de informatiebladen heb je nu de verbruiksgegevens op het grote scherm beschikbaar. Met de knop bovenop de rechterpook kan je de inhoud hiervan veranderen naar twee tripmeters en de temperaturen + bandenspanning (ook al is die laatste nutteloos.) Bij de C4 verandert het centrale schermpje binnen je snelheidsmeter mee, dus moet je erna weer met het draaiwieltje linksonder op het stuur dat corrigeren.

Een laatste opmerking: de kleur-schaal voor de temperatuur begint met zwart/donkerblauw. In het begin kan het (bij het gebruikte kleurenschema tenminste) lijken alsof er geen temperatuur geregistreerd wordt omdat het eenvoudigweg niet opvalt, tot in de buurt van bedrijfstemperatuur.

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  
 
JLFME
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 583
Geregistreerd: 18-01-2007

- C4 (2004-heden) II -THP 155 EGS (Exclusive)
- C3 II - 1.2 Vti (exclusive)
Gepost: 01 mei 2014 11:56 AM
  [ # 56 ]

Goed en duidelijk uitgelegd. very good

Wat ik probeerde te zeggen was: Als je dan de modeknop (boven de setup knop op de radio) gebruikt ipv knop op de rechterpook om te bladeren tussen radio weergave / kaart volledig scherm / kaart klein met compas / boorcomputerpagina, blijft de instelling in het kleine scherm wel behouden.

** Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding… **

Profiel  
 
C4yourself
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 29-06-2007

- DS 4 1.6 THP EGS 155 So Chic
Gepost: 01 mei 2014 02:03 PM
  [ # 57 ]
Technoloog schreef:

- Het RT6_CONFIGFLAG script loopt door een hele lijst met items die kunnen worden
  aangepast, beantwoordt alles met “nee” tot je aankomt bij TRIP=2.

Ik kom alleen TRIP=1 tegen.

Profiel  
 
Technoloog
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008

- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gepost: 01 mei 2014 02:07 PM
  [ # 58 ]
JLFME schreef:

Goed en duidelijk uitgelegd. very good

Wat ik probeerde te zeggen was: Als je dan de modeknop (boven de setup knop op de radio) gebruikt ipv knop op de rechterpook om te bladeren tussen radio weergave / kaart volledig scherm / kaart klein met compas / boorcomputerpagina, blijft de instelling in het kleine scherm wel behouden.

We praten wellicht langs elkaar heen.

De pagina-wisselknop (links van de NAV knop) wisselt tussen een aantal schermen. Als je de TRIP waarde aanpast komt hier een extra scherm bij met brandstofverbruik.

Als je dan op de pagina komt met brandstofverbruik kan je binnen deze pagina doorbladeren naar tripmeter 1 en 2 (die bij mij niet lijken te werken) en de temperaturen en bandenspanning. Dat doorbladeren doe je nu niet met de pagina-wisselknop, maar met de knop op de rechterpook aan de stuurkolom.

En ja, die verandert dan ook het schermpje binnen je snelheidsmeter mee.

C4yourself schreef:
Technoloog schreef:

- Het RT6_CONFIGFLAG script loopt door een hele lijst met items die kunnen worden
  aangepast, beantwoordt alles met “nee” tot je aankomt bij TRIP=2.

Ik kom alleen TRIP=1 tegen.

De vraag is of jij de verbruiksmeter al kan zien op je centrale display. Bij mijn C4 was de vraag: “TRIP=2, Change to 0?”, wat je dan met “ja” moet beantwoorden om de verbruiksmeter (en tripmeters) op het navigatiedisplay zichtbaar te krijgen. Het is mogelijk dat bij een DS3 de waarde van 1 naar 0 moet in plaats van van 2 naar 0.

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  
 
C4yourself
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 29-06-2007

- DS 4 1.6 THP EGS 155 So Chic
Gepost: 01 mei 2014 02:53 PM
  [ # 59 ]
Technoloog schreef:

- Het RT6_CONFIGFLAG script loopt door een hele lijst met items die kunnen worden
  aangepast, beantwoordt alles met “nee” tot je aankomt bij TRIP=2.

Ik kom alleen TRIP=1 tegen.

Update:
TRIP=1 kan ik veranderen in TRIP=2
Dat doe ik. Daarna komt de vraag of ik
TRIP=2 in TRIP=0 wil veranderen.
Doe ik ook.  Daarna komt de vraag of ik
TRIP=0 in TRIP=1 wil veranderen.
Dat doe ik dus niet.
De rest van de opties laat ik voor wat ze zijn en reboot het syteem.
Wanneer ik het script weer draai staat er toch weer TRIP=1

Profiel  
 
Technoloog
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008

- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gepost: 01 mei 2014 02:56 PM
  [ # 60 ]

Maar… heb jij misschien al het brandstofverbruik zichtbaar op een van de pagina’s van op je grote navigatiescherm?

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  
 
 
4 van de 8
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook