6 van de 8
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende > 
   
Madame Mativoire (C4 1.6 HDi) gaat ingeruild worden…
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 19 juli 2014 07:40 PM
  [ # 76 ]

De laatste Michelin Energy’s waren de E3A’s en die gingen heel lang mee. Té lang eigenlijk. Ze hadden een te harde compound, dus voor het einde van de levensduur al luidruchtig, geen grip in nat of droog weer. De opvolger was de Energy Saver. Dat was in mijn ogen een hele puike band: heb met één setje dik 85k kilometer gereden en die waren nog niet op. Heb er ook nooit het gevoel mee gehad tekort te komen.

Met de Energy Saver + heb ik dan weer geen ervaring maar mijn indruk is dat ze voor snelweggebruik en jouw kilometrage perfect zijn. Alles beter dan gecupte allseasoners in ieder geval Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Technoloog
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008

- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gepost: 20 juli 2014 09:59 AM
  [ # 77 ]

Zo, even droog zwemmen:



Nou had een set dakdragers van, zeg, Thule ook prima gezeten, maar deze officiele Citroën dakdrager zit perfect en voelt oerdegelijk. Dit is de aluminium versie met draaglast van 80 kg trouwens. De stalen variant mag 55 kg torsen. Dat hier er geen stuk drager uitsteekt voorbij de klem (bij universele dakdragers is dat wel) oogt een stuk strakker.

Ik ben benieuwd naar hoeveel extra rijwind ik straks hoor.

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 20 juli 2014 12:26 PM
  [ # 78 ]

Windgeruis heb je altijd wel natuurlijk, maar volgens mij redelijk verwaarloosbaar.

Alu is sowieso mooier, maar 80 kilo wil je echt niet op je dak hebben. Ik zou echt alleen het lichtste, meest volumineuze spul bovenin stoppen. Elke kilo erbij voel je dubbel als je een bocht neemt..

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 20 juli 2014 02:29 PM
  [ # 79 ]

In het gamma van Michelin zijn de Energy Savers, mijninziens, de meest ‘beroerde’ band die ze leveren. In de maat die je nu hebt kan je ook Primacy 3 krijgen en dat is m.i. een fijnere band. Dat bedoelde ik Smile

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
henkiehenk
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 54
Geregistreerd: 12-04-2008

Gepost: 20 juli 2014 03:56 PM
  [ # 80 ]

Op die dragers zoon koffer voor je schoon moeder ..niet te vast zetten ..en bij de eerste bocht een hoop zorgen minder in de vakantie en branbstof besparen. ..

citrofiel /dieselmonteur scheeps ,,
werkplaats SHM stoom Hoorn en chef trein stoom

Profiel  
 
Technoloog
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008

- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gepost: 25 juli 2014 12:50 PM
  [ # 81 ]

Bijrijderskant (nog) de standaard halogeen P21/5W lamp, bestuurderskant heeft de Sonar 7 LED versie.

(Sorry, foto bewogen)

Op de foto is het niet echt goed te zien, maar de LED lamp is recht van voren feller. De halogeenlamp strooit meer.

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 25 juli 2014 02:12 PM
  [ # 82 ]

Ik heb dezelfde echter bij mij blijft 1 knipperen huh

Profiel  
 
henkiehenk
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 54
Geregistreerd: 12-04-2008

Gepost: 26 juli 2014 10:31 PM
  [ # 83 ]

maar werkt het voor uit schijnen ook op de weg beter of alleen op een punt of je met twee zaklampen rij die voor je schijnen ..of wel is er verbetering

citrofiel /dieselmonteur scheeps ,,
werkplaats SHM stoom Hoorn en chef trein stoom

Profiel  
 
Technoloog
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008

- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gepost: 26 juli 2014 10:50 PM
  [ # 84 ]

De P21/5W lamp is niet om te zien, maar om gezien te worden. Het is zowel je stadslicht als je dagrijverlichting.

Dus nee, het is geen betere lichtprojectie waardoor je zelf beter ziet. Het gaat om beter zichtbaar zijn, waar de LED lampen (subjectief, maar toch) het inderdaad wat beter doen. Het veel “wittere” licht (hogere kleurtemperatuur, dus meer blauwig in plaats van het gelige van halogeen) helpt hierbij ook. De lamp brandt normaalgesproken altijd, zowel bij dimlicht als dagrijverlichting, dus dat LED veel langer meegaat is dan ook mooi meegenomen.

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  
 
henkiehenk
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 54
Geregistreerd: 12-04-2008

Gepost: 26 juli 2014 11:28 PM
  [ # 85 ]

Passen ze zo op de fitting of moet je een adopter hebben voor stekker en fitting .
Kwanta kosta €

O mooie usm l lens op je avatar 70 /200 ??

Gr henk

citrofiel /dieselmonteur scheeps ,,
werkplaats SHM stoom Hoorn en chef trein stoom

Profiel  
 
Technoloog
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008

- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gepost: 26 juli 2014 11:48 PM
  [ # 86 ]

De lampjes zijn duur. Totaal, voor een setje van twee, inclusief verzenden, was €51,60. Op eBay kan je ze soms goedkoper vinden in aanbieding is me verteld. Ze passen direct, zonder adapter.

Zie http://www.cnjy-led.fr/product.php?id_product=216 (website is en Français) Hier komen de mijne vandaan. Je kan gewoon geld overmaken naar IBAN, er is niet per sé een creditcard of PayPal nodig.

Is het veel geld? Ja. Ik doe het voor levensduur, betere zichtbaarheid, toch ook een beetje voor het oog/cosmetisch en, tsja, de onderbuik. Op alleen lampjes besparen verdien je het niet terug, eerlijk is eerlijk.

(Oh, en die lens? Ik had in 2004 perstoegang tot Mysteryland. Ik kon mee met een maat/partyfotograaf. Die foto maakte ik van hem die dag, met zijn Canon 1DIII en 70-200/2.8 L IS. Zelf schoot ik toen met een digicompact’je, een Canon Powershot G3. Maar het is voor mij persoonlijk een van mijn meest betekende foto’s die ik ooit heb gemaakt.)

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  
 
henkiehenk
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 54
Geregistreerd: 12-04-2008

Gepost: 27 juli 2014 12:06 AM
  [ # 87 ]

Best wel geld voor die lampjes ..dan moet het cosmetica gezicht en onderbuik gevoel maar ff wachten…:-)
Heb net een sigma 77mm 70/200 2.8 ex usm bla bla lens gekocht is een groooote hoeveelheid lampjes geweest .. €1200
Maar lampjes gaan op verlang lijst

citrofiel /dieselmonteur scheeps ,,
werkplaats SHM stoom Hoorn en chef trein stoom

Profiel  
 
Technoloog
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008

- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gepost: 08 augustus 2014 11:22 PM
  [ # 88 ]

Yup, ze is door de 90k gereden.

En ja, dat is meer dan 1000 km op de huidige tank en nog een kwart tank te gaan. Dit was een tank waarbij ik het overgrote deel relaxed de cruise control op 104 km/uur prikte en de airco voor het overgrote gedeelte van de kilometers niet aan was. Bijna alles waren snelwegkilometers trouwens, want dit was deels onze autovakantie. Morgen opnieuw (Belgische) stookolie tanken en dan zien we hoe zuinig deze tank daadwerkelijk is geweest. Ergens voorbij de 1:23 verwacht ik.

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  
 
Technoloog
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008

- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gepost: 13 augustus 2014 11:21 PM
  [ # 89 ]

... Ga je naar relatief nieuw strand… denkt je auto gewoon dat ze amfibisch is.

In 2011 was de Maasvlakte II nog niet af.

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  
 
henkiehenk
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 54
Geregistreerd: 12-04-2008

Gepost: 17 augustus 2014 10:59 AM
  [ # 90 ]

Het tanken in buitenland en de merken brandstof verschild nog al ..de klopvastheid (eexplosie kracht)
Ook van bv bp België of Duitsland verschild .
Ik hen jaren gevaren als boordwerktuigkundige ..machinist op de vaart en een verschil van brandstof scheelde erg
Ik heb in mijn oude machine boeken een gekeken ...Duitsland hamburg bunkeren bp dag verbruik 24 ton ..bp België antwerpen dag verbruik 26,7 ton met de zelfde toeren en machines draaien ..
Nu zal het met de auto minder grote verschillen zijn maar er zit brandstof verschil in kwaliteit ..

citrofiel /dieselmonteur scheeps ,,
werkplaats SHM stoom Hoorn en chef trein stoom

Profiel  
 
 
6 van de 8
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook